Mediální imigranti Sametu: Produktivní věk ze stran Rudého práva až na zeď Facebooku
Velvet Media Immigrants: The productive age from the pages of Rudé právo to the Facebook wall
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121733Identifikátory
SIS: 211964
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
22. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
masová média, nová média, digitální imigranti, užívání médií, kvalitativní výzkum, rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
mass media, new media, digital immigrants, media use, qualitative research, interviewsCílem této diplomové práce je vysledovat, jakým způsobem mediální imigranti Sametu (MIS) z našeho výzkumného vzorku využívají tradiční a nová média k vyhledávání informací. MIS jsou specifickou věkovou skupinou Čechů, kterou sami definujeme v teoretické části této práce. Jde o uživatele médií, kteří před Sametovou revolucí dosáhli dospělosti a pak si museli zvykat na ideologické a technologické změny v mediální sféře. První část práce se nejprve věnuje teoriím o užívání médií, stručně osvětlí historický kontext změn, kterými mediální systém v Česku prošel během Sametové revoluce, a následně uvede problematiku digitální propasti a digitálních imigrantů v souvislosti s navykáním dospělých na technologie nových médií. Metodologická část přiblíží strategii našeho výzkumu, který je postaven na dvanácti kvalitativních rozhovorech a na kódování pomocí přístupu zakotvené teorie. Výzkumná část zařadí data do tří hlavních kategorií, které nám poskytnou komplexní odpověď na naše výzkumné otázky.
The main goal of this thesis is to find out how the Velvet media immigrants (VMI) from our research sample use traditional and new media to search for information. VMI are a specific age group of Czech people we define on our own in chapter 2. They represent the media users who had reached adulthood before the Velvet revolution and then had to adjust to the ideological and technological changes in the media sphere. First part of this thesis focuses on theories of media use, the historical context of changes the Czech media system underwent during the Velvet revolution and then it introduces the issue of digital divide and digital immigrants, focusing on how adults adjust to the technologies of new media. Methodological part serves to describe our research, which is based on twelve qualitative interviews and the coding method based on the grounded theory. The Research part then serves to sort the gathered data into three main categories, which offer a complex answer to our main research question.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...