Zobrazit minimální záznam

Gender representation in photography of new wave of a female gaze
dc.contributor.advisorHrůzová, Andrea
dc.creatorRosůlková, Magdaléna
dc.date.accessioned2020-10-13T10:08:15Z
dc.date.available2020-10-13T10:08:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121646
dc.description.abstractCílem práce je kvalitativní analýza fotografií autorek nové vlny female gaze a porovnání s tvorbou feministických průkopnic v oblasti fotografie. Pro tyto účely se práce věnuje fotografiím Arvidy Bystr​öm​, Petry Collins, Harley Weir a Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, které byly publikované v módních magazínech ​Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed ​a ​Vice​. Teoretická část se zabývá tím, jak je ženská identita formována dominantní ideologií v západní kultuře a vlivem patriarchálního paradigmatu na vizuální reprezentaci žen v umění, popkultuře a reklamě. Jsou zde popsány klíčové feministické koncepty od Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, Johna Bergera, Laury Mulvey a dále teorii Dívky, gagafeminismus a xenofeminismus. Druhá část práce obsahuje sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií a výsledky výzkumu, které zaznamenaly změnu témat female gaze autorek s aktuálním zaměřením na virtuální reprezentaci a proměnu identity ženna sociálních sítích. Tato práce může obohatit další výzkum věnující se feministické estetice, módní žurnalistice, fotografie, reklamě a sociálním sítímcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is the qualitative analysis of the new wave of female gaze photographers with a comparison of the female gaze pioneers. For this purpose, there were used photographs by Arvida Bystr​öm​, Petra Collins, Harley Weir, and Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, which were published in fashion magazines such as ​Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed, and ​Vice​. The theoretical part examined how female identity has been shaped by western culture and dominant ideology, and how patriarchy paradigm has influenced the visual representation of women in art, pop culture, and advertisement. It is shown through key feminist concepts including Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, John Berger, Laura Mulvey, theory of young girl, gagafeminism, and xenofeminism. The second part of the thesis is dedicated to social semiotics analysis of each photograph and the results of this research, which show changes of topics in the female gaze content and the shift to social media-related topics and the virtual representation of women. The work could enrich further research in the field of feminist aesthetics, fashion journalism, photography, advertisement, and social media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFemale gaze fotografiecs_CZ
dc.subjectfeministická estetikacs_CZ
dc.subjectsociálně sémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectCindy Shermancs_CZ
dc.subjectNan Goldincs_CZ
dc.subjectCorinne Daycs_CZ
dc.subjectArvida Byströmcs_CZ
dc.subjectPetra Collinscs_CZ
dc.subjectHarley Weircs_CZ
dc.subjectmódní fotografiecs_CZ
dc.subjectmódní žurnalistikacs_CZ
dc.subjectFashion photographyen_US
dc.subjectfashion journalismen_US
dc.subjectFemale gaze photographyen_US
dc.subjectfeminist aestheticen_US
dc.subjectsocial semiotics analysisen_US
dc.subjectCindy Shermanen_US
dc.subjectNan Goldinen_US
dc.subjectCorinne Dayen_US
dc.subjectArvida Byströmen_US
dc.subjectPetra Collinsen_US
dc.subjectHarley Weiren_US
dc.titleReprezentace genderu na fotografiích nové vlny female gazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId204346
dc.title.translatedGender representation in photography of new wave of a female gazeen_US
dc.contributor.refereeKrobová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je kvalitativní analýza fotografií autorek nové vlny female gaze a porovnání s tvorbou feministických průkopnic v oblasti fotografie. Pro tyto účely se práce věnuje fotografiím Arvidy Bystr​öm​, Petry Collins, Harley Weir a Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, které byly publikované v módních magazínech ​Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed ​a ​Vice​. Teoretická část se zabývá tím, jak je ženská identita formována dominantní ideologií v západní kultuře a vlivem patriarchálního paradigmatu na vizuální reprezentaci žen v umění, popkultuře a reklamě. Jsou zde popsány klíčové feministické koncepty od Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, Johna Bergera, Laury Mulvey a dále teorii Dívky, gagafeminismus a xenofeminismus. Druhá část práce obsahuje sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií a výsledky výzkumu, které zaznamenaly změnu témat female gaze autorek s aktuálním zaměřením na virtuální reprezentaci a proměnu identity ženna sociálních sítích. Tato práce může obohatit další výzkum věnující se feministické estetice, módní žurnalistice, fotografie, reklamě a sociálním sítímcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is the qualitative analysis of the new wave of female gaze photographers with a comparison of the female gaze pioneers. For this purpose, there were used photographs by Arvida Bystr​öm​, Petra Collins, Harley Weir, and Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, which were published in fashion magazines such as ​Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed, and ​Vice​. The theoretical part examined how female identity has been shaped by western culture and dominant ideology, and how patriarchy paradigm has influenced the visual representation of women in art, pop culture, and advertisement. It is shown through key feminist concepts including Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, John Berger, Laura Mulvey, theory of young girl, gagafeminism, and xenofeminism. The second part of the thesis is dedicated to social semiotics analysis of each photograph and the results of this research, which show changes of topics in the female gaze content and the shift to social media-related topics and the virtual representation of women. The work could enrich further research in the field of feminist aesthetics, fashion journalism, photography, advertisement, and social media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV