dc.contributor.advisor | Vondrová, Naďa | |
dc.creator | Novotná, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T21:27:27Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T21:27:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121355 | |
dc.description.abstract | V této práci zkoumáme, jak vybraní žáci nižšího sekundárního vzdělávání v Praze vnímají své porozumění v matematice a jaká existuje spojitost s doučováním matematiky. Zajímalo nás, zda se doučování matematiky účastní častěji žáci s nějak vyhraněným postojem ke kvalitě svých poznatků a zda je v rámci doučování možné jejich postoje změnit. S oporou o pro odhalení algoritmických poznatků a dotazník o poznání a doučování bylo ze vzorku respondentů vybráno 6 žáků, s nimiž dále proběhly individuální polostrukturované rozhovory a doučování. Zjistili jsme mj., že zhruba třetina respondentů se někdy účastnila placeného doučování matematiky, které podle mínění žáků vedlo k pozitivním změnám. Některé situace by žáci v ideálním doučování matematiky vídali rádi častěji, než je tomu jejich výuce ve škole, především probírání úloh v různých souvislostech a poučení se vlastních chyb. Dotazovaní žáci si však nejsou příliš vědomi kvality svého porozumění matematice, směšují algoritmické a hloubkové porozumění. Kvalita porozumění žáka je také ovlivněna mnoha latentními faktory, mj. strategickým přístupem k vlastnímu porozumění, ale i vůlí žáka pamatovat si, schopností zkusit řešit úlohu samostatně a perfekcionizmem. I z výše zmíněných důvodů nebyla prokázána jasná souvislost vnímání kvality svého porozumění matematice s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | learning from one's own mistakes. The respondents were often not aware of the quality of together. The quality of a pupil's understanding was also influenced by link between the perception of one's quality of learning did not cause significant changes in the perception of the respondents' mathematical | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kvalita porozumění | cs_CZ |
dc.subject | formální poznání | cs_CZ |
dc.subject | doučování | cs_CZ |
dc.subject | covid-19 | cs_CZ |
dc.subject | quality of understanding | en_US |
dc.subject | mechanical knowledge | en_US |
dc.subject | tutoring | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.title | Vnímání kvality vlastního poznání v matematice a jeho souvislost s individuálním doučováním | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-17 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 169736 | |
dc.title.translated | Perception of the Quality of One's Own Knowledge in Mathematics and its Connection to Private Supplementary Tutoring | en_US |
dc.contributor.referee | Jirotková, Darina | |
dc.contributor.referee | Koldová, Helena | |
dc.identifier.aleph | 002383905 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Didactics of Mathematics | en_US |
thesis.degree.discipline | Didaktika matematiky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Didaktika matematiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Didactics of Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci zkoumáme, jak vybraní žáci nižšího sekundárního vzdělávání v Praze vnímají své porozumění v matematice a jaká existuje spojitost s doučováním matematiky. Zajímalo nás, zda se doučování matematiky účastní častěji žáci s nějak vyhraněným postojem ke kvalitě svých poznatků a zda je v rámci doučování možné jejich postoje změnit. S oporou o pro odhalení algoritmických poznatků a dotazník o poznání a doučování bylo ze vzorku respondentů vybráno 6 žáků, s nimiž dále proběhly individuální polostrukturované rozhovory a doučování. Zjistili jsme mj., že zhruba třetina respondentů se někdy účastnila placeného doučování matematiky, které podle mínění žáků vedlo k pozitivním změnám. Některé situace by žáci v ideálním doučování matematiky vídali rádi častěji, než je tomu jejich výuce ve škole, především probírání úloh v různých souvislostech a poučení se vlastních chyb. Dotazovaní žáci si však nejsou příliš vědomi kvality svého porozumění matematice, směšují algoritmické a hloubkové porozumění. Kvalita porozumění žáka je také ovlivněna mnoha latentními faktory, mj. strategickým přístupem k vlastnímu porozumění, ale i vůlí žáka pamatovat si, schopností zkusit řešit úlohu samostatně a perfekcionizmem. I z výše zmíněných důvodů nebyla prokázána jasná souvislost vnímání kvality svého porozumění matematice s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | learning from one's own mistakes. The respondents were often not aware of the quality of together. The quality of a pupil's understanding was also influenced by link between the perception of one's quality of learning did not cause significant changes in the perception of the respondents' mathematical | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Novotná, Jarmila | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990023839050106986 | |