Zobrazit minimální záznam

Selection and structuring of the curriculum on the example of synthetic macromolecular matter in secondary school chemistry
dc.contributor.advisorČtrnáctová, Hana
dc.creatorVlčková, Tereza
dc.date.accessioned2020-08-13T09:47:09Z
dc.date.available2020-08-13T09:47:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119953
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá obsahem a strukturou učiva syntetických makromolekulárních látek na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části je uvedeno, co je obsah vzdělávání, jaké jsou současné kurikulární dokumenty a nejpoužívanější učebnice chemie na gymnáziích. Dále je definován obsah a struktura učiva a uvedeny možnosti grafického znázornění obsahu a struktury učiva pomocí vhodných počítačových programů. Praktická část této bakalářské práce obsahuje analýzu vybraných školních vzdělávacích programů a nejpoužívanějších učebnic chemie. Na základě této analýzy bylo vytvořeno grafické znázornění obsahu a struktury učiva syntetických makromolekulárních látek. Druhou část tvoří analýza obsahu a struktury učiva o syntetických makromolekulárních látkách, která byla vytvořena a ověřována v projektu ESTABILISH, a její znázornění. V závěrečné diskuzi je uvedeno srovnání obou přístupů k výběru a uspořádání učiva o syntetických makromolekulárních látkách, tj. přístupu deduktivního a induktivního.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the content and structure of the curriculum of synthetic macromolecular substances at the grammar school level. In the theoretical part there is introduced the content of education, today's curricular documents and the most frequently used chemistry textbooks at grammar schools. Furthermore, there is defined the content and structure of the curriculum and there are introduced options of graphical illustration of the curricular structure by the usage of the right computer programmes. The practical part of this bachelor thesis includes an analysis of chosen school education programmes and the most frequently used chemistry textbooks. Based on this analysis there was created a graphical illustration of the content and structure of the curriculum of the synthetic macromolecular substances. In the second part there is introduced an analysis of the content and structure of the synthetic macromolecular substances curriculum, which was created and verified in the project ESTABILISH, and its illustration. In the concluding discussion there is presented a comparison of both attitudes to the choice and system of synthetic macromolecular substances, it means the deductive and inductive approach.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVýběr a strukturace učiva na příkladu tématu syntetické makromolekulární látky ve středoškolské výuce chemiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-23
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId218695
dc.title.translatedSelection and structuring of the curriculum on the example of synthetic macromolecular matter in secondary school chemistryen_US
dc.contributor.refereeStratilová Urválková, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá obsahem a strukturou učiva syntetických makromolekulárních látek na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části je uvedeno, co je obsah vzdělávání, jaké jsou současné kurikulární dokumenty a nejpoužívanější učebnice chemie na gymnáziích. Dále je definován obsah a struktura učiva a uvedeny možnosti grafického znázornění obsahu a struktury učiva pomocí vhodných počítačových programů. Praktická část této bakalářské práce obsahuje analýzu vybraných školních vzdělávacích programů a nejpoužívanějších učebnic chemie. Na základě této analýzy bylo vytvořeno grafické znázornění obsahu a struktury učiva syntetických makromolekulárních látek. Druhou část tvoří analýza obsahu a struktury učiva o syntetických makromolekulárních látkách, která byla vytvořena a ověřována v projektu ESTABILISH, a její znázornění. V závěrečné diskuzi je uvedeno srovnání obou přístupů k výběru a uspořádání učiva o syntetických makromolekulárních látkách, tj. přístupu deduktivního a induktivního.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the content and structure of the curriculum of synthetic macromolecular substances at the grammar school level. In the theoretical part there is introduced the content of education, today's curricular documents and the most frequently used chemistry textbooks at grammar schools. Furthermore, there is defined the content and structure of the curriculum and there are introduced options of graphical illustration of the curricular structure by the usage of the right computer programmes. The practical part of this bachelor thesis includes an analysis of chosen school education programmes and the most frequently used chemistry textbooks. Based on this analysis there was created a graphical illustration of the content and structure of the curriculum of the synthetic macromolecular substances. In the second part there is introduced an analysis of the content and structure of the synthetic macromolecular substances curriculum, which was created and verified in the project ESTABILISH, and its illustration. In the concluding discussion there is presented a comparison of both attitudes to the choice and system of synthetic macromolecular substances, it means the deductive and inductive approach.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV