Show simple item record

Alternative devices for data collection and possibilities of employment in chemistry education
dc.contributor.advisorŠmejkal, Petr
dc.creatorStaníček, Jan
dc.date.accessioned2020-08-13T09:46:47Z
dc.date.available2020-08-13T09:46:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119951
dc.description.abstractŠkolní měřící systémy (ŠMS) mají za sebou již delší historii a stávají se dnes čím dál více běžným a efektivním pomocníkem ve výuce chemie. Rozšíření ŠMS však může bránit nedostatek finančních prostředků, který je pro některé učitele hlavním důvodem, proč se ŠMS ve výuce chemie nepracují. Pro řešení tohoto problému je proto vhodné hledat levnější zařízení, která by mohla sloužit jako alternativa ke značkovým ŠMS, a která by si mohl dovolit každý učitel. Expanze mezinárodních internetových obchodů a možnost levné mezinárodní přepravy vedly k tomu, že se začínají objevovat levné alternativy k relativně nákladným značkovým ŠMS či profesionální instrumentální technice. Je tedy žádoucí tyto alternativy ŠMS hledat a testovat jejich potenciál k využítí ve výuce chemie jako levnější náhrady ke značkovým ŠMS, což je také hlavním tématem této práce. Výsledky této práce ukázaly, že taková levná zařízení jsou dobře dostupná a při jejich nákupu lze uspořit značné množství finančních prostředků. Tyto alternativy školních měřicích systémů poskytují data a výsledky v souladu s očekáváním, přičemž výstupy těchto zařízení a čidel se významně neliší od výstupů poskytovaných značkovými školními měřicími systémy a jsou uspokojivě reprodukovatelné. Nevýhodou může být delší doba dodání zboží ze zahraničního e-shopu a...cs_CZ
dc.description.abstractProbeware already has a long history and it is now more recognised as an effective utility in chemistry education. One of the main obstacles for probeware to expand is the lack of the financial means which is one of the main reasons why they are still plenty of teachers that do not use probeware in chemistry education. To solve this issue it is important then to find a cheaper replacement for original probeware so every teacher can use it. The rise of e-shops and cheap international shipping led to the appearance of cheap alternatives to relatively expensive probeware and to professional devices for instrumental methods. It is then vital to find these alternatives and to test their potencial of becoming a fine replacement of the original probeware and that is also the main topic of this bachelor thesis. The results have shown that these cheaper devices already exist and by buying them a lot of financial means can be saved. This alternative probeware provides quality reproducible outputs based on real expectation which are not that much different from the outputs of the original probeware. They are also some disadvantages like long delivery time of goods from foreign e-shops and its complaint. As well as, advanced functions for data analysis are not available in the case of devices with autonomous...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectSensorsen_US
dc.subjectMBLen_US
dc.subjectchemistry educationen_US
dc.subjectProbewareen_US
dc.subjectcheap sensors and devicesen_US
dc.subjectSenzorycs_CZ
dc.subjectMBLcs_CZ
dc.subjectvzdělávání v chemiics_CZ
dc.subjectškolní měřicí systémycs_CZ
dc.subjectlevná čidla a zařízenícs_CZ
dc.titleAlternativní zařízení pro měření a sběr dat a jejich možnosti využití ve výuce chemiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-23
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216432
dc.title.translatedAlternative devices for data collection and possibilities of employment in chemistry educationen_US
dc.contributor.refereeStratilová Urválková, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŠkolní měřící systémy (ŠMS) mají za sebou již delší historii a stávají se dnes čím dál více běžným a efektivním pomocníkem ve výuce chemie. Rozšíření ŠMS však může bránit nedostatek finančních prostředků, který je pro některé učitele hlavním důvodem, proč se ŠMS ve výuce chemie nepracují. Pro řešení tohoto problému je proto vhodné hledat levnější zařízení, která by mohla sloužit jako alternativa ke značkovým ŠMS, a která by si mohl dovolit každý učitel. Expanze mezinárodních internetových obchodů a možnost levné mezinárodní přepravy vedly k tomu, že se začínají objevovat levné alternativy k relativně nákladným značkovým ŠMS či profesionální instrumentální technice. Je tedy žádoucí tyto alternativy ŠMS hledat a testovat jejich potenciál k využítí ve výuce chemie jako levnější náhrady ke značkovým ŠMS, což je také hlavním tématem této práce. Výsledky této práce ukázaly, že taková levná zařízení jsou dobře dostupná a při jejich nákupu lze uspořit značné množství finančních prostředků. Tyto alternativy školních měřicích systémů poskytují data a výsledky v souladu s očekáváním, přičemž výstupy těchto zařízení a čidel se významně neliší od výstupů poskytovaných značkovými školními měřicími systémy a jsou uspokojivě reprodukovatelné. Nevýhodou může být delší doba dodání zboží ze zahraničního e-shopu a...cs_CZ
uk.abstract.enProbeware already has a long history and it is now more recognised as an effective utility in chemistry education. One of the main obstacles for probeware to expand is the lack of the financial means which is one of the main reasons why they are still plenty of teachers that do not use probeware in chemistry education. To solve this issue it is important then to find a cheaper replacement for original probeware so every teacher can use it. The rise of e-shops and cheap international shipping led to the appearance of cheap alternatives to relatively expensive probeware and to professional devices for instrumental methods. It is then vital to find these alternatives and to test their potencial of becoming a fine replacement of the original probeware and that is also the main topic of this bachelor thesis. The results have shown that these cheaper devices already exist and by buying them a lot of financial means can be saved. This alternative probeware provides quality reproducible outputs based on real expectation which are not that much different from the outputs of the original probeware. They are also some disadvantages like long delivery time of goods from foreign e-shops and its complaint. As well as, advanced functions for data analysis are not available in the case of devices with autonomous...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV