Výuka volejbalu v hodinách tělesné výchovy na základních a středních školách
Teaching volleyball in physical education classes at the primary and secondary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120319Identifiers
Study Information System: 214534
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Kočíb, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
31. 8. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Tělesná výchova, vyučovací předmět, žák, učitel, rámcový vzdělávací programKeywords (English)
Physical education, school subject, student, teacher, framework education programmeNázev: Výuka volejbalu v hodinách tělesné výchovy na základních a středních školách Cíle: Cíl byl zaměřen na průzkum znalostí a zkušeností žáků ze základních a středních škol o sportovní hře volejbalu. Dílčím cílem bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové vyučují volejbal v hodinách tělesné výchovy na základních a středních školách. Metoda: V bakalářské práci se vyskytuje kvantitativní metoda. Data byla získána prostřednictvím anonymních dotazníků od pedagogů tělesné výchovy a žáků základních a střední škol. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že žáky základních i středních škol výuka volejbalu při hodině tělesné výchovy zajímá. Znalost volejbalových pravidel žáci prokázali na dostačující úrovni a učitelé tělesné výchovy vytváří optimální podmínky pro výuku volejbalu během tělesné výchovy. Klíčová slova: Tělesná výchova, vyučovací předmět, žák, učitel, Rámcový vzdělávací program.
Title: Teaching volleyball in physical education classes at the primary and secondary school Aims of work: The aim of this thesis was primarily focused on student's knowledge and experience with volleyball at primary and secondary school. A secondary aim was to find out what is the way the teachers teach volleyball. Methodology: The bachelor thesis was written based on the quantitative method. All data were obtained through anonymous questionnaires from physical education teachers and primary and secondary school students. Results: The results show that students from primary and secondary schools are interested in studying volleyball in a physical education class. Students have demonstrated knowledge of volleyball rules at a sufficient level and teachers have demonstrated optimal conditions for teaching volleyball in a physical education class. Key words: Physical education, school subject, student, teacher, framework education programme.