Show simple item record

Reading literacy development of preschool children with attention deficit: a case study
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorChroustová, Lucie
dc.date.accessioned2020-10-08T09:48:38Z
dc.date.available2020-10-08T09:48:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121358
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vlivem čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku, které se potýkají s některou z poruch pozornosti. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická vychází z rozboru odborné literatury a dalších zdrojů. Je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti, vývoj řeči a poruchy pozornosti. Praktická část je vypracována na základě výzkumu a přímé práce v Mateřské škole Řevnice. Pro účely bakalářské práce byly vybráno pět případových studií. Do vzorku byly vybrány pouze respondenti s diagnostikovanou poruchou pozornosti. S nimi byly vedené čtenářské dílny s využitím podpůrných metod a strategií při práci s dětskou knihou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the influence of reading literacy of preschool children, who are suffering from an attention deficit disorder (ADD). The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is based on the analysis of academic literature and other sources. It focuses on the development of reading literacy, speech progress and ADDs. The practical part is based on research and direct work in kindergarten Řevnice. Five case studies were chosen for the purposes of this bachelor thesis. Only respondents with a diagnosed ADD were selected for the sample. Reading workshops were conducted with them using supporting methods and strategies with a children's book. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrozvoj čtenářské gramotnosti|předškolní děti|čtenářské strategie|poruchy pozornosti|ADHD|ADD|vývoj řeči|jazykové rovinycs_CZ
dc.subjectreading literacy development|preschool children|reading strategies|disturbance of attention|Attention Deficit Hyperactivity Disorder|Attention Deficit Disorder|speech development|language levelsen_US
dc.titleRozvoj čtenářské gramotnosti u předškolních dětí s poruchou pozornosti: případová studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-02
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186793
dc.title.translatedReading literacy development of preschool children with attention deficit: a case studyen_US
dc.contributor.refereeOrt Feyglová, Sandra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá vlivem čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku, které se potýkají s některou z poruch pozornosti. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická vychází z rozboru odborné literatury a dalších zdrojů. Je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti, vývoj řeči a poruchy pozornosti. Praktická část je vypracována na základě výzkumu a přímé práce v Mateřské škole Řevnice. Pro účely bakalářské práce byly vybráno pět případových studií. Do vzorku byly vybrány pouze respondenti s diagnostikovanou poruchou pozornosti. S nimi byly vedené čtenářské dílny s využitím podpůrných metod a strategií při práci s dětskou knihou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the influence of reading literacy of preschool children, who are suffering from an attention deficit disorder (ADD). The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is based on the analysis of academic literature and other sources. It focuses on the development of reading literacy, speech progress and ADDs. The practical part is based on research and direct work in kindergarten Řevnice. Five case studies were chosen for the purposes of this bachelor thesis. Only respondents with a diagnosed ADD were selected for the sample. Reading workshops were conducted with them using supporting methods and strategies with a children's book. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV