Show simple item record

Senzors Attachable to Computers as a Means of Inovation in Pre-service Chemistry Teacher Training
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorKintšnerová, Marie
dc.date.accessioned2020-10-06T10:21:12Z
dc.date.available2020-10-06T10:21:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121215
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje prostředku inovace přípravy učitelů chemie. Teoretická část pojednává o reformách českého školství, o měřících systémech, především o systému Vernier, o badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání a také o projektu implementace krajského akčního plánu. Experimentální část se zaměřuje na ověření několika pokusů, kde byly použity senzory teploty a čidlo siloměr od systému Vernier, a možností jejich zavedení do výuky budoucích učitelů chemie. Dále se práce věnuje zavedení měřícího systému Vernier na vybranou střední školu. Úspěšnost zavedení měřícího systému byla ověřena formou rozhovoru s učitelkou a vedením školy. Po zavedení systému byl na škole spuštěn úspěšný přírodovědný kroužek.cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis deals with the means of innovation in the training of chemistry teachers. The theoretical part deals with the reforms of the Czech education system, measuring systems, especially the Vernier system, Inquiry-Based Science Education and also the project of implementation of the regional action plan. The experimental part focuses on the verification of several experiments, where temperature sensors and a force sensor from the Vernier system were used, and the possibility of their introduction into the teaching of future chemistry teachers. Furthermore, the work deals with the introduction of the Vernier measuring system for a selected high school. The success of the implementation of the measuring system was verified in the form of an interview with the teacher and the school management. After the introduction of the system, a successful science course was started at the school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectměřící systémcs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientované přírodovědné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectexperimentcs_CZ
dc.subjectpřírodovědný kroužekcs_CZ
dc.subjectmeasuring systemsen_US
dc.subjectInquiry-Based Science Educationen_US
dc.subjectexperimenten_US
dc.subjectscience courseen_US
dc.titleK počítači připojené senzory jako prostředek inovace přípravy učitelů chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-15
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId141118
dc.title.translatedSenzors Attachable to Computers as a Means of Inovation in Pre-service Chemistry Teacher Trainingen_US
dc.contributor.refereeChroustová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje prostředku inovace přípravy učitelů chemie. Teoretická část pojednává o reformách českého školství, o měřících systémech, především o systému Vernier, o badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání a také o projektu implementace krajského akčního plánu. Experimentální část se zaměřuje na ověření několika pokusů, kde byly použity senzory teploty a čidlo siloměr od systému Vernier, a možností jejich zavedení do výuky budoucích učitelů chemie. Dále se práce věnuje zavedení měřícího systému Vernier na vybranou střední školu. Úspěšnost zavedení měřícího systému byla ověřena formou rozhovoru s učitelkou a vedením školy. Po zavedení systému byl na škole spuštěn úspěšný přírodovědný kroužek.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis deals with the means of innovation in the training of chemistry teachers. The theoretical part deals with the reforms of the Czech education system, measuring systems, especially the Vernier system, Inquiry-Based Science Education and also the project of implementation of the regional action plan. The experimental part focuses on the verification of several experiments, where temperature sensors and a force sensor from the Vernier system were used, and the possibility of their introduction into the teaching of future chemistry teachers. Furthermore, the work deals with the introduction of the Vernier measuring system for a selected high school. The success of the implementation of the measuring system was verified in the form of an interview with the teacher and the school management. After the introduction of the system, a successful science course was started at the school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV