Show simple item record

Comparative analysis of the concept of "superheroes" in Japanese manga and American comics production
dc.contributor.advisorHrdina, Matouš
dc.creatorTran, Viet
dc.date.accessioned2020-10-13T10:01:11Z
dc.date.available2020-10-13T10:01:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121607
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, jakým způsobem se liší "japonští superhrdinové" v manze od jejich západních superhrdinských protějšků, a to z hlediska vyprávění, designu či motivů. Hypotéza pracuje s předpokladem, že ačkoliv japonská manga následuje základní pravidla superhrdinského žánru, mezi těmito dvěma komiksovými světy lze vysledovat řadu rozdílů, které vycházejí mimo jiné z kulturního prostředí, v němž vznikají. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které se věnují především základním definicím a historii zkoumaných oblastí. Práce začíná s definicí komiksu jako média a narativního prostředku, jeho technickým zpracováním i předchůdcům. Další kapitola se zaměřuje na základní aspekty superhrdinského žánru, jeho konvence a typologie. Samozřejmostí je také vymezení pojmu "manga", přiblížení historie japonského komiksu a také jeho specifických žánrů a podžánrů. V neposlední řadě je na místě také definovat pojmy jako kultura, kulturní hodnoty a kulturní prostředí. Práce pak prostřednictvím narativní, sémiotické a komparativní analýzy zkoumá vlastnosti šesti komiksových děl - tří z americké a tří z japonské produkce. Předmětem zkoumání jsou vyprávěcí struktury, vzhled a motivy superhrdinů či zasazení děje v kontextu se superhrdinským žánrem, stejně jako jejich chování...cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis aims to answer the question of how "Japanese superheroes" in manga differ from their western superhero counterparts in terms of storytelling, design, or motifs. The hypothesis works with the assumption that although Japanese manga follows the superhero genre's basic rules, many differences can be traced between these two comics worlds. These differences stem from the cultural environment in which analyzed comics originated. The theoretical part is divided into several chapters, which deal mainly with the basic definitions and history of researched areas. It begins with the definition of comics as a medium and focused on its technical characteristics and modern predecessors. The next chapter focuses on the essential aspects of the superhero genre, its conventions, and its typology. This thesis wouldn't be complete without defining the term "manga", the history of Japanese comics, and its specific genres and subgenres. Finally, it is also necessary to explain terms such as culture, cultural values , and cultural environment. The work then uses narrative, semiotic, and comparative analysis to examine the properties of six comic titles - three from American and three from Japanese production. Subjects of the research are narrative structures, appearance, and motives of superheroes...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectkomikscs_CZ
dc.subjectmangacs_CZ
dc.subjectsuperhrdinacs_CZ
dc.subjectpopkulturacs_CZ
dc.subjectSpojené státycs_CZ
dc.subjectJaponskocs_CZ
dc.subjectkomparativní analýzacs_CZ
dc.subjectcomicsen_US
dc.subjectmangaen_US
dc.subjectsuperheroen_US
dc.subjectpopcultureen_US
dc.subjectUSAen_US
dc.subjectJapanen_US
dc.subjectcomparative analysisen_US
dc.titleKomparativní analýza konceptu "superhrdinů" v japonské manze a americké komiksové tvorběcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215273
dc.title.translatedComparative analysis of the concept of "superheroes" in Japanese manga and American comics productionen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, jakým způsobem se liší "japonští superhrdinové" v manze od jejich západních superhrdinských protějšků, a to z hlediska vyprávění, designu či motivů. Hypotéza pracuje s předpokladem, že ačkoliv japonská manga následuje základní pravidla superhrdinského žánru, mezi těmito dvěma komiksovými světy lze vysledovat řadu rozdílů, které vycházejí mimo jiné z kulturního prostředí, v němž vznikají. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které se věnují především základním definicím a historii zkoumaných oblastí. Práce začíná s definicí komiksu jako média a narativního prostředku, jeho technickým zpracováním i předchůdcům. Další kapitola se zaměřuje na základní aspekty superhrdinského žánru, jeho konvence a typologie. Samozřejmostí je také vymezení pojmu "manga", přiblížení historie japonského komiksu a také jeho specifických žánrů a podžánrů. V neposlední řadě je na místě také definovat pojmy jako kultura, kulturní hodnoty a kulturní prostředí. Práce pak prostřednictvím narativní, sémiotické a komparativní analýzy zkoumá vlastnosti šesti komiksových děl - tří z americké a tří z japonské produkce. Předmětem zkoumání jsou vyprávěcí struktury, vzhled a motivy superhrdinů či zasazení děje v kontextu se superhrdinským žánrem, stejně jako jejich chování...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis aims to answer the question of how "Japanese superheroes" in manga differ from their western superhero counterparts in terms of storytelling, design, or motifs. The hypothesis works with the assumption that although Japanese manga follows the superhero genre's basic rules, many differences can be traced between these two comics worlds. These differences stem from the cultural environment in which analyzed comics originated. The theoretical part is divided into several chapters, which deal mainly with the basic definitions and history of researched areas. It begins with the definition of comics as a medium and focused on its technical characteristics and modern predecessors. The next chapter focuses on the essential aspects of the superhero genre, its conventions, and its typology. This thesis wouldn't be complete without defining the term "manga", the history of Japanese comics, and its specific genres and subgenres. Finally, it is also necessary to explain terms such as culture, cultural values , and cultural environment. The work then uses narrative, semiotic, and comparative analysis to examine the properties of six comic titles - three from American and three from Japanese production. Subjects of the research are narrative structures, appearance, and motives of superheroes...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV