Show simple item record

Fenomenological types of reactions - specific activities of a chemistry teacher and his pupils
dc.contributor.advisorHolada, Karel
dc.creatorDědková, Hana
dc.date.accessioned2017-04-05T09:46:53Z
dc.date.available2017-04-05T09:46:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12086
dc.description.abstractMoje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...cs_CZ
dc.description.abstractMoje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma fenomenologické typy reakcícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-30
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52771
dc.title.translatedFenomenological types of reactions - specific activities of a chemistry teacher and his pupilsen_US
dc.contributor.refereeHally, Jan
dc.identifier.aleph000944506
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMoje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...cs_CZ
uk.abstract.enMoje diplomová práce se zabývá fenomenologickými typy reakcí. Tato typologie reakcí je vhodná i pro úplné chemické začátečníky a nevyžaduje téměř žádné vědomosti o chemii. Lze ji, jak vyplývá z mé diplomové práce, experimentálně snadno doložit či verifikovat a interpretovat pomocí jednoduchých modelů, her a symbolů. Moje diplomová práce by měla zároveň sloužit jako návod mladým učitelům, jak v běžné hodině chemie provést pokus, který se vztahuje probírané látce. Vybrala jsem pokusy, které většinou nejsou časově náročné a lze je provést jako motivaci při hodině chemie. V souvislosti s reformou školství a se vznikem školních vzdělávacích programů si myslím, že by se hodiny chemie měly změnit z nezáživné teorie vykládané jen učitelem na pracovní hodinu složenou z teorie, kterou sdělí učitel, a z praktického předvedení pokusu. Ten může provést buď učitel nebo dohlížet na žáky, jak ho pod jeho vedením provedou. A také by neměly chybět praktické aplikace informací, které se žáci dozvěděli. Při absolvování praxe na Základní škole v Kladně jsem si mohla některé pokusy vyzkoušet a vím, že největší "úspěch" mají v hodinách chemie právě živě provedené pokusy. V současné době již na základní škole jako učitelka chemie působím a "své" pokusy žákům předvádím. Vždy je zasadím do daného kontextu výkladu a následně se...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV