Show simple item record

Stress situations in a tennis match
dc.contributor.advisorKočíb, Tomáš
dc.creatorPěničková, Dominika
dc.date.accessioned2020-09-25T09:55:02Z
dc.date.available2020-09-25T09:55:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120524
dc.description.abstractNázev práce ZÁTĚŽOVÉ SITUACE V TENISOVÉM UTKÁNÍ Cíle práce Cílem práce bylo přispět k porozumění psychice hráče tenisu, zejména ve vztahu k tenisovému utkání ve dvouhře. Konkrétně jsem chtěla identifikovat psychické stavy a faktory, které mohou mít vliv na herní výkon hráčů a hráček tenisu a míru využití psychologické přípravy v tenise. Pro splnění cíle byly vytvořeny následující vědecké otázky: Do jaké míry využívají hráči/hráčky tenisu psychologickou přípravu? Je pro hráče/hráčku a jeho/její udržení kvalitního výkonu důležitá inspirace, motivace a vůle? Dokážou se hráči/hráčky v průběhu utkání koncentrovat, popřípadě koncentraci udržet? Jaké myšlenky a pocity mají hráči/hráčky před utkáním? Jak reagují na aktuální psychické stavy? Jak hráči/hráčky v rámci modelových "konkrétních" situacích reagují na zátěžové situace v "klíčových momentech" utkání? Metody V této práci bylo použito ke sběru dat anonymní písemné ankety, která byla složená z 39 otázek. Výzkumný soubor byl tvořen registrovanými nebo bývalými hráči ČTS, rozdílného pohlaví, kteří byli starší 18 let, hrající odlišné turnajové třídy. K vytvoření ankety bylo použito vlastních zkušeností a odborných konzultací. Zpracování výsledků bylo provedeno prostřednictvím prostého textu a graficky. Výsledky Výsledky šetření ukazují na fakt,...cs_CZ
dc.description.abstractTitle of the thesis STRESS SITUATIONS IN TENNIS MATCH The goal of the thesis The aim of the work is to contribute to the understanding of the psyche of a tennis player, especially in the relation to a tennis match in singles. Specifically, I wanted to identify the mental states and factors that can affect the game performance of tennis players and the rate of use of psychological training in tennis. To meet the goal, the following scientific questions were created: To what extent do tennis players use psychological training? Is inspiration, motivation and determination important for the players to maintain the high-quality performance? Can players concentrate or maintain concentration during the match? What thoughts and feelings do players have before beginning the match? How do they react to their current state of mind? How do players in model "particular" situation react to stressful situations in the "key moments" of the match? Method In this work, an anonymous written survey was used to collect data, which consisted of 39 questions. The research group consisted of registered and former ČTS players, of different genders, who were over 18 years of age, playing different tournament classes. Personal experience and expert consultations were used to create the survey. The results were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectTeniscs_CZ
dc.subjectpsychikacs_CZ
dc.subjectpsychologická přípravacs_CZ
dc.subjectpsychické faktorycs_CZ
dc.subjectvýkoncs_CZ
dc.subjectTennisen_US
dc.subjectpsycheen_US
dc.subjectpsychological trainingen_US
dc.subjectpsychological factorsen_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.titleZátěžové situace v tenisovém utkánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-04
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId205876
dc.title.translatedStress situations in a tennis matchen_US
dc.contributor.refereeCarboch, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hrycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce ZÁTĚŽOVÉ SITUACE V TENISOVÉM UTKÁNÍ Cíle práce Cílem práce bylo přispět k porozumění psychice hráče tenisu, zejména ve vztahu k tenisovému utkání ve dvouhře. Konkrétně jsem chtěla identifikovat psychické stavy a faktory, které mohou mít vliv na herní výkon hráčů a hráček tenisu a míru využití psychologické přípravy v tenise. Pro splnění cíle byly vytvořeny následující vědecké otázky: Do jaké míry využívají hráči/hráčky tenisu psychologickou přípravu? Je pro hráče/hráčku a jeho/její udržení kvalitního výkonu důležitá inspirace, motivace a vůle? Dokážou se hráči/hráčky v průběhu utkání koncentrovat, popřípadě koncentraci udržet? Jaké myšlenky a pocity mají hráči/hráčky před utkáním? Jak reagují na aktuální psychické stavy? Jak hráči/hráčky v rámci modelových "konkrétních" situacích reagují na zátěžové situace v "klíčových momentech" utkání? Metody V této práci bylo použito ke sběru dat anonymní písemné ankety, která byla složená z 39 otázek. Výzkumný soubor byl tvořen registrovanými nebo bývalými hráči ČTS, rozdílného pohlaví, kteří byli starší 18 let, hrající odlišné turnajové třídy. K vytvoření ankety bylo použito vlastních zkušeností a odborných konzultací. Zpracování výsledků bylo provedeno prostřednictvím prostého textu a graficky. Výsledky Výsledky šetření ukazují na fakt,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the thesis STRESS SITUATIONS IN TENNIS MATCH The goal of the thesis The aim of the work is to contribute to the understanding of the psyche of a tennis player, especially in the relation to a tennis match in singles. Specifically, I wanted to identify the mental states and factors that can affect the game performance of tennis players and the rate of use of psychological training in tennis. To meet the goal, the following scientific questions were created: To what extent do tennis players use psychological training? Is inspiration, motivation and determination important for the players to maintain the high-quality performance? Can players concentrate or maintain concentration during the match? What thoughts and feelings do players have before beginning the match? How do they react to their current state of mind? How do players in model "particular" situation react to stressful situations in the "key moments" of the match? Method In this work, an anonymous written survey was used to collect data, which consisted of 39 questions. The research group consisted of registered and former ČTS players, of different genders, who were over 18 years of age, playing different tournament classes. Personal experience and expert consultations were used to create the survey. The results were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV