Využití Facebooku v marketingové komunikaci FORTUNA:LIGY
Utilization of Facebook in FORTUNA:LIGA's Marketing Communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120227Identifikátory
SIS: 212478
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opelík, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
25. 8. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, fotbal, sport, marketingKlíčová slova (anglicky)
Social Media, Football, Sport, MarketingNázev: Využití Facebooku v marketingové komunikaci FORTUNA:LIGY. Cíle: Cílem této práce je vyvodit doporučení pro zlepšení využívání sociální sítě Facebook v rámci marketingové komunikace FORTUNA:LIGY. Metody: Hlavní metodou, která byla v práci využita, byla analýza příspěvků FORTUNA:LIGY na Facebooku. Ta byla doplněna o statistické údaje vyplývající z analýzy sekundárních dat. Pro zvýšení objektivnosti práce a zisk dalších názorů ze strany fanoušků byla uskutečněna také skupinová online diskuze formou videokonference. Výsledky: Práce ukázala, že správa účtu FORTUNA:LIGY na Facebooku je aktuálně na dobré úrovni. I přes to byla navržena doporučení, která mohou momentální úroveň posunout výše. Mezi tato doporučení patří možnost změny formátu příspěvků, zvýšení četnosti příspěvků zaměřených na interakce s fanoušky a tvorba propracovanějších grafik. Následně by bylo vhodné zařadit větší množství krátkých fotografických alb a video záběrů z aktuálního i dřívějších ročníků soutěže. Skupinová diskuze přinesla další návrhy ke zlepšení. Respondenti nebyli příliš spokojeni s výrazným využíváním partnerů, špatně zvoleným pozadím, vybraným fontem písma nebo s vycentrováním textu. Klíčová slova: sociální sítě, fotbal, sport, marketing
Title: Utilization of Facebook in FORTUNA:LIGA's Marketing Communication. Objectives: The objective of this bachelor's thesis is to conclude recommendations to improve the utilization of Facebook in FORTUNA:LIGA's marketing communication. Methods: The main method chosen for this thesis was analysis of FORTUNA:LIGA's Facebook posts. It was supplemented by stats resulted from the analysis of secondary data. An online focus group in form of a videoconference was also held to increase the objectivity and gain extra opinions from users. Results: Thesis demonstrated, that FORTUNA:LIGA's account administration is on good level. Regardless of that, a list of recommendations was created to improve that level even more. These recommendations include the change of post's format, increase the frequency of post focused on interactions with fans and production of more sophisticated graphics. It would also be appropriate to include a larger number of short photo albums and video footage from the current and previous seasons. Online focus group made further suggestions for improvement. Respondents were not very satisfied with too expressive use of partner's logos, chosen backgrounds, fonts or text's centering. Keywords: Social Media, Football, Sport, Marketing