Show simple item record

Multidisciplinary approach to the phenomenon of a game
dc.contributor.advisorBednář, Miloš
dc.creatorKalčicová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-09-18T09:48:07Z
dc.date.available2020-09-18T09:48:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120308
dc.description.abstractNázev: Multidisciplinární přístup k fenoménu hry Cíle: Hlavním cílem práce je pokus o vysvětlení pojmu hra a dále prostřednictvím multidisciplinárního přístupu ukázat jeho význam a rozsah. Dílčími cíli je pojmové ujasnění hry, popis jejích základních znaků, stanovení vhodné klasifikace a rozbor historického vývoje her. Metody: V naší práci jsme použili tyto metody: progresivní, diachronní a metodu sondy. Interpretace textu využívala také hermeneutickou metodu. Výsledky: První část práce poskytuje přehled základních informací o hře. Pomocí vybraných definic se pokouší vysvětlit pojem hra, dále je zde uvedena klasifikace her a charakteristické herní znaky. Tato část zahrnuje i kapitolu o historii her, která sleduje jejich vývoj od samého počátku až do současnosti. Hlavní cíl této práce je pak naplněn v její druhé části, kde je prostřednictvím analýzy jednotlivých disciplinárních přístupů ke hře doložen mimořádný rozsah a význam fenoménu zvaném hra. Klíčová slova: hra, kultura, homo ludens, sportovní hry, kinantropologie, prožitek, časovostcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Multidisciplinary approach to the phenomenon of a game Objectives: The objective of this thesis is to pursue an explanation of a game as a term and to demonstrate via multidisciplinary approach the scope and impact of a game. Sectional objectives are conceptual clarification of a game, description of its basic characteristics, determination of eligible classification, and analysis of historical development of games. Methods: There are progressive, diachronic, and probe methods applied in this thesis. The interpretation of text also utilized the hermeneutic method. Results: The first part of the thesis provides basic information regarding a game. It aims to explain a game as a term via selected definitions. It also contains the classification of games and characteristics of a game. Furthermore, the first part includes a chapter describing the history of a game from their origin all the way to the present. The main goal of this thesis is fulfilled in the second part. Utilizing analysis of particular disciplinary approaches, it proves the remarkable scope and impact of the phenomenon called a game. Keywords: game, culture, homo ludens, sportive games, kinanthropology, experience, temporalityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjecthomo ludenscs_CZ
dc.subjectsportovní hrycs_CZ
dc.subjectkinantropologiecs_CZ
dc.subjectprožitekcs_CZ
dc.subjectčasovostcs_CZ
dc.subjectgameen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjecthomo ludensen_US
dc.subjectsportive gamesen_US
dc.subjectkinanthropologyen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjecttemporalityen_US
dc.titleMultidisciplinární přístup k fenoménu hrycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-08-27
dc.description.departmentKinantropologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId214868
dc.title.translatedMultidisciplinary approach to the phenomenon of a gameen_US
dc.contributor.refereeKolář, František
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Multidisciplinární přístup k fenoménu hry Cíle: Hlavním cílem práce je pokus o vysvětlení pojmu hra a dále prostřednictvím multidisciplinárního přístupu ukázat jeho význam a rozsah. Dílčími cíli je pojmové ujasnění hry, popis jejích základních znaků, stanovení vhodné klasifikace a rozbor historického vývoje her. Metody: V naší práci jsme použili tyto metody: progresivní, diachronní a metodu sondy. Interpretace textu využívala také hermeneutickou metodu. Výsledky: První část práce poskytuje přehled základních informací o hře. Pomocí vybraných definic se pokouší vysvětlit pojem hra, dále je zde uvedena klasifikace her a charakteristické herní znaky. Tato část zahrnuje i kapitolu o historii her, která sleduje jejich vývoj od samého počátku až do současnosti. Hlavní cíl této práce je pak naplněn v její druhé části, kde je prostřednictvím analýzy jednotlivých disciplinárních přístupů ke hře doložen mimořádný rozsah a význam fenoménu zvaném hra. Klíčová slova: hra, kultura, homo ludens, sportovní hry, kinantropologie, prožitek, časovostcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Multidisciplinary approach to the phenomenon of a game Objectives: The objective of this thesis is to pursue an explanation of a game as a term and to demonstrate via multidisciplinary approach the scope and impact of a game. Sectional objectives are conceptual clarification of a game, description of its basic characteristics, determination of eligible classification, and analysis of historical development of games. Methods: There are progressive, diachronic, and probe methods applied in this thesis. The interpretation of text also utilized the hermeneutic method. Results: The first part of the thesis provides basic information regarding a game. It aims to explain a game as a term via selected definitions. It also contains the classification of games and characteristics of a game. Furthermore, the first part includes a chapter describing the history of a game from their origin all the way to the present. The main goal of this thesis is fulfilled in the second part. Utilizing analysis of particular disciplinary approaches, it proves the remarkable scope and impact of the phenomenon called a game. Keywords: game, culture, homo ludens, sportive games, kinanthropology, experience, temporalityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV