Zobrazit minimální záznam

The viral potential of internet memes
dc.contributor.advisorJirků, Jan
dc.creatorLimanovský, Adam
dc.date.accessioned2020-10-13T10:05:20Z
dc.date.available2020-10-13T10:05:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121630
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o fenoménu internetových memů. S teorií memů přišel evoluční biolog R. Dawkins koncem sedmdesátých let minulého století jakožto kulturní analogií genů. O několik desítek let později se pojem mem začínal objevovat v internetové kultuře ve spojení s vtipy. V této práci pracuji s pojmy mem, viralita, šiřitelná média a konvergence médií. Všechny tyto pojmy definují současné internetové prostředí. Vycházím především z knih L. Shifmanové: Memes in Digital Culture, H. Jenkinse: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide a Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (které je spoluautorem) a K. Nahonové a J. Hemsleyho: Going Viral. Nejprve vymezuji pojem mem a jeho diferenciaci od pojmu viralita, jelikož pro běžného uživatele internetu jsou tyto dva pojmy synonyma. V práci popisuji memové žánry, fáze vzniku internetových memů, které vznikají převážně ze šiřitelných médií na jejichž základě jsou memy vytvářeny a jaké faktory přispívají k jejich šíření v kyberprostoru. Analytická část se skládá z kontextové analýzy vybraných internetových memů, na nichž demonstruji, jak digitální manipulace mění kontext memů, ve kterých se daný mem může použít, a jak ovliňuje jejich fungování.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the phenomenon of Internet memes. The theory of memes came from the evolutionary biologist R. Dawkins in the late 1970s, as a cultural analogy of genes. Decades later, the term "meme" began to appear in Internet culture in conjuction with Internet jokes. This thesis works with the concepts of meme, virality, spreadable media and media convegence. All of these terms define the current Internet environment. The diploma thesis is based mainly on books by L. Shifman: Memes in Digital Culture, H. Jenkins: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide and Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (co-authored) and K. Nahon and J. Hemsley: Going Viral. This diploma thesis deals with the definition of the term meme and its differentiation from the term virality, because for the average Internet user, these two terms are synonymous. The thesis describes meme genres, phases of the creation of Internet memes, which arise mainly from spreadble media and on the basis of which principles are memes created and what factors contribute to their spread in cyberspace. The analytical part consists of a contextual analysis of selected Internet memes, which demonstrates how digital manipulation changes the context of memes in which the meme can be used and how this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmemcs_CZ
dc.subjectmemycs_CZ
dc.subjectinternetové memycs_CZ
dc.subjectviralitacs_CZ
dc.subjectšiřitelná médiacs_CZ
dc.subjectkonvergence médiícs_CZ
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectRedditcs_CZ
dc.subjectImgurcs_CZ
dc.subject9GAGcs_CZ
dc.subjectMemeen_US
dc.subjectMemesen_US
dc.subjectInternet Memesen_US
dc.subjectViralityen_US
dc.subjectSpreadable Mediaen_US
dc.subjectMedia Convergenceen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectRedditen_US
dc.subjectImguren_US
dc.subject9GAGen_US
dc.titleInternetové memy a jejich virální potenciálcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215270
dc.title.translatedThe viral potential of internet memesen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce pojednává o fenoménu internetových memů. S teorií memů přišel evoluční biolog R. Dawkins koncem sedmdesátých let minulého století jakožto kulturní analogií genů. O několik desítek let později se pojem mem začínal objevovat v internetové kultuře ve spojení s vtipy. V této práci pracuji s pojmy mem, viralita, šiřitelná média a konvergence médií. Všechny tyto pojmy definují současné internetové prostředí. Vycházím především z knih L. Shifmanové: Memes in Digital Culture, H. Jenkinse: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide a Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (které je spoluautorem) a K. Nahonové a J. Hemsleyho: Going Viral. Nejprve vymezuji pojem mem a jeho diferenciaci od pojmu viralita, jelikož pro běžného uživatele internetu jsou tyto dva pojmy synonyma. V práci popisuji memové žánry, fáze vzniku internetových memů, které vznikají převážně ze šiřitelných médií na jejichž základě jsou memy vytvářeny a jaké faktory přispívají k jejich šíření v kyberprostoru. Analytická část se skládá z kontextové analýzy vybraných internetových memů, na nichž demonstruji, jak digitální manipulace mění kontext memů, ve kterých se daný mem může použít, a jak ovliňuje jejich fungování.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the phenomenon of Internet memes. The theory of memes came from the evolutionary biologist R. Dawkins in the late 1970s, as a cultural analogy of genes. Decades later, the term "meme" began to appear in Internet culture in conjuction with Internet jokes. This thesis works with the concepts of meme, virality, spreadable media and media convegence. All of these terms define the current Internet environment. The diploma thesis is based mainly on books by L. Shifman: Memes in Digital Culture, H. Jenkins: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide and Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (co-authored) and K. Nahon and J. Hemsley: Going Viral. This diploma thesis deals with the definition of the term meme and its differentiation from the term virality, because for the average Internet user, these two terms are synonymous. The thesis describes meme genres, phases of the creation of Internet memes, which arise mainly from spreadble media and on the basis of which principles are memes created and what factors contribute to their spread in cyberspace. The analytical part consists of a contextual analysis of selected Internet memes, which demonstrates how digital manipulation changes the context of memes in which the meme can be used and how this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV