Zobrazit minimální záznam

Using online tools to assigns and assess the work of secondary school pupils in mathematics
dc.contributor.advisorRobová, Jarmila
dc.creatorVančura, Jiří
dc.date.accessioned2021-05-20T12:25:34Z
dc.date.available2021-05-20T12:25:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120465
dc.description.abstractNázev práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomiecs_CZ
dc.description.abstractTitle: Using online tools to assigns and assess the work of secondary school pupils in mathematics Author: Jiří Vančura Department: Department of Mathematics Education Supervisor: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Department of Mathematics Education Abstract: Despite the long-term trend of technology implementation in mathematics education, there is not much research that would empirically and long-term monitor the impact of technology on pupils' knowledge. The presented three studies examine the potential benefits of using Khan Academy as a tool for assigning and assessing homework in mathematics at upper secondary schools. The studies deal with three groups of research questions. What is the attitude of pupils towards the Khan Academy implementation, and what benefit do they see in the online practice? Can pupils transfer acquired knowledge from Khan Academy to the school context? In addition to procedural knowledge, does Khan Academy develop a deeper understanding of the underlying concepts? At the time of the research, the author was the mathematics teacher of some of the participating pupils. Based on the results of these studies, the consequences and recommendations for teaching mathematics at upper secondary schools using online platforms are discussed at the end of the thesis. Keywords: Khan Academy,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectKhan Academyen_US
dc.subjectpupils' attitudesen_US
dc.subjectprocedural knowledgeen_US
dc.subjectconceptual knowledgeen_US
dc.subjectBloom's Taxonomyen_US
dc.subjectKhan Academycs_CZ
dc.subjectpostoje žákůcs_CZ
dc.subjectprocedurální znalostcs_CZ
dc.subjectkonceptuální znalostcs_CZ
dc.subjectBloomova taxonomiecs_CZ
dc.titleVyužití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId226225
dc.title.translatedUsing online tools to assigns and assess the work of secondary school pupils in mathematicsen_US
dc.identifier.aleph002381478
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematical structuresen_US
thesis.degree.disciplineMatematické strukturycs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematické strukturycs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematical structuresen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNázev práce: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole Autor: Jiří Vančura Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Přes dlouhotrvající trend zapojování technologií do výuky matematiky neexistuje mnoho empirických výzkumů, které by dlouhodobě sledovaly vliv technologií na znalosti žáků. Tři studie, kterým se práce věnuje, zkoumají možné přínosy zapojení platformy Khan Academy jako nástroje pro zadávání a hodnocení domácích úkolů z matematiky na úrovni střední školy. Studie se zabývají třemi skupinami výzkumných otázek. Jaký je postoj žáků k zapojení Khan Academy a jaký přínos v online procvičování spatřují? Dokáží žáci přenést nabyté znalosti z prostředí Khan Academy do školního kontextu? Rozvijí Khan Academy kromě procedurálních znalostí i hlubší porozumění danému učivu? Autor práce byl v době provádění studií učitelem matematiky některých ze zúčastněných žáků. Na základě výsledků těchto studií jsou v závěru práce diskutovány důsledky a doporučení pro výuku matematiky na střední škole s využitím online platforem. Klíčová slova: Khan Academy, postoje žáků, procedurální znalost, konceptuální znalost, Bloomova taxonomiecs_CZ
uk.abstract.enTitle: Using online tools to assigns and assess the work of secondary school pupils in mathematics Author: Jiří Vančura Department: Department of Mathematics Education Supervisor: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Department of Mathematics Education Abstract: Despite the long-term trend of technology implementation in mathematics education, there is not much research that would empirically and long-term monitor the impact of technology on pupils' knowledge. The presented three studies examine the potential benefits of using Khan Academy as a tool for assigning and assessing homework in mathematics at upper secondary schools. The studies deal with three groups of research questions. What is the attitude of pupils towards the Khan Academy implementation, and what benefit do they see in the online practice? Can pupils transfer acquired knowledge from Khan Academy to the school context? In addition to procedural knowledge, does Khan Academy develop a deeper understanding of the underlying concepts? At the time of the research, the author was the mathematics teacher of some of the participating pupils. Based on the results of these studies, the consequences and recommendations for teaching mathematics at upper secondary schools using online platforms are discussed at the end of the thesis. Keywords: Khan Academy,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990023814780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV