dc.contributor.advisor | Pokorný, Ladislav | |
dc.creator | Paulusová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T10:09:56Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T10:09:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121156 | |
dc.description.abstract | Poskytnutí první pomoci by mělo patřit mezi základní dovednosti všech občanů. Důležitou roli v této oblasti pak hrají zejména učitelé, neboť právě děti školního věku jim svěřené patří, pokud jde o úrazy a nehody, do výrazně rizikové skupiny. Zřetelné je to zejména v hodinách tělesné výchovy, v nichž se tyto nebezpečné faktory objevují častěji a mohou být i primární příčinou dětských úmrtí. Učitelé jsou i podstatnou součástí realizace preventivních opatření, směřujících ke snížení, nejlépe až k úplné eliminaci úrazů a zranění. Nezastupitelní jsou pak, jako osoby nehodám dětí fyzicky bezprostředně přítomné, v poskytování první pomoci. V této práci se proto věnuji situacím, v nichž se učitelé nejčastěji setkávají s nutností poskytnout první pomoc, a to s přednostním zaměřením na hodiny tělesné výchovy. Zajímám se rovněž o to, zda jsou učitelé v těchto událostech schopni včas a správně reagovat. Klíčová slova: první pomoc, úrazy, děti, učitelé, tělesná výchova, druhý stupeň základní školy Abstract: First aid should be an elementary skill of all citizens. Teachers play an important part in this field because especially school-age children, who are entrusted to them, belong to the high risk group with regard to accidents and injuries. It can be seen mostly in Physical Education classes where where these... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | první pomoc | cs_CZ |
dc.subject | úrazy | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | tělesná výchova | cs_CZ |
dc.subject | First aid | en_US |
dc.subject | injuries | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | physical education | en_US |
dc.title | ÚROVEŇ ZNALOSTÍ PRVNÍ POMOCI U UČITELŮ TĚLESNÉ VÝCHOVY A ZPŮSOBY JEJÍHO POSKYTNUTÍ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-15 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 219226 | |
dc.title.translated | LEVEL OF FIRST AID KNOWLEDGE FOR PHYSICAL EDUCATION TEACHERS AND WAYS OF PROVIDING THEM | en_US |
dc.contributor.referee | Kainová, Lucie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Poskytnutí první pomoci by mělo patřit mezi základní dovednosti všech občanů. Důležitou roli v této oblasti pak hrají zejména učitelé, neboť právě děti školního věku jim svěřené patří, pokud jde o úrazy a nehody, do výrazně rizikové skupiny. Zřetelné je to zejména v hodinách tělesné výchovy, v nichž se tyto nebezpečné faktory objevují častěji a mohou být i primární příčinou dětských úmrtí. Učitelé jsou i podstatnou součástí realizace preventivních opatření, směřujících ke snížení, nejlépe až k úplné eliminaci úrazů a zranění. Nezastupitelní jsou pak, jako osoby nehodám dětí fyzicky bezprostředně přítomné, v poskytování první pomoci. V této práci se proto věnuji situacím, v nichž se učitelé nejčastěji setkávají s nutností poskytnout první pomoc, a to s přednostním zaměřením na hodiny tělesné výchovy. Zajímám se rovněž o to, zda jsou učitelé v těchto událostech schopni včas a správně reagovat. Klíčová slova: první pomoc, úrazy, děti, učitelé, tělesná výchova, druhý stupeň základní školy Abstract: First aid should be an elementary skill of all citizens. Teachers play an important part in this field because especially school-age children, who are entrusted to them, belong to the high risk group with regard to accidents and injuries. It can be seen mostly in Physical Education classes where where these... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |