Zobrazit minimální záznam

Self-education as a specific professional activity of a primary school teacher
dc.contributor.advisorZvírotský, Michal
dc.creatorRambousková, Marie
dc.date.accessioned2020-09-15T09:50:29Z
dc.date.available2020-09-15T09:50:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120235
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku sebevzdělávání jako součást profesní činnosti učitele prvního stupně. Stručná charakteristika bude věnována definici učitele dle školského zákona a kompetencím pedagogického pracovníka. Následující kapitoly se zabývají sebevzděláváním, sebehodnocením a sebepoznáváním, klíčovými vlastnostmi, které jsou potřebné při poznání sebe sama. Cílem práce je ukázat důležitou úlohu nepřetržitého, neustálého, sebevzdělávání jako nedílné součásti kompetencí učitele uplatňované při každodenní pedagogické činnosti. Převažující část práce je věnována praktické části realizované smíšeným výzkumem. Po provedeném dotazníkovém šetření zaměřeném na zjištění názorů na oblast sebevzdělávání učitelů na prvním stupni pražské základní školy následuje analýza těchto dotazníků. Z celkového počtu 13 dotazovaných byl vybrán vzorek třech učitelů, se kterými byla formou hloubkových rozhovorů zjišťována jejich motivace, formy a metody, které při sebevzdělávání využívají, časová náročnost sebevzdělávání, případně překážky bránící jim v sebevzdělávání. Dále pak jsou analýzou porovnány postoje a názory na sebevzdělávání těchto učitelů. Z výzkumu vyplývá, že nejčastější motivací učitelů k sebevzdělávání je rozvoj sebe sama, snaha na sobě pracovat, zdokonalit své pedagogické schopnosti....cs_CZ
dc.description.abstractThe focus of the thesis is self-education as a part of the professional activity of a primary school teacher. A brief definition of a teacher according to the Education Act and the competencies of a pedagogical staff. The following chapters concern on self- education, self-esteem and self-knowledge, which are the key qualities that are needed in self-knowledge process. The aim of the paper is to demonstrate the important role of continuous self-education as an integral part of the teacher's competencies applied in everyday pedagogical activities. The predominant part of the paper is devoted to the practical part carried out by mixed research, followed by the questionnaire survey aimed at finding out opinions on the area of teacher self-education at the Prague primary school, an analysis of these questionnaires follows. The sample of three teachers was chosen out of the total number of 13 respondents, with whom their motivations, forms, methods, time-consuming self-education, or obstacles preventing, them from self- education were ascertained in the form of in-depth interviews. Furthermore, the analysis compares the attitudes and opinions on the self-education of these teachers. The research shows that the most common motivation of teachers for self-education is the development of themselves, the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkompetence učitelecs_CZ
dc.subjectsebevzdělávánícs_CZ
dc.subjectsebereflexecs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectteacher competenceen_US
dc.subjectself-educationen_US
dc.subjectself-reflectionen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleSebevzdělávání jako specifická profesní činnost pedagoga prvního stupněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-02
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221107
dc.title.translatedSelf-education as a specific professional activity of a primary school teacheren_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku sebevzdělávání jako součást profesní činnosti učitele prvního stupně. Stručná charakteristika bude věnována definici učitele dle školského zákona a kompetencím pedagogického pracovníka. Následující kapitoly se zabývají sebevzděláváním, sebehodnocením a sebepoznáváním, klíčovými vlastnostmi, které jsou potřebné při poznání sebe sama. Cílem práce je ukázat důležitou úlohu nepřetržitého, neustálého, sebevzdělávání jako nedílné součásti kompetencí učitele uplatňované při každodenní pedagogické činnosti. Převažující část práce je věnována praktické části realizované smíšeným výzkumem. Po provedeném dotazníkovém šetření zaměřeném na zjištění názorů na oblast sebevzdělávání učitelů na prvním stupni pražské základní školy následuje analýza těchto dotazníků. Z celkového počtu 13 dotazovaných byl vybrán vzorek třech učitelů, se kterými byla formou hloubkových rozhovorů zjišťována jejich motivace, formy a metody, které při sebevzdělávání využívají, časová náročnost sebevzdělávání, případně překážky bránící jim v sebevzdělávání. Dále pak jsou analýzou porovnány postoje a názory na sebevzdělávání těchto učitelů. Z výzkumu vyplývá, že nejčastější motivací učitelů k sebevzdělávání je rozvoj sebe sama, snaha na sobě pracovat, zdokonalit své pedagogické schopnosti....cs_CZ
uk.abstract.enThe focus of the thesis is self-education as a part of the professional activity of a primary school teacher. A brief definition of a teacher according to the Education Act and the competencies of a pedagogical staff. The following chapters concern on self- education, self-esteem and self-knowledge, which are the key qualities that are needed in self-knowledge process. The aim of the paper is to demonstrate the important role of continuous self-education as an integral part of the teacher's competencies applied in everyday pedagogical activities. The predominant part of the paper is devoted to the practical part carried out by mixed research, followed by the questionnaire survey aimed at finding out opinions on the area of teacher self-education at the Prague primary school, an analysis of these questionnaires follows. The sample of three teachers was chosen out of the total number of 13 respondents, with whom their motivations, forms, methods, time-consuming self-education, or obstacles preventing, them from self- education were ascertained in the form of in-depth interviews. Furthermore, the analysis compares the attitudes and opinions on the self-education of these teachers. The research shows that the most common motivation of teachers for self-education is the development of themselves, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV