Show simple item record

The role of media in consumer socialization of children
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorJelínková, Klára
dc.date.accessioned2020-10-13T10:08:04Z
dc.date.available2020-10-13T10:08:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121645
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelské socializace. Ta probíhá prostřednictvím několika hlavních faktorů, jimiž jsou média, rodina, vrstevníci a škola. Cílem práce je prozkoumání role, kterou média hrají v procesu spotřebitelské socializace. Média jsou zkoumána v kontextu ostatních faktorů, které jsou od sebe navzájem neoddělitelné a nelze je tedy studovat zvlášť. Teoretická část práce se zabývá fenoménem spotřeby a spotřební společnosti, které jsou předpokladem spotřebitelské socializace. Dále představuje základní poznatky z oblasti socializace, médií jako socializačního faktoru a v neposlední řadě také dosavadní poznatky a výzkumy spojené se socializací spotřebitelskou. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů s dětmi ve věku deseti až dvanácti let byla nasbírána data, jež byla následně interpretována tematickou analýzou. Z analýzy vyplývá, že děti ve své spotřebě a spotřebních přáních reflektují to, co se odehrává v médiích. Média sama jsou dětmi také konzumována, avšak v prostředí nových médií jde často o prosuming, tedy že děti jsou zároveň producenty i konzumenty mediálních obsahů. Média lze v procesu spotřebitelské socializace vnímat jako výrazného aktéra a zároveň jako pojítko, které interaguje s ostatními socializačními faktory a vstupuje do vztahů mezi nimi.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of consumer socialization. Socialization is influenced by four main factors, which are the media, family, peers and school. The aim of this work is to examine the role that the media play in the process of consumer socialization. The media are examined in the context of other factors that are inseparable from each other and therefore cannot be studied separately. The theoretical part deals with the phenomenon of consumption and consumer society, which are a prerequisite for consumer socialization. It also presents basic knowledge in the field of socialization, the media as a socialization factor and, last but not least, existing knowledge and research associated with consumer socialization. Through qualitative interviews with children aged ten to twelve, data were collected, which was then interpreted by thematic analysis. The analysis shows that children reflect their consumption and consumer desires by what is happening or seen in the media. The media itself is also consumed by children, but in the environment of new media it is often a matter of prosuming, ie that children are both producers and consumers of media content. In the process of consumer socialization, the media can be perceived as a significant actor and at the same time as a link that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSpotřebitelská socializacecs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectspotřebacs_CZ
dc.subjectspotřební společnostcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectprosumingcs_CZ
dc.subjectConsumer socializationen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectconsumptionen_US
dc.subjectconsumer societyen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectprosumingen_US
dc.titleRole médií v konzumní socializaci dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215214
dc.title.translatedThe role of media in consumer socialization of childrenen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelské socializace. Ta probíhá prostřednictvím několika hlavních faktorů, jimiž jsou média, rodina, vrstevníci a škola. Cílem práce je prozkoumání role, kterou média hrají v procesu spotřebitelské socializace. Média jsou zkoumána v kontextu ostatních faktorů, které jsou od sebe navzájem neoddělitelné a nelze je tedy studovat zvlášť. Teoretická část práce se zabývá fenoménem spotřeby a spotřební společnosti, které jsou předpokladem spotřebitelské socializace. Dále představuje základní poznatky z oblasti socializace, médií jako socializačního faktoru a v neposlední řadě také dosavadní poznatky a výzkumy spojené se socializací spotřebitelskou. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů s dětmi ve věku deseti až dvanácti let byla nasbírána data, jež byla následně interpretována tematickou analýzou. Z analýzy vyplývá, že děti ve své spotřebě a spotřebních přáních reflektují to, co se odehrává v médiích. Média sama jsou dětmi také konzumována, avšak v prostředí nových médií jde často o prosuming, tedy že děti jsou zároveň producenty i konzumenty mediálních obsahů. Média lze v procesu spotřebitelské socializace vnímat jako výrazného aktéra a zároveň jako pojítko, které interaguje s ostatními socializačními faktory a vstupuje do vztahů mezi nimi.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of consumer socialization. Socialization is influenced by four main factors, which are the media, family, peers and school. The aim of this work is to examine the role that the media play in the process of consumer socialization. The media are examined in the context of other factors that are inseparable from each other and therefore cannot be studied separately. The theoretical part deals with the phenomenon of consumption and consumer society, which are a prerequisite for consumer socialization. It also presents basic knowledge in the field of socialization, the media as a socialization factor and, last but not least, existing knowledge and research associated with consumer socialization. Through qualitative interviews with children aged ten to twelve, data were collected, which was then interpreted by thematic analysis. The analysis shows that children reflect their consumption and consumer desires by what is happening or seen in the media. The media itself is also consumed by children, but in the environment of new media it is often a matter of prosuming, ie that children are both producers and consumers of media content. In the process of consumer socialization, the media can be perceived as a significant actor and at the same time as a link that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV