Show simple item record

Analytické hodnocení písemných projevů žáků gymnázií
dc.contributor.advisorDvořák, Bohuslav
dc.creatorŠiprová, Hedvika
dc.date.accessioned2020-10-08T10:02:29Z
dc.date.available2020-10-08T10:02:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121434
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce zasazuje výzkum praktické části do širšího odborného kontextu a zabývá se specifiky hodnocení písemných projevů. Představuje důvody pro hodnocení písemných prací, rozebírá metody a způsoby jejich hodnocení, a také způsoby testování psaní. V závěru teoretické části je představen předpokládaný řídící princip - efekt washback, který ovlivnil směřování výzkumu tvořícího praktické část práce. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části je za pomoci dotazníkového šetření zkoumáno užívání různých typů hodnocení mezi učiteli angličtiny jako cizího jazyka při výuce žáků gymnázií. Cílem bylo především zmapovat, kolik z nich používá analytické a/nebo multiple-trait hodnocení. Zmíněnou metodou se podařilo zjistit, že analytické hodnocení je nejvíce využívaným způsobem hodnocení. Další v pořadí bylo holistické, multiple-trait a primary-trait hodnocení. Jiné způsoby hodnocení nejsou využívány ve větší míře. Druhá část má podobu případové studie věnující se kritériím hodnocení několika pedagogů a jejich porovnáním s kritérii zkoušky Cambridge English: Preliminary a české státní maturity. Řešitelka práce se snažila zjistit, zda existují kritéria či deskriptory, které se vyskytují napříč různými systémy, a dala by se tak považovat za univerzální. Bylo nalezeno hned několik...cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of this diploma thesis provides a broader academic context for the research presented in the theoretical part and is concerned with the specifics of the writing assessment. It proposes reasons why writing should be assessed, describes methods of assessment and scoring, and also examines writing tests. At the end of the theoretical part, the presumed controlling idea, called the washback effect, which significantly influenced the course of the research in the practical part of the thesis, is presented. The practical part is divided into two parts. The first part focuses on the types of scoring ESL grammar school teachers employ for assessing grammar school pupils. The aim was to discover how many of them use analytical and/or multiple-trait scoring. It was revealed that analytical scoring the most used means of assessment. Holistic scoring was next, followed by multiple-trait and lastly primary-trait scoring. Other scoring procedures are rarely employed. The second part is a case study of assessment criteria of selected teachers which compares these criteria against those used in Cambridge English: Preliminary examination and the Czech state secondary school-leaving exam. The author of the thesis tried to identify criteria or descriptors which appear across these systems and could,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpísemný projevcs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectanalytické hodnocenícs_CZ
dc.subjectmultiple-trait hodnocenícs_CZ
dc.subjectstátní maturitacs_CZ
dc.subjectCambridge English: Preliminarycs_CZ
dc.subjectefekt washbackcs_CZ
dc.subjectanalytical assessmenten_US
dc.subjectmultiple-trait assessmenten_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectCzech state secondary school-leaving examen_US
dc.subjectCambridge English: Preliminaryen_US
dc.subjectwashback effecten_US
dc.titleAnalytical assessment of grammar school pupil's ESL writingsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-17
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212790
dc.title.translatedAnalytické hodnocení písemných projevů žáků gymnáziícs_CZ
dc.contributor.refereeHofmannová, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce zasazuje výzkum praktické části do širšího odborného kontextu a zabývá se specifiky hodnocení písemných projevů. Představuje důvody pro hodnocení písemných prací, rozebírá metody a způsoby jejich hodnocení, a také způsoby testování psaní. V závěru teoretické části je představen předpokládaný řídící princip - efekt washback, který ovlivnil směřování výzkumu tvořícího praktické část práce. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části je za pomoci dotazníkového šetření zkoumáno užívání různých typů hodnocení mezi učiteli angličtiny jako cizího jazyka při výuce žáků gymnázií. Cílem bylo především zmapovat, kolik z nich používá analytické a/nebo multiple-trait hodnocení. Zmíněnou metodou se podařilo zjistit, že analytické hodnocení je nejvíce využívaným způsobem hodnocení. Další v pořadí bylo holistické, multiple-trait a primary-trait hodnocení. Jiné způsoby hodnocení nejsou využívány ve větší míře. Druhá část má podobu případové studie věnující se kritériím hodnocení několika pedagogů a jejich porovnáním s kritérii zkoušky Cambridge English: Preliminary a české státní maturity. Řešitelka práce se snažila zjistit, zda existují kritéria či deskriptory, které se vyskytují napříč různými systémy, a dala by se tak považovat za univerzální. Bylo nalezeno hned několik...cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of this diploma thesis provides a broader academic context for the research presented in the theoretical part and is concerned with the specifics of the writing assessment. It proposes reasons why writing should be assessed, describes methods of assessment and scoring, and also examines writing tests. At the end of the theoretical part, the presumed controlling idea, called the washback effect, which significantly influenced the course of the research in the practical part of the thesis, is presented. The practical part is divided into two parts. The first part focuses on the types of scoring ESL grammar school teachers employ for assessing grammar school pupils. The aim was to discover how many of them use analytical and/or multiple-trait scoring. It was revealed that analytical scoring the most used means of assessment. Holistic scoring was next, followed by multiple-trait and lastly primary-trait scoring. Other scoring procedures are rarely employed. The second part is a case study of assessment criteria of selected teachers which compares these criteria against those used in Cambridge English: Preliminary examination and the Czech state secondary school-leaving exam. The author of the thesis tried to identify criteria or descriptors which appear across these systems and could,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV