dc.contributor.advisor | Čtrnáctová, Hana | |
dc.creator | Vlčková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2020-08-13T09:47:09Z | |
dc.date.available | 2020-08-13T09:47:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/119953 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá obsahem a strukturou učiva syntetických makromolekulárních látek na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části je uvedeno, co je obsah vzdělávání, jaké jsou současné kurikulární dokumenty a nejpoužívanější učebnice chemie na gymnáziích. Dále je definován obsah a struktura učiva a uvedeny možnosti grafického znázornění obsahu a struktury učiva pomocí vhodných počítačových programů. Praktická část této bakalářské práce obsahuje analýzu vybraných školních vzdělávacích programů a nejpoužívanějších učebnic chemie. Na základě této analýzy bylo vytvořeno grafické znázornění obsahu a struktury učiva syntetických makromolekulárních látek. Druhou část tvoří analýza obsahu a struktury učiva o syntetických makromolekulárních látkách, která byla vytvořena a ověřována v projektu ESTABILISH, a její znázornění. V závěrečné diskuzi je uvedeno srovnání obou přístupů k výběru a uspořádání učiva o syntetických makromolekulárních látkách, tj. přístupu deduktivního a induktivního. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the content and structure of the curriculum of synthetic macromolecular substances at the grammar school level. In the theoretical part there is introduced the content of education, today's curricular documents and the most frequently used chemistry textbooks at grammar schools. Furthermore, there is defined the content and structure of the curriculum and there are introduced options of graphical illustration of the curricular structure by the usage of the right computer programmes. The practical part of this bachelor thesis includes an analysis of chosen school education programmes and the most frequently used chemistry textbooks. Based on this analysis there was created a graphical illustration of the content and structure of the curriculum of the synthetic macromolecular substances. In the second part there is introduced an analysis of the content and structure of the synthetic macromolecular substances curriculum, which was created and verified in the project ESTABILISH, and its illustration. In the concluding discussion there is presented a comparison of both attitudes to the choice and system of synthetic macromolecular substances, it means the deductive and inductive approach. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výběr a strukturace učiva na příkladu tématu syntetické makromolekulární látky ve středoškolské výuce chemie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-07-23 | |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 218695 | |
dc.title.translated | Selection and structuring of the curriculum on the example of synthetic macromolecular matter in secondary school chemistry | en_US |
dc.contributor.referee | Stratilová Urválková, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Chemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá obsahem a strukturou učiva syntetických makromolekulárních látek na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části je uvedeno, co je obsah vzdělávání, jaké jsou současné kurikulární dokumenty a nejpoužívanější učebnice chemie na gymnáziích. Dále je definován obsah a struktura učiva a uvedeny možnosti grafického znázornění obsahu a struktury učiva pomocí vhodných počítačových programů. Praktická část této bakalářské práce obsahuje analýzu vybraných školních vzdělávacích programů a nejpoužívanějších učebnic chemie. Na základě této analýzy bylo vytvořeno grafické znázornění obsahu a struktury učiva syntetických makromolekulárních látek. Druhou část tvoří analýza obsahu a struktury učiva o syntetických makromolekulárních látkách, která byla vytvořena a ověřována v projektu ESTABILISH, a její znázornění. V závěrečné diskuzi je uvedeno srovnání obou přístupů k výběru a uspořádání učiva o syntetických makromolekulárních látkách, tj. přístupu deduktivního a induktivního. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the content and structure of the curriculum of synthetic macromolecular substances at the grammar school level. In the theoretical part there is introduced the content of education, today's curricular documents and the most frequently used chemistry textbooks at grammar schools. Furthermore, there is defined the content and structure of the curriculum and there are introduced options of graphical illustration of the curricular structure by the usage of the right computer programmes. The practical part of this bachelor thesis includes an analysis of chosen school education programmes and the most frequently used chemistry textbooks. Based on this analysis there was created a graphical illustration of the content and structure of the curriculum of the synthetic macromolecular substances. In the second part there is introduced an analysis of the content and structure of the synthetic macromolecular substances curriculum, which was created and verified in the project ESTABILISH, and its illustration. In the concluding discussion there is presented a comparison of both attitudes to the choice and system of synthetic macromolecular substances, it means the deductive and inductive approach. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |