Show simple item record

Latin American global narrative at the turn of the millenium
Latinskoamerická globální výpravná próza na přelomu tisíciletí
dc.contributor.advisorVydrová, Hedvika
dc.creatorZúňiga, Jorge
dc.date.accessioned2017-04-05T09:39:20Z
dc.date.available2017-04-05T09:39:20Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12049
dc.description.abstractVe své práci jsme se pokusili najít styčné body nebo kritéria pro analýzu několika výpravných děl současných latinskoamerických autorů konce tisíciletí. Umění a literatura, výpravná próza obecně a román zvlášť různým způsobem odrážejí okolnosti tvorby. Základní osou našich úvah je tzv. globalizace a její bezprostřední dopady na latinskoamerickou literární tvorbu. Rozpoznání stop naše epochy v dílech samých nám pomáhá k poznání podstatných rysů této doby. Chtěli jsme proto poukázat na díla, která nám zprostředkovávají jistou změnu a v nichž vnímáme příznaky globalizace. Ve své práci jsme se pokusili tyto příznaky reflektovat v jejich formálním i typologickém aspektu. Globalizace je mohutný jev, pokud jde o homogenizaci a integraci současného světa, a její přímé důsledky ve sbližování různých kulturních reálií jsou dnes evidentní. To znamená, že dnes převažuje dialog mezi kulturami a mezi obory, a také to přináší nevyhnutelné důsledky v transkulturaci, smíšenosti, symbióze a synkretismu společnosti. V této práce jsme se pokusili postihnout několik nejvýznamnějších rysů tohoto jevu ve vztahu k literárním mezníkům. 136 Rok 1996 se stal mezníkem. Dvě skupiny spisovatelů, dnes již ne tak současných, kteří se spíše negativně vymezovali vůči dosavadní latinskoamerické výpravné próze. Skupiny tvořilo na jedné straně...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis intends to establish a criterion for the analysis of the work of several contemporary Latin American writers at the end of the last century. The central point of this work is the phenomenon of globalization and its immediate consequences on the creative process of Latin American literature. Globalization, a powerful phenomenon of homogenization and world wide integration, has direct consequences in the approach between cultural realities. This generates a dialogue between cultures and disciplines with the inevitable effects of transculturation and social hybridism, symbiosis and syncretism. Two conglomerates of writers, currently not so contemporary, were chosen as the most representative and significant examples for this analysis. They date from 1996 and represent a premeditated and declared rupture against the literature that was being written in Latin America. The first conglomerate: five Mexican writers gather together around the denominated Crack Manifesto. The second: 141 McOndo is an anthology whose title makes a parody of Macondo, the archetypical city of Gabriel Garcia Márquez. The appearance of these new points of reference in Latin American literature draws our attention and we find it convenient to put them into its historic context and place in the Latin American narrative of the...en_US
dc.languageSpanishcs_CZ
dc.language.isoes_ES
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleLa narrativa global latinoamericana entre los dos milenioses_ES
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52762
dc.title.translatedLatin American global narrative at the turn of the milleniumen_US
dc.title.translatedLatinskoamerická globální výpravná próza na přelomu tisíciletícs_CZ
dc.contributor.refereeHousková, Anna
dc.identifier.aleph000940191
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠpanělštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpanish Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠpanělštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpanish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své práci jsme se pokusili najít styčné body nebo kritéria pro analýzu několika výpravných děl současných latinskoamerických autorů konce tisíciletí. Umění a literatura, výpravná próza obecně a román zvlášť různým způsobem odrážejí okolnosti tvorby. Základní osou našich úvah je tzv. globalizace a její bezprostřední dopady na latinskoamerickou literární tvorbu. Rozpoznání stop naše epochy v dílech samých nám pomáhá k poznání podstatných rysů této doby. Chtěli jsme proto poukázat na díla, která nám zprostředkovávají jistou změnu a v nichž vnímáme příznaky globalizace. Ve své práci jsme se pokusili tyto příznaky reflektovat v jejich formálním i typologickém aspektu. Globalizace je mohutný jev, pokud jde o homogenizaci a integraci současného světa, a její přímé důsledky ve sbližování různých kulturních reálií jsou dnes evidentní. To znamená, že dnes převažuje dialog mezi kulturami a mezi obory, a také to přináší nevyhnutelné důsledky v transkulturaci, smíšenosti, symbióze a synkretismu společnosti. V této práce jsme se pokusili postihnout několik nejvýznamnějších rysů tohoto jevu ve vztahu k literárním mezníkům. 136 Rok 1996 se stal mezníkem. Dvě skupiny spisovatelů, dnes již ne tak současných, kteří se spíše negativně vymezovali vůči dosavadní latinskoamerické výpravné próze. Skupiny tvořilo na jedné straně...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis intends to establish a criterion for the analysis of the work of several contemporary Latin American writers at the end of the last century. The central point of this work is the phenomenon of globalization and its immediate consequences on the creative process of Latin American literature. Globalization, a powerful phenomenon of homogenization and world wide integration, has direct consequences in the approach between cultural realities. This generates a dialogue between cultures and disciplines with the inevitable effects of transculturation and social hybridism, symbiosis and syncretism. Two conglomerates of writers, currently not so contemporary, were chosen as the most representative and significant examples for this analysis. They date from 1996 and represent a premeditated and declared rupture against the literature that was being written in Latin America. The first conglomerate: five Mexican writers gather together around the denominated Crack Manifesto. The second: 141 McOndo is an anthology whose title makes a parody of Macondo, the archetypical city of Gabriel Garcia Márquez. The appearance of these new points of reference in Latin American literature draws our attention and we find it convenient to put them into its historic context and place in the Latin American narrative of the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990009401910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV