Show simple item record

The Anchoring Vignette Method and its use for increasing the comparability of self-assessments of ICT knowledge and skills
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorHrabák, Jan
dc.date.accessioned2020-10-08T09:56:43Z
dc.date.available2020-10-08T09:56:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121402
dc.description.abstractTato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation deals with the use of the Anchoring Vignette Method in educational research carried out to establish the level of information and communication technology (ICT) knowledge and skills, with the focus on Czech upper-secondary school students. The theoretical part describes curricular documents that define the ICT knowledge and skills. In the Czech Republic that means mainly the Framework Educational Programmes. Attention is also paid to the international document DigComp. The Anchoring Vignette Method with the focus on nonparametric approach of this method is described in detail too. The author also provides an overview of available Czech and foreign bibliography on ICT knowledge and skills research - including the International Computer and Information Literacy (ICILS, 2013 and 2018) - and on the use of the Anchoring Vignette Method in educational research. The empirical part includes the description of the steps taken in formulating anchoring vignettes, this being an integral part of the Anchoring Vignette Method, in accordance with the curricular documents of the Czech Republic, and the steps taken while formulating anchoring vignettes on the basis of the international document DigComp. The verification of the fulfilment of the Anchoring Vignette Method assumptions (vignette...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmetoda ukotvujících vinětcs_CZ
dc.subjectkonzistence odpovědícs_CZ
dc.subjectekvivalence vinětcs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectvědomosti a dovednosti v oblasti ICTcs_CZ
dc.subjectDigCompcs_CZ
dc.subjectstudenti středních školcs_CZ
dc.subjectAnchoring Vignettes Methoden_US
dc.subjectresponse consistencyen_US
dc.subjectvignette equivalenceen_US
dc.subjectself assessmenten_US
dc.subjectICT skills and knowledgeen_US
dc.subjectDigCompen_US
dc.subjectupper-secondary school studentsen_US
dc.titleMetoda ukotvujících vinět a její využití pro zvyšování komparability sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti ICTcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-17
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId169880
dc.title.translatedThe Anchoring Vignette Method and its use for increasing the comparability of self-assessments of ICT knowledge and skillsen_US
dc.contributor.refereeČernochová, Miroslava
dc.contributor.refereeProkýšek, Miloš
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation deals with the use of the Anchoring Vignette Method in educational research carried out to establish the level of information and communication technology (ICT) knowledge and skills, with the focus on Czech upper-secondary school students. The theoretical part describes curricular documents that define the ICT knowledge and skills. In the Czech Republic that means mainly the Framework Educational Programmes. Attention is also paid to the international document DigComp. The Anchoring Vignette Method with the focus on nonparametric approach of this method is described in detail too. The author also provides an overview of available Czech and foreign bibliography on ICT knowledge and skills research - including the International Computer and Information Literacy (ICILS, 2013 and 2018) - and on the use of the Anchoring Vignette Method in educational research. The empirical part includes the description of the steps taken in formulating anchoring vignettes, this being an integral part of the Anchoring Vignette Method, in accordance with the curricular documents of the Czech Republic, and the steps taken while formulating anchoring vignettes on the basis of the international document DigComp. The verification of the fulfilment of the Anchoring Vignette Method assumptions (vignette...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV