dc.contributor.advisor | Zvírotský, Michal | |
dc.creator | Benešová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2020-09-15T09:50:18Z | |
dc.date.available | 2020-09-15T09:50:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/120234 | |
dc.description.abstract | Teoretická část se zaměřuje na definování psychohygieny. Uvedeny jsou principy psychohygieny, jako je efektivní využívání času, zdravá strava, dostatek pohybu atd. Dále je zde definován pojem stres a podrobněji osvětleny stresory, které mohou zatěžovat učitele v mateřské škole. Je zde osvícena pozice učitele v mateřské škole, jeho osobnost a kompetence. Praktická část je zaměřena kvalitativně. Pomocí případové studie, která je zde definována, je detailně prozkoumáno pracoviště jedné soukromé mateřské školy za pomoci metody pozorování. Další metodou ve výzkumu je dotazník pro pedagogické pracovníky ve dvou pobočkách mateřských škol a jeslí. Na základě poznatků je vyvozen závěr ohledně psychohygieny učitelů. Cílem práce je odhalit pozitiva/negativa, která ovlivňují pedagogy v této mateřské škole a zjistit, jaké mají povědomí o psychohygieně. Z výzkumu vyplývá, že mateřská škola podporuje zaměstnance ve zdravém stravování, pohybu, v efektně plánované pracovní době a v neustále umožňované komunikaci s rodiči. Jedním z největších stresorů vyplývající z dotazníku je především nadměrný hluk a hlasová zátěž a také komunikace s rodiči. Největším stresorem na tomto pracovišti je především špatná mezilidská komunikace přinášející nejrůznější stresové situace. Z výsledků výzkumu také vyplývá, že všechny... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theoretical part of this diploma thesis focuses on defining psychohygiene. The principles of psychohygiene are presented, such as efficient use of time, healthy diet, sufficient exercise, etc. Furthermore, the term stress is defined and explained in more detail by stressors that can burden teachers in a kindergarten. The position of a teacher in a kindergarten, his personality and competences are scrutinized here. The practical part is focused on a qualitative research. Using the case study defined here, the workplace of a private kindergarten is examined in detail using an observation method. Another method in the research is a questionnaire for pedagogical staff in two branches of kindergartens and nurseries. Based on the findings, a conclusion is drawn regarding the psychohygiene of teachers. The aim of the work is to reveal the positives and negatives that affect teachers in this kindergarten and to find out how aware they are about psychohygiene. The research shows that the kindergarten supports employees in healthy eating, exercise, effectively planned working hours and in constantly possible communication with parents. One of the biggest stressors resulting from the questionnaire is, above all, excessive noise and voice strain as well as communication with parents. The biggest stressor... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | psychohygiena | cs_CZ |
dc.subject | učitel mateřské školy | cs_CZ |
dc.subject | stresory | cs_CZ |
dc.subject | metody psychohygieny | cs_CZ |
dc.subject | duševní stav | cs_CZ |
dc.subject | Psychohygiene | en_US |
dc.subject | a kindergarten teacher | en_US |
dc.subject | stressors | en_US |
dc.subject | methods of psychohygiene | en_US |
dc.subject | mental condition | en_US |
dc.title | Profesní psychohygiena učitele v mateřské škole - případová studie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-02 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 223385 | |
dc.title.translated | Professional psychohygiene of teacher in a nursery school - case study | en_US |
dc.contributor.referee | Mojžíšová, Jarmila | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Colleges | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Colleges | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretická část se zaměřuje na definování psychohygieny. Uvedeny jsou principy psychohygieny, jako je efektivní využívání času, zdravá strava, dostatek pohybu atd. Dále je zde definován pojem stres a podrobněji osvětleny stresory, které mohou zatěžovat učitele v mateřské škole. Je zde osvícena pozice učitele v mateřské škole, jeho osobnost a kompetence. Praktická část je zaměřena kvalitativně. Pomocí případové studie, která je zde definována, je detailně prozkoumáno pracoviště jedné soukromé mateřské školy za pomoci metody pozorování. Další metodou ve výzkumu je dotazník pro pedagogické pracovníky ve dvou pobočkách mateřských škol a jeslí. Na základě poznatků je vyvozen závěr ohledně psychohygieny učitelů. Cílem práce je odhalit pozitiva/negativa, která ovlivňují pedagogy v této mateřské škole a zjistit, jaké mají povědomí o psychohygieně. Z výzkumu vyplývá, že mateřská škola podporuje zaměstnance ve zdravém stravování, pohybu, v efektně plánované pracovní době a v neustále umožňované komunikaci s rodiči. Jedním z největších stresorů vyplývající z dotazníku je především nadměrný hluk a hlasová zátěž a také komunikace s rodiči. Největším stresorem na tomto pracovišti je především špatná mezilidská komunikace přinášející nejrůznější stresové situace. Z výsledků výzkumu také vyplývá, že všechny... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theoretical part of this diploma thesis focuses on defining psychohygiene. The principles of psychohygiene are presented, such as efficient use of time, healthy diet, sufficient exercise, etc. Furthermore, the term stress is defined and explained in more detail by stressors that can burden teachers in a kindergarten. The position of a teacher in a kindergarten, his personality and competences are scrutinized here. The practical part is focused on a qualitative research. Using the case study defined here, the workplace of a private kindergarten is examined in detail using an observation method. Another method in the research is a questionnaire for pedagogical staff in two branches of kindergartens and nurseries. Based on the findings, a conclusion is drawn regarding the psychohygiene of teachers. The aim of the work is to reveal the positives and negatives that affect teachers in this kindergarten and to find out how aware they are about psychohygiene. The research shows that the kindergarten supports employees in healthy eating, exercise, effectively planned working hours and in constantly possible communication with parents. One of the biggest stressors resulting from the questionnaire is, above all, excessive noise and voice strain as well as communication with parents. The biggest stressor... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |