Show simple item record

Opinion Leaders Among Czech 21st Century Journalists
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorKolomazníková, Eliška
dc.date.accessioned2020-10-13T10:22:41Z
dc.date.available2020-10-13T10:22:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121725
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá koncept názorového vůdcovství. Snaží se ho definovat, popsat jeho zrod a vývoj a následně jej vztáhnout na českou mediální obec a její současné představitele. Diplomantka přitom vychází z literaturou podloženého předpokladu, že takzvaní opinion leaders, česky názoroví vůdci, se nacházejí uvnitř každé sociální skupiny či komunity. Jsou to jedinci s nadstandardním osobním vlivem na proces rozhodování a utváření názorů lidí ve svém okolí. Jedinci, na které se lidé obracejí se žádostí o radu, relevantní informace nebo kontext ve chvíli, kdy se cítí nejistě či nerozhodně. Právě možnost mít na koho se obrátit považuje autorka této diplomové práce při výkonu novinářské profese, která vyžaduje kritickou práci s informacemi, objektivní nahlížení na události a schopnost rychle se zorientovat v často nepřehledném tématu, za zcela klíčovou. Poté, co v úvodní fázi nabídne teoretické rámce k důkladnému poznání konceptu názorového vůdcovství, se tak diplomantka v praktické části zaměřuje na názorové vůdce v řadách současných českých novinářů. Vlastní výzkum má dvě části - ta první se formou dotazníkového šetření snaží tyto specifické novináře či novinářky identifikovat. Vychází přitom z dat nasbíraných od respondentů z redakcí všech typů předních českých médií. Na kvantitativní výzkum...cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this master's thesis is to examine the concept of opinion leadership-to define it, to describe where it originated from, how it has developed over time, and finally, to apply this phenomenon to the Czech journalist community and its current members. Based on relevant international literature, the author of this paper assumes that opinion leaders exist in every social group or community around the globe, possessing an extraordinary personal influence on the decision-making and opinion-forming process of the people within their social network. Simply put, opinion leaders are the individuals to whom others look for guidance, credible and accurate information and context when they are in doubt or experiencing indecisiveness. For journalists, the possibility to have someone to whom they can turn for all the above-mentioned is crucial, the author believes, for it is a daily part of the profession to handle information cautiously, to evaluate news critically and objectively, and to get acquainted with a confusing topic in a relatively short period of time. Firstly, the paper offers a thorough theoretical framework for understanding the concept of opinion leadership, which is followed by a practical part consisting of a two-phase research examining opinion leaders in the ranks of Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnázoroví vůdcics_CZ
dc.subjectnázorové vůdcovstvícs_CZ
dc.subjectosobní vlivcs_CZ
dc.subjectutváření názorůcs_CZ
dc.subjectproces rozhodování secs_CZ
dc.subjectnovinářics_CZ
dc.subjectčeská mediální scénacs_CZ
dc.subjectčeská novinářská obeccs_CZ
dc.subjectopinion leadersen_US
dc.subjectopinion leadershipen_US
dc.subjectpersonal influenceen_US
dc.subjectopinion formingen_US
dc.subjectdecision-making processen_US
dc.subjectjournalistsen_US
dc.subjectCzech media landscapeen_US
dc.subjectCzech journalist communityen_US
dc.titleNázoroví vůdci v řadách současných českých novinářůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215587
dc.title.translatedOpinion Leaders Among Czech 21st Century Journalistsen_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá koncept názorového vůdcovství. Snaží se ho definovat, popsat jeho zrod a vývoj a následně jej vztáhnout na českou mediální obec a její současné představitele. Diplomantka přitom vychází z literaturou podloženého předpokladu, že takzvaní opinion leaders, česky názoroví vůdci, se nacházejí uvnitř každé sociální skupiny či komunity. Jsou to jedinci s nadstandardním osobním vlivem na proces rozhodování a utváření názorů lidí ve svém okolí. Jedinci, na které se lidé obracejí se žádostí o radu, relevantní informace nebo kontext ve chvíli, kdy se cítí nejistě či nerozhodně. Právě možnost mít na koho se obrátit považuje autorka této diplomové práce při výkonu novinářské profese, která vyžaduje kritickou práci s informacemi, objektivní nahlížení na události a schopnost rychle se zorientovat v často nepřehledném tématu, za zcela klíčovou. Poté, co v úvodní fázi nabídne teoretické rámce k důkladnému poznání konceptu názorového vůdcovství, se tak diplomantka v praktické části zaměřuje na názorové vůdce v řadách současných českých novinářů. Vlastní výzkum má dvě části - ta první se formou dotazníkového šetření snaží tyto specifické novináře či novinářky identifikovat. Vychází přitom z dat nasbíraných od respondentů z redakcí všech typů předních českých médií. Na kvantitativní výzkum...cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this master's thesis is to examine the concept of opinion leadership-to define it, to describe where it originated from, how it has developed over time, and finally, to apply this phenomenon to the Czech journalist community and its current members. Based on relevant international literature, the author of this paper assumes that opinion leaders exist in every social group or community around the globe, possessing an extraordinary personal influence on the decision-making and opinion-forming process of the people within their social network. Simply put, opinion leaders are the individuals to whom others look for guidance, credible and accurate information and context when they are in doubt or experiencing indecisiveness. For journalists, the possibility to have someone to whom they can turn for all the above-mentioned is crucial, the author believes, for it is a daily part of the profession to handle information cautiously, to evaluate news critically and objectively, and to get acquainted with a confusing topic in a relatively short period of time. Firstly, the paper offers a thorough theoretical framework for understanding the concept of opinion leadership, which is followed by a practical part consisting of a two-phase research examining opinion leaders in the ranks of Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV