Zobrazit minimální záznam

Comany Cambridge Analytica influencing the results of political elections around the world
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorVelek, Štěpán
dc.date.accessioned2020-10-07T10:08:22Z
dc.date.available2020-10-07T10:08:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121332
dc.description.abstractPráce se věnuje firmě Cambridge Analytica a jejímu působení v rámci politických voleb v několika zemích. V teoretické části vysvětluje fenomény důležité k pochopení praktické části. V první části se věnuje internetu, novým médiím, webu 2.0 i sociálním sítím v čele s Facebookem. Dotýká se politického marketingu a studuje odborné pojmy jako konfirmační zkreslení či komnata ozvěn. Praktická část představuje hlavního aktéra práce, Cambridge Analyticu, a následně plynule míří za jejími hlavními kauzami, tedy prezidentskými volbami v USA v roce 2016 a referendu o vystoupení Spojeného království z EU, které se konalo v témže roce. V další fázi se práce zaměřuje na ožehavé případy ovlivnění prezidentských voleb v Keni a Nigérii a dotýká se také možného ovlivnění voleb v České republice, které se však dosud neprokázalo.cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of this thesis is company Cambridge Analytica and its influence in some of the elections around the world. In theoretical part it explains elementary concepts to understand the second part of the work. The first part contains internet, new media, web ě.0 and social sites, mainly Facebook. There is also a focus on political marketing and it studies scientific concepts like confirmation bias and echo chamber. The second part is introducing the main player of the work, Cambridge Analytica and, furthermore, fluently moving to main affairs - the 2016 US presidential election and brexit the same year. Last but not least, the work focuses on Kenya and Nigeria presidential elections intervention and it touches a possible influence in Czech Republic which is not proven yet.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCambridge Analyticacs_CZ
dc.subjectSCLcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectzneužití datcs_CZ
dc.subjectpsychografikacs_CZ
dc.subjectcílená reklamacs_CZ
dc.subjectovlivnění volebcs_CZ
dc.subjectTrumpcs_CZ
dc.subjectbrexitcs_CZ
dc.subjectAggregateIQcs_CZ
dc.subjectCambridge Analyticaen_US
dc.subjectSCLen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectmisuse dataen_US
dc.subjectpsychographicsen_US
dc.subjecttarget adsen_US
dc.subjectelection interferenceen_US
dc.subjectTrumpen_US
dc.subjectbrexiten_US
dc.subjectAggregateIQen_US
dc.titleVliv firmy Cambridge Analytica na průběh a výsledky voleb ve vybraných zemíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-16
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204300
dc.title.translatedComany Cambridge Analytica influencing the results of political elections around the worlden_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se věnuje firmě Cambridge Analytica a jejímu působení v rámci politických voleb v několika zemích. V teoretické části vysvětluje fenomény důležité k pochopení praktické části. V první části se věnuje internetu, novým médiím, webu 2.0 i sociálním sítím v čele s Facebookem. Dotýká se politického marketingu a studuje odborné pojmy jako konfirmační zkreslení či komnata ozvěn. Praktická část představuje hlavního aktéra práce, Cambridge Analyticu, a následně plynule míří za jejími hlavními kauzami, tedy prezidentskými volbami v USA v roce 2016 a referendu o vystoupení Spojeného království z EU, které se konalo v témže roce. V další fázi se práce zaměřuje na ožehavé případy ovlivnění prezidentských voleb v Keni a Nigérii a dotýká se také možného ovlivnění voleb v České republice, které se však dosud neprokázalo.cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of this thesis is company Cambridge Analytica and its influence in some of the elections around the world. In theoretical part it explains elementary concepts to understand the second part of the work. The first part contains internet, new media, web ě.0 and social sites, mainly Facebook. There is also a focus on political marketing and it studies scientific concepts like confirmation bias and echo chamber. The second part is introducing the main player of the work, Cambridge Analytica and, furthermore, fluently moving to main affairs - the 2016 US presidential election and brexit the same year. Last but not least, the work focuses on Kenya and Nigeria presidential elections intervention and it touches a possible influence in Czech Republic which is not proven yet.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV