dc.contributor.advisor | Landová, Hana | |
dc.creator | Chroustová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2020-10-08T09:48:38Z | |
dc.date.available | 2020-10-08T09:48:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121358 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá vlivem čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku, které se potýkají s některou z poruch pozornosti. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická vychází z rozboru odborné literatury a dalších zdrojů. Je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti, vývoj řeči a poruchy pozornosti. Praktická část je vypracována na základě výzkumu a přímé práce v Mateřské škole Řevnice. Pro účely bakalářské práce byly vybráno pět případových studií. Do vzorku byly vybrány pouze respondenti s diagnostikovanou poruchou pozornosti. S nimi byly vedené čtenářské dílny s využitím podpůrných metod a strategií při práci s dětskou knihou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the influence of reading literacy of preschool children, who are suffering from an attention deficit disorder (ADD). The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is based on the analysis of academic literature and other sources. It focuses on the development of reading literacy, speech progress and ADDs. The practical part is based on research and direct work in kindergarten Řevnice. Five case studies were chosen for the purposes of this bachelor thesis. Only respondents with a diagnosed ADD were selected for the sample. Reading workshops were conducted with them using supporting methods and strategies with a children's book. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj čtenářské gramotnosti|předškolní děti|čtenářské strategie|poruchy pozornosti|ADHD|ADD|vývoj řeči|jazykové roviny | cs_CZ |
dc.subject | reading literacy development|preschool children|reading strategies|disturbance of attention|Attention Deficit Hyperactivity Disorder|Attention Deficit Disorder|speech development|language levels | en_US |
dc.title | Rozvoj čtenářské gramotnosti u předškolních dětí s poruchou pozornosti: případová studie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-02 | |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 186793 | |
dc.title.translated | Reading literacy development of preschool children with attention deficit: a case study | en_US |
dc.contributor.referee | Ort Feyglová, Sandra | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá vlivem čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku, které se potýkají s některou z poruch pozornosti. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická vychází z rozboru odborné literatury a dalších zdrojů. Je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti, vývoj řeči a poruchy pozornosti. Praktická část je vypracována na základě výzkumu a přímé práce v Mateřské škole Řevnice. Pro účely bakalářské práce byly vybráno pět případových studií. Do vzorku byly vybrány pouze respondenti s diagnostikovanou poruchou pozornosti. S nimi byly vedené čtenářské dílny s využitím podpůrných metod a strategií při práci s dětskou knihou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the influence of reading literacy of preschool children, who are suffering from an attention deficit disorder (ADD). The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part is based on the analysis of academic literature and other sources. It focuses on the development of reading literacy, speech progress and ADDs. The practical part is based on research and direct work in kindergarten Řevnice. Five case studies were chosen for the purposes of this bachelor thesis. Only respondents with a diagnosed ADD were selected for the sample. Reading workshops were conducted with them using supporting methods and strategies with a children's book. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |