Zobrazit minimální záznam

Oligarchization of the Media and its Influence on the Ethics of Journalism
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorMačí, Josef
dc.date.accessioned2020-10-13T10:15:21Z
dc.date.available2020-10-13T10:15:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121685
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problémem oligarchizace médií a jejím vlivem na etiku novinářské práce. Na základě syntézy dosavadních teoretických konceptů je v textu představena užší definice termínů oligarcha a mediální oligarcha. Na tomto teoretickém základě je pak prostřednictvím komparace metodologií tří mediálních indikátorů - Svoboda a média Freedom House, Index svobody tisku Reportérů bez hranic a Monitor plurality médií Centra pro pluralitu médií a svobodu médií - vyhodnocena situace ve 31 vybraných evropských zemích z pohledu oligarchizace médií. Ta je považována především za problém postkomunistických a postkoloniálních zemí a tento předpoklad diplomová práce testuje. Problém etiky novinářské práce na pozadí oligarchizace médií je představen v teoretické i praktické rovině, a to na základě chronologické komparace etických kodexů tří vybraných mediálních koncernů - MAFRA, Vltava Labe Media a Czech News Center, u kterých došlo ke změně vlastníka z nadnárodního koncernu k oligarchovi nebo oligarchické skupině.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the problem of media oligarchization and its influence on the ethics of journalism. Based on the synthesis of existing theoretical concepts, a narrower definition of the terms oligarch and media oligarch is presented in the text. On this theoretical basis, the situation in 31 selected European countries from the point of view of media oligarchization is evaluated by comparing the methodologies of three media indicators - Freedom House's Freedom and the Media, Reporters Without Borders's Press Freedom Index and Centre for Media Pluralism and Media Freedom's Media Pluralism Monitor. This is considered primarily a problem of post-communist and post-colonial countries, and the diploma thesis tests this assumption. The problem of ethics of journalistic work within the scope of media oligarchization is presented on a theoretical as well as practical level, based on a chronological comparison of ethical codes of three selected media groups - MAFRA, Vltava Labe Media and Czech News Center, which changed ownership from a multinational group to an oligarch or an oligarchic group.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectOligarchizacecs_CZ
dc.subjectoligarchovécs_CZ
dc.subjectmediální indikátorycs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectetické kodexycs_CZ
dc.subjectmediální vlastnictvícs_CZ
dc.subjectOligarchizationen_US
dc.subjectoligarchsen_US
dc.subjectpress indicatorsen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectcodes of ethicsen_US
dc.subjectmedia ownershipen_US
dc.titleOligarchizace médií a její vliv na etiku novinářské prácecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId204333
dc.title.translatedOligarchization of the Media and its Influence on the Ethics of Journalismen_US
dc.contributor.refereeMiessler, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problémem oligarchizace médií a jejím vlivem na etiku novinářské práce. Na základě syntézy dosavadních teoretických konceptů je v textu představena užší definice termínů oligarcha a mediální oligarcha. Na tomto teoretickém základě je pak prostřednictvím komparace metodologií tří mediálních indikátorů - Svoboda a média Freedom House, Index svobody tisku Reportérů bez hranic a Monitor plurality médií Centra pro pluralitu médií a svobodu médií - vyhodnocena situace ve 31 vybraných evropských zemích z pohledu oligarchizace médií. Ta je považována především za problém postkomunistických a postkoloniálních zemí a tento předpoklad diplomová práce testuje. Problém etiky novinářské práce na pozadí oligarchizace médií je představen v teoretické i praktické rovině, a to na základě chronologické komparace etických kodexů tří vybraných mediálních koncernů - MAFRA, Vltava Labe Media a Czech News Center, u kterých došlo ke změně vlastníka z nadnárodního koncernu k oligarchovi nebo oligarchické skupině.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the problem of media oligarchization and its influence on the ethics of journalism. Based on the synthesis of existing theoretical concepts, a narrower definition of the terms oligarch and media oligarch is presented in the text. On this theoretical basis, the situation in 31 selected European countries from the point of view of media oligarchization is evaluated by comparing the methodologies of three media indicators - Freedom House's Freedom and the Media, Reporters Without Borders's Press Freedom Index and Centre for Media Pluralism and Media Freedom's Media Pluralism Monitor. This is considered primarily a problem of post-communist and post-colonial countries, and the diploma thesis tests this assumption. The problem of ethics of journalistic work within the scope of media oligarchization is presented on a theoretical as well as practical level, based on a chronological comparison of ethical codes of three selected media groups - MAFRA, Vltava Labe Media and Czech News Center, which changed ownership from a multinational group to an oligarch or an oligarchic group.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV