Show simple item record

Influence of Attentat 1942 computer game on interest in modern history
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorVataščinová, Lenka
dc.date.accessioned2020-10-13T10:14:47Z
dc.date.available2020-10-13T10:14:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121682
dc.description.abstract1 Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na vliv počítačových her s historickou tématikou na zájem mladých lidí o současné a obecné dějiny. Vysvětluje základní pojmy jako je hra, digitální média, počítačová hra a výuková počítačová hra a představuje hlavní aspekty počítačových her. Také se zaměřuje na přínosy počítačových her ve výuce, ale upozorňuje i na možná úskalí hraní počítačových her a jejich vliv na zdraví a vývoj mladého jedince. Dále popisuje herní žánry, do kterých spadají nejznámější a nejhranější počítačové hry s historickou tématikou, a představuje hru Attentat 1942. V další části práce zkoumá, zda a jaký mají počítačové hry s historickou tématikou vliv na zájem o současné dějiny pomocí empirického výzkumu na základě dotazníkového šetření u 150 respondentů ve věku 15-30 let. Výsledky ukazují, že hraní počítačových her s historickou tématikou má vliv na zájem mladých lidí o současné i obecné dějiny a tento vliv je kladný. Dále výsledky ukazují, že nejoblíbenějšími herními žánry pro hry s historickou tématikou jsou strategie, RPG (hry na hrdiny) a akční hry, a že hráči si v těchto hrách nejvíce všímají příběhu, hratelnosti a grafického zpracování. Z výsledků také vyplývá, že většina respondentů (98,7 %) se domnívá, že hraní počítačových her s historickou tématikou může pomoci studentům s osvojením...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract This master's thesis focuses on the influence of computer games with historical themes on the interest in contemporary history and history in general. It explains basic concepts such as game, digital media, computer game and educational game and introduces the main aspects of computer games. It also focuses on their benefits in education, but also draws attention to possible pitfalls of playing computer games and their impact on health and development of a young individual. Furthermore, the thesis describes game genres in which the most played games with historical themes can be found and introduces the game Attentat 1942. The next part of the thesis examines whether and how computer games with historical themes affect the interest in contemporary and general history through empirical research based on a questionnaire survey of 150 respondents aged 15-30. The results show that playing computer games with historical themes has an impact on young people's interest in contemporary and general history, and this influence is positive. Furthermore, the results show that the most popular game genres for games with historical themes are strategies, RPGs (role-playing games) and action games, and that players pay attention mostly to the story, gameplay and graphics in these games. The results also show...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPočítačová hra s historickou tématikoucs_CZ
dc.subjectvýuková hracs_CZ
dc.subjectherní žánrycs_CZ
dc.subjectdějinycs_CZ
dc.subjectsoučasné dějinycs_CZ
dc.subjectAttentat 1942cs_CZ
dc.subjectComputer game with historical themeen_US
dc.subjecteducational gameen_US
dc.subjectgame genresen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectcontemporary historyen_US
dc.subjectAttentat 1942en_US
dc.titleVliv počítačové hry Atentát 1942 na zájem o současné dějinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203875
dc.title.translatedInfluence of Attentat 1942 computer game on interest in modern historyen_US
dc.contributor.refereeKončelík, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na vliv počítačových her s historickou tématikou na zájem mladých lidí o současné a obecné dějiny. Vysvětluje základní pojmy jako je hra, digitální média, počítačová hra a výuková počítačová hra a představuje hlavní aspekty počítačových her. Také se zaměřuje na přínosy počítačových her ve výuce, ale upozorňuje i na možná úskalí hraní počítačových her a jejich vliv na zdraví a vývoj mladého jedince. Dále popisuje herní žánry, do kterých spadají nejznámější a nejhranější počítačové hry s historickou tématikou, a představuje hru Attentat 1942. V další části práce zkoumá, zda a jaký mají počítačové hry s historickou tématikou vliv na zájem o současné dějiny pomocí empirického výzkumu na základě dotazníkového šetření u 150 respondentů ve věku 15-30 let. Výsledky ukazují, že hraní počítačových her s historickou tématikou má vliv na zájem mladých lidí o současné i obecné dějiny a tento vliv je kladný. Dále výsledky ukazují, že nejoblíbenějšími herními žánry pro hry s historickou tématikou jsou strategie, RPG (hry na hrdiny) a akční hry, a že hráči si v těchto hrách nejvíce všímají příběhu, hratelnosti a grafického zpracování. Z výsledků také vyplývá, že většina respondentů (98,7 %) se domnívá, že hraní počítačových her s historickou tématikou může pomoci studentům s osvojením...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This master's thesis focuses on the influence of computer games with historical themes on the interest in contemporary history and history in general. It explains basic concepts such as game, digital media, computer game and educational game and introduces the main aspects of computer games. It also focuses on their benefits in education, but also draws attention to possible pitfalls of playing computer games and their impact on health and development of a young individual. Furthermore, the thesis describes game genres in which the most played games with historical themes can be found and introduces the game Attentat 1942. The next part of the thesis examines whether and how computer games with historical themes affect the interest in contemporary and general history through empirical research based on a questionnaire survey of 150 respondents aged 15-30. The results show that playing computer games with historical themes has an impact on young people's interest in contemporary and general history, and this influence is positive. Furthermore, the results show that the most popular game genres for games with historical themes are strategies, RPGs (role-playing games) and action games, and that players pay attention mostly to the story, gameplay and graphics in these games. The results also show...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV