Právní regulace a zdanění mechanismů s hazardními prvky v počítačových hrách
Legal regulation and taxation of gambling mechanisms in video games
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121360Identifiers
Study Information System: 208694
Collections
- Kvalifikační práce [11305]
Author
Advisor
Referee
Sejkora, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Financial Law and Finances
Date of defense
17. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Loot box, hazardní hra, regulace
Keywords (English)
Loot box, gambling, regulation
Právní regulace a zdanění mechanismů s hazardními prvky v počítačových hrách Abstrakt V souvislosti s vývojem a rozšířením informačních technologií do většiny domácností přicházejí nové otázky ohledně jejich právní regulace. Staré právní normy nedokáží udržet tempo s tímto vývojem, a proto se může stát, že se objeví nový fenomén, který se na první pohled zdá být zákonem opomenutý. Tato práce prozkoumává jeden z těchto fenoménů informačních technologií, a to Loot box, jakožto novou, moderní formu hazardní hry cílenou na nezletilé a další ohrožené skupiny. Na Loot boxy již správně zareagovaly některé členské státy Evropské unie, zejména Belgie a Nizozemsko, které provozování některých Loot boxů na svém území zakázaly. Jiné státy, jako například Spojené státy americké o regulaci dlouhodobě hovoří, avšak zatím k ní nedošlo. Loot boxy se vnitřně dělí na více druhů, přičemž u některých nemůžeme mluvit o hazardních hrách. Zejména se jedná o případy, kdy zcela chybí možnost nákupu Loot boxu za peníze nebo možnost prodat získané virtuální předměty za peníze, nebo obdobnou hodnotu, kterou lze v penězích vyjádřit. Dle mého odůvodněného názoru jsou však některé Loot boxy ve své podstatě hazardní hrou. Navzdory tvrzením provozovatelů Loot boxů mnohé výzkumy za poslední dva roky prokázaly souvislost mezi množstvím peněz...
Legal regulation and taxation of gambling mechanisms in video games Abstract In connection with the development and spread of information technologies to most households, new questions arise regarding their legal regulation. The old legal norms cannot keep pace with this development, and therefore a new phenomenon may emerge, which at first glance seems to have been neglected by law. This work explores one of these phenomena of information technology, namely Loot boxes, as a new, modern form of gambling targeted at minors and other vulnerable groups. Some Member States of the European Union, in particular Belgium and the Netherlands, have already reacted correctly to Loot boxes and banned the operation of some Loot boxes on their territory. Other countries, such as the United States, have been talking about regulation for a long time, but it has not yet happened. Loot boxes are internally divided into several types, and for some we cannot talk about gambling. In particular, these are cases where the possibility of buying a Loot box for money or the possibility of selling acquired virtual items for money, or a similar value that can be expressed in money, is completely missing. In my reasonable opinion, some Loot boxes are essentially a game of chance. Despite claims by Loot box operators, many researches...