Zobrazit minimální záznam

Jaká je hodnota mého vozu? Hedonická metoda oceňování německého trhu ojetých vozů
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorDoležalová, Radka
dc.date.accessioned2020-10-06T10:04:36Z
dc.date.available2020-10-06T10:04:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121127
dc.description.abstractOcenění ojetých vozů, ovlivněných různými technickými atributy a informační asymetrií, je klíčovým zájmem všech agentů působících na automobilovém trhu. Tato práce se zaměřuje na analýzu hedonických cen a jejím cílem je určit zák- ladní a doplňkové atributy, které jsou klíčovými faktory tržní hodnoty ojetého automobilu. Analýza dále osvětluje vliv nových atributů (servisních záznamů, zamoření interiéru vozidla cigaretovým kouřem, faktoru prodejního kanálu v prostředí e-commerce a zeměpisného rozdělení Německa). Hedonická cenová analýza využívá jedinečný vzorek dat německého trhu ojetých vozů extraho- vaný z databáze e-commerce platformy AutoScout24, který obsahuje téměř 51 tisíc vozidel a 57 atributů. Výběr modelu je specifikován na základě ap- likace Bayesovského modelu průměrování. Výzkum prokázal složitost oceňování ojetého vozidla z hlediska vysokého počtu relevantních proměnných. Mezi ne- jzajímavější inovativní závěry patří skutečnost, že prodejní kanál nemá vliv na tržní hodnotu a že se objevují menší cenové rozdíly mezi dvěma německými regiony. Pozoruhodný je také významný effekt statutu předchozích majitelů, barvy karoserie a znečištění vozidla cigaretovým kouřem. Odhadovaná de- setiletá životnost vozidla ukazuje, že automobily mají kratší délku životnosti než je obecně předpokládáno....cs_CZ
dc.description.abstractValuation of used cars, affected by various technical attributes and information asymmetry, is the key objective of all agents operating on the automobile mar- ket. This thesis, focusing on a hedonic price analysis, aims to determine basic as well as additional attributes as determinants of a used car market price. In addition, the analysis sheds light upon novel attributes (service records, cigarette smoke pollution of a vehicle interior, selling channel factor in the e- commerce environment, and a German geographical division). The hedonic price research uses the unique data sample of the German used car market, extracted from the database of the e-commerce platform AutoScout24 com- prised of almost 51 thousand vehicles and 57 attributes. The model selection is specified by the incorporation of the Bayesian model averaging approach. The research proves the complexity of a valuation of a used vehicle in a term of a substantial number of relevant variables. The most interesting innovative conclusions are non-significant effect of selling channels and small local price differences among two German regions. Remarkable are also the significant effect of the status of previous owners, bodywork colour, and smoke pollution. The estimated vehicle lifespan of 10 years shows that cars have shorter than...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecttrh ojetých vozůcs_CZ
dc.subjectcena ojetých vozůcs_CZ
dc.subjecthedonická metoda oceňovánícs_CZ
dc.subjectBayesovská metoda průměrovánícs_CZ
dc.subjectNěmeckocs_CZ
dc.subjectmarket for used carsen_US
dc.subjectused car pricesen_US
dc.subjecthedonic price analysisen_US
dc.subjectBayesian model averagingen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.titleWhat is My Car Worth? Hedonic Price Analysis of the German Used Car Marketen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-15
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId213673
dc.title.translatedJaká je hodnota mého vozu? Hedonická metoda oceňování německého trhu ojetých vozůcs_CZ
dc.contributor.refereeČervinka, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOcenění ojetých vozů, ovlivněných různými technickými atributy a informační asymetrií, je klíčovým zájmem všech agentů působících na automobilovém trhu. Tato práce se zaměřuje na analýzu hedonických cen a jejím cílem je určit zák- ladní a doplňkové atributy, které jsou klíčovými faktory tržní hodnoty ojetého automobilu. Analýza dále osvětluje vliv nových atributů (servisních záznamů, zamoření interiéru vozidla cigaretovým kouřem, faktoru prodejního kanálu v prostředí e-commerce a zeměpisného rozdělení Německa). Hedonická cenová analýza využívá jedinečný vzorek dat německého trhu ojetých vozů extraho- vaný z databáze e-commerce platformy AutoScout24, který obsahuje téměř 51 tisíc vozidel a 57 atributů. Výběr modelu je specifikován na základě ap- likace Bayesovského modelu průměrování. Výzkum prokázal složitost oceňování ojetého vozidla z hlediska vysokého počtu relevantních proměnných. Mezi ne- jzajímavější inovativní závěry patří skutečnost, že prodejní kanál nemá vliv na tržní hodnotu a že se objevují menší cenové rozdíly mezi dvěma německými regiony. Pozoruhodný je také významný effekt statutu předchozích majitelů, barvy karoserie a znečištění vozidla cigaretovým kouřem. Odhadovaná de- setiletá životnost vozidla ukazuje, že automobily mají kratší délku životnosti než je obecně předpokládáno....cs_CZ
uk.abstract.enValuation of used cars, affected by various technical attributes and information asymmetry, is the key objective of all agents operating on the automobile mar- ket. This thesis, focusing on a hedonic price analysis, aims to determine basic as well as additional attributes as determinants of a used car market price. In addition, the analysis sheds light upon novel attributes (service records, cigarette smoke pollution of a vehicle interior, selling channel factor in the e- commerce environment, and a German geographical division). The hedonic price research uses the unique data sample of the German used car market, extracted from the database of the e-commerce platform AutoScout24 com- prised of almost 51 thousand vehicles and 57 attributes. The model selection is specified by the incorporation of the Bayesian model averaging approach. The research proves the complexity of a valuation of a used vehicle in a term of a substantial number of relevant variables. The most interesting innovative conclusions are non-significant effect of selling channels and small local price differences among two German regions. Remarkable are also the significant effect of the status of previous owners, bodywork colour, and smoke pollution. The estimated vehicle lifespan of 10 years shows that cars have shorter than...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV