Show simple item record

Barriers of hypokinetic adolecents to active lifestyle
dc.contributor.advisorFialová, Ludmila
dc.creatorKrálová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-10-12T11:13:57Z
dc.date.available2020-10-12T11:13:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121485
dc.description.abstractDisertační práce řeší problematiku pohybového režimu adolescentů studujících na školách poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Zaměřuje se na ty studenty, kteří nesplňují doporučení o minimálním počtu kroků za den, na tzv. inaktivní (sedavé) studenty. Cílem studie bylo objasnit důvody, které jim brání v aktivnějším životním stylu. Pro lepší porozumění výpovědí respondentů jsme zkoumali i vztah ke školní tělesné výchově jakožto vyučovacímu předmětu, který má potenciál pozitivně ovlivnit pohybový režim mládeže. Výzkum byl realizován v souboru 15-16letých studentů na středních školách s výučním listem (dvě v Praze, jedno v Moravskoslezském kraji) o celkovém počtu 315 studentů. Pro získávání dat o názorech studentů na tělesnou výchovu byl použit standardizovaný dotazník, na monitorování objemu pohybové aktivity byly použity fitness náramky Sigma Activo a pro konkretizaci bariér pohybové aktivity byl využit polostrukturovaný rozhovor. Dle našich výsledků nedostatečnou pohybovou aktivitu vykazuje 29,5 % studentů, častěji to jsou chlapci. Celkově tito studenti hodnotí školní tělesnou výchovu pozitivně. Přestože jsou většinou spokojeni s obsahem hodin, mají problém s některými aktivitami, které nedělají rádi a vzbuzují v nich emoci strachu (nejčastěji je to gymnastika). Naopak by v rámci hodin TV...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Barriers of hypokinetic adolecents to active lifestyle The dissertation addresses the issue of physical activity among adolescents studying at secondary vocational schools. It focuses on those students who do not meet the minimum recommended number of steps per day, i.e. inactive students. The aim of the study was to clarify the reasons which prevent them from adopting a more active lifestyle. To better understand student responses, we also examined the relationship to school physical education as a school subject that has the potential to positively influence the physical activity habits of youth. Research was carried out on a group of students 15-16 years old at secondary vocational schools (two in Prague, one in the Moravian-Silesian Region). A total of 315 students were studied. A standardized questionnaire was used to obtain information about student opinions on physical education. Sigma Activo fitness bracelets were used to monitor amount of physical activity, and a semi-structured interview was used to determine specific barriers to physical activity. According to our results, 29.5 % of students are inactive, more frequently boys. Overall, these students have a favorable view of physical education. Although the majority are satisfied with PE class, they have problems with certain...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjecthypokinezecs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectbariéracs_CZ
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectHypokinesisen_US
dc.subjectLifestyleen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectBarrieren_US
dc.titleBariéry pro aktivní životní styl hypokinetické mládežecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-21
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId165285
dc.title.translatedBarriers of hypokinetic adolecents to active lifestyleen_US
dc.contributor.refereeBlahutková, Marie
dc.contributor.refereeDvořáková, Hana
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programKinanthropologyen_US
thesis.degree.programKinantropologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csKinantropologiecs_CZ
uk.degree-program.enKinanthropologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce řeší problematiku pohybového režimu adolescentů studujících na školách poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Zaměřuje se na ty studenty, kteří nesplňují doporučení o minimálním počtu kroků za den, na tzv. inaktivní (sedavé) studenty. Cílem studie bylo objasnit důvody, které jim brání v aktivnějším životním stylu. Pro lepší porozumění výpovědí respondentů jsme zkoumali i vztah ke školní tělesné výchově jakožto vyučovacímu předmětu, který má potenciál pozitivně ovlivnit pohybový režim mládeže. Výzkum byl realizován v souboru 15-16letých studentů na středních školách s výučním listem (dvě v Praze, jedno v Moravskoslezském kraji) o celkovém počtu 315 studentů. Pro získávání dat o názorech studentů na tělesnou výchovu byl použit standardizovaný dotazník, na monitorování objemu pohybové aktivity byly použity fitness náramky Sigma Activo a pro konkretizaci bariér pohybové aktivity byl využit polostrukturovaný rozhovor. Dle našich výsledků nedostatečnou pohybovou aktivitu vykazuje 29,5 % studentů, častěji to jsou chlapci. Celkově tito studenti hodnotí školní tělesnou výchovu pozitivně. Přestože jsou většinou spokojeni s obsahem hodin, mají problém s některými aktivitami, které nedělají rádi a vzbuzují v nich emoci strachu (nejčastěji je to gymnastika). Naopak by v rámci hodin TV...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Barriers of hypokinetic adolecents to active lifestyle The dissertation addresses the issue of physical activity among adolescents studying at secondary vocational schools. It focuses on those students who do not meet the minimum recommended number of steps per day, i.e. inactive students. The aim of the study was to clarify the reasons which prevent them from adopting a more active lifestyle. To better understand student responses, we also examined the relationship to school physical education as a school subject that has the potential to positively influence the physical activity habits of youth. Research was carried out on a group of students 15-16 years old at secondary vocational schools (two in Prague, one in the Moravian-Silesian Region). A total of 315 students were studied. A standardized questionnaire was used to obtain information about student opinions on physical education. Sigma Activo fitness bracelets were used to monitor amount of physical activity, and a semi-structured interview was used to determine specific barriers to physical activity. According to our results, 29.5 % of students are inactive, more frequently boys. Overall, these students have a favorable view of physical education. Although the majority are satisfied with PE class, they have problems with certain...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV