Show simple item record

Analysis of the two movie versions about The Third Wave movement - German battle with the past versus the true event in the USA
dc.contributor.advisorZelená, Alena
dc.creatorŠimlová, Angelika
dc.date.accessioned2020-10-05T10:11:26Z
dc.date.available2020-10-05T10:11:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121012
dc.description.abstractTato práce se zabývá rozdíly filmových zpracování k hnutí Třetí Vlna, které je spojené s traumatickou minulostí Německa a USA. Jedná se o filmy Die Welle (2008) a The Wave (1981), natočeny podle skutečné události na střední škole v Kalifornii roku 1967, kdy se učitel Ron Jones pokusil přiblížit látku druhé světové války a nacismu praktickým experimentem, který se mu ale vymkl z ruky. Zmanipulovaní studenti ohromeni pocitem jednoty a disciplíny, která dala základ silnému hnutí, se bez vlastního uvědomění promění ve fašistickou skupinu. Hnutí poté ovlivňuje i život mimo školní půdu, zasahuje do svobody studentů a ničí jejich sociální vztahy. Cílem práce je poukázat na odlišnosti dvou filmových verzí, které souvisí nejen s národní pamětí a kulturou vzpomínání, ale i s časovým odstupem mezi těmito snímky. Zároveň text upozorňuje na vnímání tématu ve společnosti a také na důležitost diskuse o něm. Interpretace filmů se liší v různých kulturních prostředích. Od začlenění filmů do výuky na mnoha německých školách se objevují i případy jako v Rakousku, kdy se po pokusu studentů napodobit hnutí promítání filmu ve školách v celé spolkové zemi Burgenland zakázalo. Interpretace tématiky filmů a vnímání filmů samotných není nicméně podníceno pouze kulturním prostředím, velký vliv na reakce diváka má také práce...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis presents the topic of a school experiment that simulated Nazi Germany. The main focus of the research is the analysis of two movies that were made based on the real story from 1967 in California. High school teacher Ron Jones tried to show his students the ease with which the young Germans voluntarily wanted to be part of the Hitler Jugend because they could not believe why would the Germans willingly do all the horrible things that led to the Holocaust. With the experiment of Ron Jones, they follow their leader equally blind, feel good to be part of their new Third Wave movement. This simulation is presented in two movies, Die Welle (2008) from Germany and The Wave (1981) from the USA. The aim of this thesis is to make an overview of the differences between these two versions of the story considering the relationship between the two nations with the topic. With help of theories made by Aleida Assmann about the traumatic past and the collective memory of a nation, I try to explain the different backgrounds of the movies. Furthermore, I point out the reactions to both the Die Welle and The Wave, which are influenced not only by the cultural and social environment, but also by the aesthetics of the movie, frame, music, and other technical aspects of the movie-making. The analysis of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDie Wellecs_CZ
dc.subjectThe Third Wavecs_CZ
dc.subjectkultura vzpomínánícs_CZ
dc.subjectRon Jonescs_CZ
dc.subjectautokraciecs_CZ
dc.subjectfašistické hnutícs_CZ
dc.subjectThe Third Waveen_US
dc.subjectautocracyen_US
dc.subjectpolitical movementen_US
dc.subjectRon Jonesen_US
dc.subjecteducational movieen_US
dc.subjectfascismen_US
dc.titleAnalýza dvou filmových verzí o hnutí The Third Wave - německý střet s minulostí versus skutečná událost v USAcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-14
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId224040
dc.title.translatedAnalysis of the two movie versions about The Third Wave movement - German battle with the past versus the true event in the USAen_US
dc.contributor.refereeEmler, David
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech-German Studiesen_US
thesis.degree.disciplineČesko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studiencs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csČesko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studiencs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech-German Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá rozdíly filmových zpracování k hnutí Třetí Vlna, které je spojené s traumatickou minulostí Německa a USA. Jedná se o filmy Die Welle (2008) a The Wave (1981), natočeny podle skutečné události na střední škole v Kalifornii roku 1967, kdy se učitel Ron Jones pokusil přiblížit látku druhé světové války a nacismu praktickým experimentem, který se mu ale vymkl z ruky. Zmanipulovaní studenti ohromeni pocitem jednoty a disciplíny, která dala základ silnému hnutí, se bez vlastního uvědomění promění ve fašistickou skupinu. Hnutí poté ovlivňuje i život mimo školní půdu, zasahuje do svobody studentů a ničí jejich sociální vztahy. Cílem práce je poukázat na odlišnosti dvou filmových verzí, které souvisí nejen s národní pamětí a kulturou vzpomínání, ale i s časovým odstupem mezi těmito snímky. Zároveň text upozorňuje na vnímání tématu ve společnosti a také na důležitost diskuse o něm. Interpretace filmů se liší v různých kulturních prostředích. Od začlenění filmů do výuky na mnoha německých školách se objevují i případy jako v Rakousku, kdy se po pokusu studentů napodobit hnutí promítání filmu ve školách v celé spolkové zemi Burgenland zakázalo. Interpretace tématiky filmů a vnímání filmů samotných není nicméně podníceno pouze kulturním prostředím, velký vliv na reakce diváka má také práce...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents the topic of a school experiment that simulated Nazi Germany. The main focus of the research is the analysis of two movies that were made based on the real story from 1967 in California. High school teacher Ron Jones tried to show his students the ease with which the young Germans voluntarily wanted to be part of the Hitler Jugend because they could not believe why would the Germans willingly do all the horrible things that led to the Holocaust. With the experiment of Ron Jones, they follow their leader equally blind, feel good to be part of their new Third Wave movement. This simulation is presented in two movies, Die Welle (2008) from Germany and The Wave (1981) from the USA. The aim of this thesis is to make an overview of the differences between these two versions of the story considering the relationship between the two nations with the topic. With help of theories made by Aleida Assmann about the traumatic past and the collective memory of a nation, I try to explain the different backgrounds of the movies. Furthermore, I point out the reactions to both the Die Welle and The Wave, which are influenced not only by the cultural and social environment, but also by the aesthetics of the movie, frame, music, and other technical aspects of the movie-making. The analysis of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV