Show simple item record

Advertisement and gender in culturological perspective
dc.contributor.advisorSoukup, Václav
dc.creatorŠilhánová, Julie
dc.date.accessioned2017-04-05T09:27:48Z
dc.date.available2017-04-05T09:27:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11990
dc.description.abstractPedmtem této diplomové práce je analýza reklamy jako specifického sociokulturního jevu. Zvlátní pozornost je vnována genderovým rolím en a mu v reklamách. Práci tvoí ti relativn samostatné ásti. První ást je teoretická analýza reklamy jako souásti masové komunikace, piblíení klíových reklamních pojm a exkurz do historie reklamy. Ve druhé ásti se zamuji na objasnní propojenosti reklamy a genderu a zabývám se i samotnou teoretickou analýzou reklamy z hlediska pohledu gender. Snaím se zárove rozebrat nkteré reklamní problémy týkající se etiky, morálky a jazyka pouívaného v reklamních kampaních. Rovn jsem se zamila na samotné zobrazení mu a en v souasné reklamní kultue, jakými stereotypy se nejastji ídí a jaké mohou být pravdpodobné trendy a smry v dalím vývoji. Poslední kapitola je vnována praktické analýze reklamy prezentované na pouliních billboardech a citylightech. Souástí výzkumu jsou rozhovory s pedstaviteli nkolika eských reklamních agentur, kterým jsem poloila sérii otázek. Poslední ást této kapitoly je vnována praktickým ukázkám reklam z konkrétních reklamních kampaní za poslední dv desetiletí. Ústedním motivem této diplomové práce je analýza reklamy jako spolutvrce lidské identity, genderového vnímání vlastní osobnosti, ale i kulturn- sociálních konstrukt, stereotyp a pedsudk. Zvlátní pozornost je...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of the dissertation thesis is the advertisement and gender and social inequality among men and women as a phenomenon of the consumer society. Special attention is paid to the definition of the gender roots, historic introduction to the gender, creating of stereotypes and biologic and cultural determinisms. Thesis is referring to gender not only as an expression for feminism but also as a phenomenon with anthropological background from perspective of advertisement and consumer influence. The work is comprised of three separate parts. In the first part that represents the theoretic exposition of the whole work I define the basic terms that create conceptual scope of the elaborated theme. Attention is mainly paid to the historic background behind the start of the advertisement, beginning of the mass media, their typologies and characteristics. In the second part, the attention is turned to the issue concerning the gender in the advertisement from the culturological perspective and in the third part towards the empiric knowledge of this issue as an important means allowing the reflection of two different genders. The work puts a special emphasis on understanding of differences between genders presented in current media. For practical reasons, the content analysis was reduced to the pilot study of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReklama a gender v kulturologické perspektivěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-16
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52812
dc.title.translatedAdvertisement and gender in culturological perspectiveen_US
dc.contributor.refereeOpletalová, Lenka
dc.identifier.aleph000969249
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPedmtem této diplomové práce je analýza reklamy jako specifického sociokulturního jevu. Zvlátní pozornost je vnována genderovým rolím en a mu v reklamách. Práci tvoí ti relativn samostatné ásti. První ást je teoretická analýza reklamy jako souásti masové komunikace, piblíení klíových reklamních pojm a exkurz do historie reklamy. Ve druhé ásti se zamuji na objasnní propojenosti reklamy a genderu a zabývám se i samotnou teoretickou analýzou reklamy z hlediska pohledu gender. Snaím se zárove rozebrat nkteré reklamní problémy týkající se etiky, morálky a jazyka pouívaného v reklamních kampaních. Rovn jsem se zamila na samotné zobrazení mu a en v souasné reklamní kultue, jakými stereotypy se nejastji ídí a jaké mohou být pravdpodobné trendy a smry v dalím vývoji. Poslední kapitola je vnována praktické analýze reklamy prezentované na pouliních billboardech a citylightech. Souástí výzkumu jsou rozhovory s pedstaviteli nkolika eských reklamních agentur, kterým jsem poloila sérii otázek. Poslední ást této kapitoly je vnována praktickým ukázkám reklam z konkrétních reklamních kampaní za poslední dv desetiletí. Ústedním motivem této diplomové práce je analýza reklamy jako spolutvrce lidské identity, genderového vnímání vlastní osobnosti, ale i kulturn- sociálních konstrukt, stereotyp a pedsudk. Zvlátní pozornost je...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of the dissertation thesis is the advertisement and gender and social inequality among men and women as a phenomenon of the consumer society. Special attention is paid to the definition of the gender roots, historic introduction to the gender, creating of stereotypes and biologic and cultural determinisms. Thesis is referring to gender not only as an expression for feminism but also as a phenomenon with anthropological background from perspective of advertisement and consumer influence. The work is comprised of three separate parts. In the first part that represents the theoretic exposition of the whole work I define the basic terms that create conceptual scope of the elaborated theme. Attention is mainly paid to the historic background behind the start of the advertisement, beginning of the mass media, their typologies and characteristics. In the second part, the attention is turned to the issue concerning the gender in the advertisement from the culturological perspective and in the third part towards the empiric knowledge of this issue as an important means allowing the reflection of two different genders. The work puts a special emphasis on understanding of differences between genders presented in current media. For practical reasons, the content analysis was reduced to the pilot study of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV