Show simple item record

Further Education of Pedagogical Staff as Latent Prevention of Burnout
dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.creatorJanatová, Adéla
dc.date.accessioned2020-10-08T10:01:12Z
dc.date.available2020-10-08T10:01:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121427
dc.description.abstractBakalářská práce rozpracovává problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako preventivního opatření vůči syndromu vyhoření u pedagogů. Cílem bakalářské práce je analýza potenciálního propojení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a prevence syndromu vyhoření. Teoretická východiska jsou věnována spojení syndromu vyhoření s pedagogickou profesí v souladu s moderní teorií psychohygieny a osobnostním rozvojem. Nejprve je popsán pohled na syndrom vyhoření, jeho definice, průběh a důležitá prevence. Dále je popsána podoba dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, značná část je věnována legislativě, která se k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků vztahuje. V konečné fázi jde o propojení těchto dvou témat. Cílem kvantitativního empirického šetření je vyhodnocení, zda další vzdělávání pedagogických pracovníků funguje jako prevence syndromu vyhoření u pedagogů a zda jsou pedagogové o této skutečnosti dostatečně informováni. Z výsledných údajů můžeme potvrdit skutečnost, že další vzdělávání pedagogických pracovníků může fungovat jako preventivní opatření vůči syndromu vyhoření. Informovanost o této skutečnosti a celém procesu syndromu vyhoření je ovšem velmi nízká. Klíčová slova Další vzdělávání, pedagog, další vzdělávání pedagogických pracovníků, syndrom vyhoření, rozvoj, prevencecs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis elaborates the issue of further education of pedagogical staff as a preventive measure of burnout syndrome of teachers. The aim of the bachelor is to analyze the potential connection between further education of pedagogical staff and the prevention of burnout syndrome. Theoretical part is devoted to the connection of burnout syndrome with the teacher profession, according to modern a theory of psychohygiene and personal education. Firstly there is a description of the burnout syndrome - definition, course, and prevention which is especially important. Furthermore, there is the form of the further education of pedagogical staff. One of the most important part is devoted to legislation that applies to further education of pedagogical staff. In the final phase, there is a question of connecting these two topics. The aim of the quantitative empirical survey is to evaluate whether the further education of pedagogical staff functions as a prevention of burnout syndrome and if teachers are sufficiently informated about this fact. From the resulting data, we can confirm the fact that further education of pedagogical staff can function as a preventive measure against the burnout syndrome. However, awareness of this fact and the whole process of the burnout syndrome is very low. Key words...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání|další vzdělávání pedagogických pracovníků|pedagog|syndrom vyhoření|rozvoj|prevencecs_CZ
dc.subjectfurther education|further education of pedagogical staff|pedagogue|burnout syndrome|development|preventionen_US
dc.titleDalší vzdělávání pedagogických pracovníků jako latentní prevence syndromu vyhořenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221676
dc.title.translatedFurther Education of Pedagogical Staff as Latent Prevention of Burnouten_US
dc.contributor.refereeBaumgartner, František
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csBakalářská práce rozpracovává problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako preventivního opatření vůči syndromu vyhoření u pedagogů. Cílem bakalářské práce je analýza potenciálního propojení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a prevence syndromu vyhoření. Teoretická východiska jsou věnována spojení syndromu vyhoření s pedagogickou profesí v souladu s moderní teorií psychohygieny a osobnostním rozvojem. Nejprve je popsán pohled na syndrom vyhoření, jeho definice, průběh a důležitá prevence. Dále je popsána podoba dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, značná část je věnována legislativě, která se k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků vztahuje. V konečné fázi jde o propojení těchto dvou témat. Cílem kvantitativního empirického šetření je vyhodnocení, zda další vzdělávání pedagogických pracovníků funguje jako prevence syndromu vyhoření u pedagogů a zda jsou pedagogové o této skutečnosti dostatečně informováni. Z výsledných údajů můžeme potvrdit skutečnost, že další vzdělávání pedagogických pracovníků může fungovat jako preventivní opatření vůči syndromu vyhoření. Informovanost o této skutečnosti a celém procesu syndromu vyhoření je ovšem velmi nízká. Klíčová slova Další vzdělávání, pedagog, další vzdělávání pedagogických pracovníků, syndrom vyhoření, rozvoj, prevencecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis elaborates the issue of further education of pedagogical staff as a preventive measure of burnout syndrome of teachers. The aim of the bachelor is to analyze the potential connection between further education of pedagogical staff and the prevention of burnout syndrome. Theoretical part is devoted to the connection of burnout syndrome with the teacher profession, according to modern a theory of psychohygiene and personal education. Firstly there is a description of the burnout syndrome - definition, course, and prevention which is especially important. Furthermore, there is the form of the further education of pedagogical staff. One of the most important part is devoted to legislation that applies to further education of pedagogical staff. In the final phase, there is a question of connecting these two topics. The aim of the quantitative empirical survey is to evaluate whether the further education of pedagogical staff functions as a prevention of burnout syndrome and if teachers are sufficiently informated about this fact. From the resulting data, we can confirm the fact that further education of pedagogical staff can function as a preventive measure against the burnout syndrome. However, awareness of this fact and the whole process of the burnout syndrome is very low. Key words...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV