Zobrazit minimální záznam

Strukturální a tematické srovnání dvou románů Harper Leeové, To Kill a Mockingbird a Go Set a Watchman
dc.contributor.advisorŽeníšek, Jakub
dc.creatorFriedlová, Michaela
dc.date.accessioned2021-05-06T07:53:07Z
dc.date.available2021-05-06T07:53:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121445
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zanalyzovat a srovnat kanonický bildungsromán spisovatelky Harper Leeové Jako zabít ptáčka s jeho původním předchůdcem románem Postav hlídku, který byl však publikován o mnoho let později. Teoretická část práce poskytne stručnou synopsi obou děl a nastíní život autorky spolu s hlavními aspekty historicko-sociálního pozadí doby, ve které se příběhy odehrávají, a to velká hospodářská krize, zákony Jima Crowa, a Scottsboroský případ. Praktická část práce poté zkoumá a srovnává dané romány z hlediska tematického a strukturálního a nahlíží na ně zejména z pohledu psychologického, sociologického a stylistického. Tato část také srovnává rozdíly v dějové lince a v postavách, které jsou často založeny na blízkých osobách z autorčina života. Celkové srovnání ukazuje, jak se jemně laděný román Jako zabít ptáčka pojednávající o dospívání dětí a dalších rozmanitých tématech vyvinul ze spletitého díla Postav hlídku, které se zabývá obtížným úkolem individuace a uvědomění si, že vlastní otec je také pouze člověkem. Román Jako zabít ptáčka je zasazen do třicátých let dvacátého století a odehrává se během několika let. Naproti tomu příběh románu Postav hlídku je situován o přibližně dvacet let později a jeho děj vrcholí v průběhu několika málo dní. V neposlední řadě se díla liší ve...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to analyse and compare Harper Lee's canonical coming-of- age novel To Kill a Mockingbird to its original forerunner, the novel Go Set a Watchman, which was, however, published several years later. The theoretical part provides a brief synopsis of each of the novels and outlines Lee's life, as well as the main aspects of the historical and social background relevant to the stories, namely the Great Depression, Jim Crow laws, and the Scottsboro Trial. The practical part then investigates and juxtaposes the two novels from thematic and structural perspectives, and considers them specifically through the psychological, sociological, and stylistic prisms. Besides, it compares the factual similarities and differences in storylines and characters, who are often based on Lee's real-life acquaintances. The overall comparison shows how To Kill a Mockingbird, a gently tuned novel of children growing up yet packed with diverse topics, evolved from a rather intricate novel, Go Set a Watchman, dealing with a difficult task of one's individuation and realising that one's father is only a human. To Kill a Mockingbird is set in the 1930s and takes place over several years, while the story of Go Set a Watchman is situated some twenty years later, and its plot culminates in the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHarper Leeen_US
dc.subjectSouthern literatureen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectTo Kill a Mockingbirden_US
dc.subjectGo Set a Watchmanen_US
dc.subjectbildungsromanen_US
dc.subjectpsychological prismen_US
dc.subjectsociological prismen_US
dc.subjectstylistic prismen_US
dc.subjectHarper Leecs_CZ
dc.subjectliteratura amerického Jihucs_CZ
dc.subjectsrovnánícs_CZ
dc.subjectJako zabít ptáčkacs_CZ
dc.subjectPostav hlídkucs_CZ
dc.subjectbildungsrománcs_CZ
dc.subjectpsychologické prizmacs_CZ
dc.subjectsociologické prizmacs_CZ
dc.subjectstylistické prizmacs_CZ
dc.titleA structural and thematic comparison of Harper Lee's novels To Kill a Mockingbird and Go Set a Watchmanen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-17
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId210175
dc.title.translatedStrukturální a tematické srovnání dvou románů Harper Leeové, To Kill a Mockingbird a Go Set a Watchmancs_CZ
dc.contributor.refereeTopolovská, Tereza
dc.identifier.aleph002383995
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je zanalyzovat a srovnat kanonický bildungsromán spisovatelky Harper Leeové Jako zabít ptáčka s jeho původním předchůdcem románem Postav hlídku, který byl však publikován o mnoho let později. Teoretická část práce poskytne stručnou synopsi obou děl a nastíní život autorky spolu s hlavními aspekty historicko-sociálního pozadí doby, ve které se příběhy odehrávají, a to velká hospodářská krize, zákony Jima Crowa, a Scottsboroský případ. Praktická část práce poté zkoumá a srovnává dané romány z hlediska tematického a strukturálního a nahlíží na ně zejména z pohledu psychologického, sociologického a stylistického. Tato část také srovnává rozdíly v dějové lince a v postavách, které jsou často založeny na blízkých osobách z autorčina života. Celkové srovnání ukazuje, jak se jemně laděný román Jako zabít ptáčka pojednávající o dospívání dětí a dalších rozmanitých tématech vyvinul ze spletitého díla Postav hlídku, které se zabývá obtížným úkolem individuace a uvědomění si, že vlastní otec je také pouze člověkem. Román Jako zabít ptáčka je zasazen do třicátých let dvacátého století a odehrává se během několika let. Naproti tomu příběh románu Postav hlídku je situován o přibližně dvacet let později a jeho děj vrcholí v průběhu několika málo dní. V neposlední řadě se díla liší ve...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to analyse and compare Harper Lee's canonical coming-of- age novel To Kill a Mockingbird to its original forerunner, the novel Go Set a Watchman, which was, however, published several years later. The theoretical part provides a brief synopsis of each of the novels and outlines Lee's life, as well as the main aspects of the historical and social background relevant to the stories, namely the Great Depression, Jim Crow laws, and the Scottsboro Trial. The practical part then investigates and juxtaposes the two novels from thematic and structural perspectives, and considers them specifically through the psychological, sociological, and stylistic prisms. Besides, it compares the factual similarities and differences in storylines and characters, who are often based on Lee's real-life acquaintances. The overall comparison shows how To Kill a Mockingbird, a gently tuned novel of children growing up yet packed with diverse topics, evolved from a rather intricate novel, Go Set a Watchman, dealing with a difficult task of one's individuation and realising that one's father is only a human. To Kill a Mockingbird is set in the 1930s and takes place over several years, while the story of Go Set a Watchman is situated some twenty years later, and its plot culminates in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990023839950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV