Show simple item record

Social Networks as a communication channel of selected political parties before elections to the European Parliament in 2019
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorBeránková, Sára
dc.date.accessioned2020-10-13T10:20:53Z
dc.date.available2020-10-13T10:20:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121715
dc.description.abstractDiplomová práce "Sociální sítě jako komunikační kanál vybraných politických stran před volbami do Evropského parlamentu 2019" se zabývá politickou komunikací na sociální síti Facebook a Twitter. Cílem práce je zjistit, jak komunikují vybrané politické strany na sociálních sítích v předvolební kampani, jaký typ formy a obsahu používaly nejvíce. Práce se také zaměřuje na to, jak se komunikace na obou sítích lišila. Teoretická část se nejprve věnuje sociálním sítím a stručné charakteristice vybrané sítě i politická uskupení a popisuje propojení právě politického prostředí s nástroji sociálních sítí. Zaměřuje se rovněž na vysvětlení pojmu politické komunikace a politického marketingu. V další části je stručně představen Evropský parlament, volební systém a stručná charakteristika jednotlivých stran. Analytická část je provedena prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy za období čtyř týdnů před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Získaná data doplňují informace z polostrukturovaných rozhovorů. Práce vyhodnocuje za pomoci stanovených výzkumných otázek a hypotéz strategii využívání sociálních sítí.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Social networks as a communication channel of selected political parties before the elections to the European Parliament in 2019" deals with political communication on the social network Facebook and Twitter. The aim of this thesis is to find out how selected political parties communicate on social networks in the election campaign, what type of form and content they used the most. The work also focuses on differences between communication on both networks. The theoretical part focuses on explaining the concept of political communication and political marketing, defines social networks and their types. The next sections are devoted to a brief description of selected networks and political subjects and describe the connection between the political space and the tools of social networks. The analytical part is based on a quantitative and qualitative content analysis in four weeks before the elections to the European Parliament in 2019. The gained data are supplemented by information from semi-structured interviews. The thesis evaluates the strategy of using social networks with the aid of established research questions and hypotheses.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitický marketingcs_CZ
dc.subjectpolitická stranacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectEvropský parlamentcs_CZ
dc.subjectPolitical marketingen_US
dc.subjectpolitical partyen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.subjectEuropean Parliamenten_US
dc.titleSociální sítě jako komunikační kanál vybraných politických stran před volbami do Evropského parlamentu 2019cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215574
dc.title.translatedSocial Networks as a communication channel of selected political parties before elections to the European Parliament in 2019en_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Sociální sítě jako komunikační kanál vybraných politických stran před volbami do Evropského parlamentu 2019" se zabývá politickou komunikací na sociální síti Facebook a Twitter. Cílem práce je zjistit, jak komunikují vybrané politické strany na sociálních sítích v předvolební kampani, jaký typ formy a obsahu používaly nejvíce. Práce se také zaměřuje na to, jak se komunikace na obou sítích lišila. Teoretická část se nejprve věnuje sociálním sítím a stručné charakteristice vybrané sítě i politická uskupení a popisuje propojení právě politického prostředí s nástroji sociálních sítí. Zaměřuje se rovněž na vysvětlení pojmu politické komunikace a politického marketingu. V další části je stručně představen Evropský parlament, volební systém a stručná charakteristika jednotlivých stran. Analytická část je provedena prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy za období čtyř týdnů před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019. Získaná data doplňují informace z polostrukturovaných rozhovorů. Práce vyhodnocuje za pomoci stanovených výzkumných otázek a hypotéz strategii využívání sociálních sítí.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Social networks as a communication channel of selected political parties before the elections to the European Parliament in 2019" deals with political communication on the social network Facebook and Twitter. The aim of this thesis is to find out how selected political parties communicate on social networks in the election campaign, what type of form and content they used the most. The work also focuses on differences between communication on both networks. The theoretical part focuses on explaining the concept of political communication and political marketing, defines social networks and their types. The next sections are devoted to a brief description of selected networks and political subjects and describe the connection between the political space and the tools of social networks. The analytical part is based on a quantitative and qualitative content analysis in four weeks before the elections to the European Parliament in 2019. The gained data are supplemented by information from semi-structured interviews. The thesis evaluates the strategy of using social networks with the aid of established research questions and hypotheses.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV