dc.contributor.advisor | Hrdina, Matouš | |
dc.creator | Tran, Viet | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T10:01:11Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T10:01:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121607 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, jakým způsobem se liší "japonští superhrdinové" v manze od jejich západních superhrdinských protějšků, a to z hlediska vyprávění, designu či motivů. Hypotéza pracuje s předpokladem, že ačkoliv japonská manga následuje základní pravidla superhrdinského žánru, mezi těmito dvěma komiksovými světy lze vysledovat řadu rozdílů, které vycházejí mimo jiné z kulturního prostředí, v němž vznikají. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které se věnují především základním definicím a historii zkoumaných oblastí. Práce začíná s definicí komiksu jako média a narativního prostředku, jeho technickým zpracováním i předchůdcům. Další kapitola se zaměřuje na základní aspekty superhrdinského žánru, jeho konvence a typologie. Samozřejmostí je také vymezení pojmu "manga", přiblížení historie japonského komiksu a také jeho specifických žánrů a podžánrů. V neposlední řadě je na místě také definovat pojmy jako kultura, kulturní hodnoty a kulturní prostředí. Práce pak prostřednictvím narativní, sémiotické a komparativní analýzy zkoumá vlastnosti šesti komiksových děl - tří z americké a tří z japonské produkce. Předmětem zkoumání jsou vyprávěcí struktury, vzhled a motivy superhrdinů či zasazení děje v kontextu se superhrdinským žánrem, stejně jako jejich chování... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master's thesis aims to answer the question of how "Japanese superheroes" in manga differ from their western superhero counterparts in terms of storytelling, design, or motifs. The hypothesis works with the assumption that although Japanese manga follows the superhero genre's basic rules, many differences can be traced between these two comics worlds. These differences stem from the cultural environment in which analyzed comics originated. The theoretical part is divided into several chapters, which deal mainly with the basic definitions and history of researched areas. It begins with the definition of comics as a medium and focused on its technical characteristics and modern predecessors. The next chapter focuses on the essential aspects of the superhero genre, its conventions, and its typology. This thesis wouldn't be complete without defining the term "manga", the history of Japanese comics, and its specific genres and subgenres. Finally, it is also necessary to explain terms such as culture, cultural values , and cultural environment. The work then uses narrative, semiotic, and comparative analysis to examine the properties of six comic titles - three from American and three from Japanese production. Subjects of the research are narrative structures, appearance, and motives of superheroes... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | komiks | cs_CZ |
dc.subject | manga | cs_CZ |
dc.subject | superhrdina | cs_CZ |
dc.subject | popkultura | cs_CZ |
dc.subject | Spojené státy | cs_CZ |
dc.subject | Japonsko | cs_CZ |
dc.subject | komparativní analýza | cs_CZ |
dc.subject | comics | en_US |
dc.subject | manga | en_US |
dc.subject | superhero | en_US |
dc.subject | popculture | en_US |
dc.subject | USA | en_US |
dc.subject | Japan | en_US |
dc.subject | comparative analysis | en_US |
dc.title | Komparativní analýza konceptu "superhrdinů" v japonské manze a americké komiksové tvorbě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-22 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 215273 | |
dc.title.translated | Comparative analysis of the concept of "superheroes" in Japanese manga and American comics production | en_US |
dc.contributor.referee | Švelch, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, jakým způsobem se liší "japonští superhrdinové" v manze od jejich západních superhrdinských protějšků, a to z hlediska vyprávění, designu či motivů. Hypotéza pracuje s předpokladem, že ačkoliv japonská manga následuje základní pravidla superhrdinského žánru, mezi těmito dvěma komiksovými světy lze vysledovat řadu rozdílů, které vycházejí mimo jiné z kulturního prostředí, v němž vznikají. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které se věnují především základním definicím a historii zkoumaných oblastí. Práce začíná s definicí komiksu jako média a narativního prostředku, jeho technickým zpracováním i předchůdcům. Další kapitola se zaměřuje na základní aspekty superhrdinského žánru, jeho konvence a typologie. Samozřejmostí je také vymezení pojmu "manga", přiblížení historie japonského komiksu a také jeho specifických žánrů a podžánrů. V neposlední řadě je na místě také definovat pojmy jako kultura, kulturní hodnoty a kulturní prostředí. Práce pak prostřednictvím narativní, sémiotické a komparativní analýzy zkoumá vlastnosti šesti komiksových děl - tří z americké a tří z japonské produkce. Předmětem zkoumání jsou vyprávěcí struktury, vzhled a motivy superhrdinů či zasazení děje v kontextu se superhrdinským žánrem, stejně jako jejich chování... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master's thesis aims to answer the question of how "Japanese superheroes" in manga differ from their western superhero counterparts in terms of storytelling, design, or motifs. The hypothesis works with the assumption that although Japanese manga follows the superhero genre's basic rules, many differences can be traced between these two comics worlds. These differences stem from the cultural environment in which analyzed comics originated. The theoretical part is divided into several chapters, which deal mainly with the basic definitions and history of researched areas. It begins with the definition of comics as a medium and focused on its technical characteristics and modern predecessors. The next chapter focuses on the essential aspects of the superhero genre, its conventions, and its typology. This thesis wouldn't be complete without defining the term "manga", the history of Japanese comics, and its specific genres and subgenres. Finally, it is also necessary to explain terms such as culture, cultural values , and cultural environment. The work then uses narrative, semiotic, and comparative analysis to examine the properties of six comic titles - three from American and three from Japanese production. Subjects of the research are narrative structures, appearance, and motives of superheroes... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |