dc.contributor.advisor | Hrůzová, Andrea | |
dc.creator | Rosůlková, Magdaléna | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T10:08:15Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T10:08:15Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121646 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je kvalitativní analýza fotografií autorek nové vlny female gaze a porovnání s tvorbou feministických průkopnic v oblasti fotografie. Pro tyto účely se práce věnuje fotografiím Arvidy Byström, Petry Collins, Harley Weir a Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, které byly publikované v módních magazínech Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed a Vice. Teoretická část se zabývá tím, jak je ženská identita formována dominantní ideologií v západní kultuře a vlivem patriarchálního paradigmatu na vizuální reprezentaci žen v umění, popkultuře a reklamě. Jsou zde popsány klíčové feministické koncepty od Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, Johna Bergera, Laury Mulvey a dále teorii Dívky, gagafeminismus a xenofeminismus. Druhá část práce obsahuje sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií a výsledky výzkumu, které zaznamenaly změnu témat female gaze autorek s aktuálním zaměřením na virtuální reprezentaci a proměnu identity ženna sociálních sítích. Tato práce může obohatit další výzkum věnující se feministické estetice, módní žurnalistice, fotografie, reklamě a sociálním sítím | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this work is the qualitative analysis of the new wave of female gaze photographers with a comparison of the female gaze pioneers. For this purpose, there were used photographs by Arvida Byström, Petra Collins, Harley Weir, and Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, which were published in fashion magazines such as Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed, and Vice. The theoretical part examined how female identity has been shaped by western culture and dominant ideology, and how patriarchy paradigm has influenced the visual representation of women in art, pop culture, and advertisement. It is shown through key feminist concepts including Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, John Berger, Laura Mulvey, theory of young girl, gagafeminism, and xenofeminism. The second part of the thesis is dedicated to social semiotics analysis of each photograph and the results of this research, which show changes of topics in the female gaze content and the shift to social media-related topics and the virtual representation of women. The work could enrich further research in the field of feminist aesthetics, fashion journalism, photography, advertisement, and social media. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Female gaze fotografie | cs_CZ |
dc.subject | feministická estetika | cs_CZ |
dc.subject | sociálně sémiotická analýza | cs_CZ |
dc.subject | Cindy Sherman | cs_CZ |
dc.subject | Nan Goldin | cs_CZ |
dc.subject | Corinne Day | cs_CZ |
dc.subject | Arvida Byström | cs_CZ |
dc.subject | Petra Collins | cs_CZ |
dc.subject | Harley Weir | cs_CZ |
dc.subject | módní fotografie | cs_CZ |
dc.subject | módní žurnalistika | cs_CZ |
dc.subject | Fashion photography | en_US |
dc.subject | fashion journalism | en_US |
dc.subject | Female gaze photography | en_US |
dc.subject | feminist aesthetic | en_US |
dc.subject | social semiotics analysis | en_US |
dc.subject | Cindy Sherman | en_US |
dc.subject | Nan Goldin | en_US |
dc.subject | Corinne Day | en_US |
dc.subject | Arvida Byström | en_US |
dc.subject | Petra Collins | en_US |
dc.subject | Harley Weir | en_US |
dc.title | Reprezentace genderu na fotografiích nové vlny female gaze | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-22 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 204346 | |
dc.title.translated | Gender representation in photography of new wave of a female gaze | en_US |
dc.contributor.referee | Krobová, Tereza | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism | en_US |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je kvalitativní analýza fotografií autorek nové vlny female gaze a porovnání s tvorbou feministických průkopnic v oblasti fotografie. Pro tyto účely se práce věnuje fotografiím Arvidy Byström, Petry Collins, Harley Weir a Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, které byly publikované v módních magazínech Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed a Vice. Teoretická část se zabývá tím, jak je ženská identita formována dominantní ideologií v západní kultuře a vlivem patriarchálního paradigmatu na vizuální reprezentaci žen v umění, popkultuře a reklamě. Jsou zde popsány klíčové feministické koncepty od Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, Johna Bergera, Laury Mulvey a dále teorii Dívky, gagafeminismus a xenofeminismus. Druhá část práce obsahuje sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií a výsledky výzkumu, které zaznamenaly změnu témat female gaze autorek s aktuálním zaměřením na virtuální reprezentaci a proměnu identity ženna sociálních sítích. Tato práce může obohatit další výzkum věnující se feministické estetice, módní žurnalistice, fotografie, reklamě a sociálním sítím | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this work is the qualitative analysis of the new wave of female gaze photographers with a comparison of the female gaze pioneers. For this purpose, there were used photographs by Arvida Byström, Petra Collins, Harley Weir, and Cindy Sherman, Nan Goldin, Corinne Day, which were published in fashion magazines such as Vogue, Harper's Bazaar, i-D, Dazed, and Vice. The theoretical part examined how female identity has been shaped by western culture and dominant ideology, and how patriarchy paradigm has influenced the visual representation of women in art, pop culture, and advertisement. It is shown through key feminist concepts including Simone De Beauvoir, Betty Friedan, Judith Butler, John Berger, Laura Mulvey, theory of young girl, gagafeminism, and xenofeminism. The second part of the thesis is dedicated to social semiotics analysis of each photograph and the results of this research, which show changes of topics in the female gaze content and the shift to social media-related topics and the virtual representation of women. The work could enrich further research in the field of feminist aesthetics, fashion journalism, photography, advertisement, and social media. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |