Zobrazit minimální záznam

"Nosotros no bailamos así": Salsa as globalized and commercialized phenomenon in the local context
dc.contributor.advisorHalbich, Marek
dc.creatorSmutná, Petra
dc.date.accessioned2020-10-13T10:07:41Z
dc.date.available2020-10-13T10:07:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121643
dc.description.abstractTato diplomová práce se v širším sociokulturním kontextu zabývá hudebním a tanečním stylem známým jako "Salsa", jehož kořeny lze hledat v karibské oblasti Latinské Ameriky. Salsa je v této práci zkoumána jako globální fenomén v lokálním pražském prostředí a zároveň jako komercializovaný produkt. Z hlediska salsy jako globálního fenoménu se práce věnuje charakteristikám salsy jako sociálního tance v lokálním prostředí a snaží se sledovat jeho společenské funkce. Vedle dopadů komercializace salsy a "tropikalizovaných" představ o salse a kulturách Latinské Ameriky na její lokální podobu se pak práce zároveň dotýká i témat jako jsou vnitřní vyjednávání a vnější konstrukce latinskoamerické identity, (latinidad). Oba tyto procesy se salsou jako globálním fenoménem a její komercializací souvisí. Práce je založená na několikaměsíčním etnografickém výzkumu a polostrukturovaných rozhovorech vedených převážně se salseros z Latinské Ameriky, České republiky a dalších, nejen evropských zemí. Klíčová slova: salsa, sociální tanec, globální fenomén, komercializace, produkt, komodifikace kultury, latinskoamerická identita, latinidad, tropikalizace, imaginacecs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the musical and dance style known as "Salsa" which roots can be traced to the Caribbean of Latin America. In this work, salsa is investigated as a global phenomenon in the local context of Prague and at the same time as a commercialized product. In terms of salsa as a global phenomenon, the work deals with the characteristics of salsa as a social dance in the local context and tries to trace its social functions. In addition to the effects of the commercialization and tropicalized ideas of salsa and Latin American cultures on its form, the thesis also touches on topics such as internal negotiation and external construction of Latin American identity (latinidad), which are related to salsa as a global phenomenon and its commercialization. The work is based on several months of ethnographic research and semi- structured interviews conducted mainly with salseros from Latin America, the Czech Republic and others, not only European countries. Key words: salsa, social dance, global phenomenon, commercialization, product, commodification of culture, Latin American identity, latinidad , tropicalization, imaginationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectsalsacs_CZ
dc.subjectsociální taneccs_CZ
dc.subjectglobální fenoméncs_CZ
dc.subjectkomercializacecs_CZ
dc.subjectproduktcs_CZ
dc.subjectkomodifikace kulturycs_CZ
dc.subjectlatinskoamerická identitacs_CZ
dc.subjectlatinidadcs_CZ
dc.subjecttropikalizacecs_CZ
dc.subjectimaginacecs_CZ
dc.subjectsalsaen_US
dc.subjectsocial danceen_US
dc.subjectglobal phenomenonen_US
dc.subjectcommercializationen_US
dc.subjectproducten_US
dc.subjectcommodification of cultureen_US
dc.subjectLatin American identityen_US
dc.subjectlatinidaden_US
dc.subjecttropicalizationen_US
dc.subjectimaginationen_US
dc.title"Nosotros no bailamos así": Salsa jako globální komercializovaný fenomén v lokálním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of General Anthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra obecné antropologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId203481
dc.title.translated"Nosotros no bailamos así": Salsa as globalized and commercialized phenomenon in the local contexten_US
dc.contributor.refereeSkořepová, Zita
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra obecné antropologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of General Anthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se v širším sociokulturním kontextu zabývá hudebním a tanečním stylem známým jako "Salsa", jehož kořeny lze hledat v karibské oblasti Latinské Ameriky. Salsa je v této práci zkoumána jako globální fenomén v lokálním pražském prostředí a zároveň jako komercializovaný produkt. Z hlediska salsy jako globálního fenoménu se práce věnuje charakteristikám salsy jako sociálního tance v lokálním prostředí a snaží se sledovat jeho společenské funkce. Vedle dopadů komercializace salsy a "tropikalizovaných" představ o salse a kulturách Latinské Ameriky na její lokální podobu se pak práce zároveň dotýká i témat jako jsou vnitřní vyjednávání a vnější konstrukce latinskoamerické identity, (latinidad). Oba tyto procesy se salsou jako globálním fenoménem a její komercializací souvisí. Práce je založená na několikaměsíčním etnografickém výzkumu a polostrukturovaných rozhovorech vedených převážně se salseros z Latinské Ameriky, České republiky a dalších, nejen evropských zemí. Klíčová slova: salsa, sociální tanec, globální fenomén, komercializace, produkt, komodifikace kultury, latinskoamerická identita, latinidad, tropikalizace, imaginacecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the musical and dance style known as "Salsa" which roots can be traced to the Caribbean of Latin America. In this work, salsa is investigated as a global phenomenon in the local context of Prague and at the same time as a commercialized product. In terms of salsa as a global phenomenon, the work deals with the characteristics of salsa as a social dance in the local context and tries to trace its social functions. In addition to the effects of the commercialization and tropicalized ideas of salsa and Latin American cultures on its form, the thesis also touches on topics such as internal negotiation and external construction of Latin American identity (latinidad), which are related to salsa as a global phenomenon and its commercialization. The work is based on several months of ethnographic research and semi- structured interviews conducted mainly with salseros from Latin America, the Czech Republic and others, not only European countries. Key words: salsa, social dance, global phenomenon, commercialization, product, commodification of culture, Latin American identity, latinidad , tropicalization, imaginationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV