dc.contributor.advisor | Markvartová, Eva | |
dc.creator | Drázdová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:54:26Z | |
dc.date.available | 2020-09-30T09:54:26Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/120740 | |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce se zabývá analýzou románů Die Erziehung des Mannes a Die Liebe der Väter. Úvodní část práce se zabývá rolí muže a otce v současném světě. Následuje představení obou románů. Poté se práce věnuje protagonistům románů a tomu, jakým způsobem je příběh vyprávěn. Oba romány jsou psané v Ich-formě, vypravěčem je hlavní hrdina. Děj je vyprávěn z mužské perspektivy, důležitým tématem obou děl je otcovská láska. V závěru se práce pokouší odpovědět na otázku, zda se jedná o vývojové romány. V obou románech se vyskytuje motiv cesty, dojde k vývoji vztahů i k proměně hlavního hrdiny. KLÍČOVÁ SLOVA mužství, rodičovství, vztahy, partnerství, rozchod | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the analysis of novels Die Erziehung des Mannes and Die Liebe der Väter. Introductory part analyzes the father role and the role of a man in today's world. Next section offers a brief summary of both novels. Afterwards we inspect the main protagonists and the narrative of the two stories. Both novels are written in first person narrative. The main protagonist is the narrator in both cases. The plot is told from male perspective, an important theme of both books is fatherly love. In the summary of the thesis we discuss whether these novels are Bildungsromans. In both books there is a journey motif present. There is some development in relationships and in the main characters as well. KEYWORDS manhood, parenthood, relationships, partnership, breakup | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mužství | cs_CZ |
dc.subject | rodičovství | cs_CZ |
dc.subject | vztahy | cs_CZ |
dc.subject | partnerství | cs_CZ |
dc.subject | manhood | en_US |
dc.subject | parenthood | en_US |
dc.subject | relationships | en_US |
dc.subject | partnership | en_US |
dc.title | Das Bild des Mannes in der zeitgenössischen deutschen Prosa am Beispiel der Romane Die Erziehung des Mannes und Die Liebe der Väter | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-09 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 206354 | |
dc.title.translated | The Image of a Man in Contemporary German Prose Explained on Novels Die Erziehung des Mannes and Die Liebe der Väter | en_US |
dc.title.translated | Obraz muže v současné německé próze na příkladu románů Die Erziehung des Mannes a Die Liebe der Väter | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Broukalová, Jindra | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená diplomová práce se zabývá analýzou románů Die Erziehung des Mannes a Die Liebe der Väter. Úvodní část práce se zabývá rolí muže a otce v současném světě. Následuje představení obou románů. Poté se práce věnuje protagonistům románů a tomu, jakým způsobem je příběh vyprávěn. Oba romány jsou psané v Ich-formě, vypravěčem je hlavní hrdina. Děj je vyprávěn z mužské perspektivy, důležitým tématem obou děl je otcovská láska. V závěru se práce pokouší odpovědět na otázku, zda se jedná o vývojové romány. V obou románech se vyskytuje motiv cesty, dojde k vývoji vztahů i k proměně hlavního hrdiny. KLÍČOVÁ SLOVA mužství, rodičovství, vztahy, partnerství, rozchod | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the analysis of novels Die Erziehung des Mannes and Die Liebe der Väter. Introductory part analyzes the father role and the role of a man in today's world. Next section offers a brief summary of both novels. Afterwards we inspect the main protagonists and the narrative of the two stories. Both novels are written in first person narrative. The main protagonist is the narrator in both cases. The plot is told from male perspective, an important theme of both books is fatherly love. In the summary of the thesis we discuss whether these novels are Bildungsromans. In both books there is a journey motif present. There is some development in relationships and in the main characters as well. KEYWORDS manhood, parenthood, relationships, partnership, breakup | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |