Zobrazit minimální záznam

Perception of benefits resulting from Chrudim road bypass and its influence on traffic behaviour of inhabitants
dc.contributor.advisorPetráš, Marek
dc.creatorJanoušková, Hana
dc.date.accessioned2020-08-03T09:52:22Z
dc.date.available2020-08-03T09:52:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119724
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the perception of the benefits of the bypass of Chrudim and its influence on the traffic behavior of the population. The first part of the thesis is focused on theoretical framing of the researched issue. The main topics addressed are traffic behavior, modal choice, the NIMBY effect and the subsequent integration of these topics into the context of the city's transport infrastructure and the construction of bypasses. For the analytical part of the thesis, the city was divided into 15 areas. The perception of the bypass and changes in traffic behavior in relation to the distance of their residence from the bypass were monitored by means of an online questionnaire. This was followed by an additional field survey in 6 selected areas and an interview with the head of the Transport Department of the town of Chrudim. It was found that the bypass is perceived positively by the inhabitants of the city and is mostly used by the people who live in its vicinity. The results of the whole survey can be beneficial for future town planning.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem vnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vlivem na dopravní chování obyvatel. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými tématy jsou dopravní chování, volba dopravního prostředku, NIMBY efekt a následné zasazení těchto témat do kontextu dopravní infrastruktury města a výstavby obchvatů. Pro analytickou část práce bylo město rozděleno na 15 oblastí. U jeho obyvatel bylo pomocí online dotazníku sledováno jejich vnímání obchvatu a změny dopravního chování v závislosti na vzdálenosti jejich bydliště od obchvatu. Následovalo doplňující terénní šetření v 6 vybraných oblastech a rozhovor s vedoucím Odboru dopravy města Chrudim. Bylo zjištěno, že obchvat je obyvateli města vnímán pozitivně a je nejvíce využíván lidmi, kteří bydlí nejblíže u něj. Výsledky celého šetření mohou být přínosem pro budoucí územní plánování města.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectbypassen_US
dc.subjectChrudimen_US
dc.subjecttraffic behavioren_US
dc.subjectmodal choiceen_US
dc.subjectNIMBYen_US
dc.subjectobchvatcs_CZ
dc.subjectChrudimcs_CZ
dc.subjectdopravní chovánícs_CZ
dc.subjectvolba dopravního prostředkucs_CZ
dc.subjectNIMBYcs_CZ
dc.titleVnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vliv na dopravní chování obyvatelcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-13
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId218981
dc.title.translatedPerception of benefits resulting from Chrudim road bypass and its influence on traffic behaviour of inhabitantsen_US
dc.contributor.refereePšenička, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem vnímání přínosu obchvatu města Chrudim a jeho vlivem na dopravní chování obyvatel. První část práce je zaměřena na teoretické zarámování zkoumané problematiky. Hlavními řešenými tématy jsou dopravní chování, volba dopravního prostředku, NIMBY efekt a následné zasazení těchto témat do kontextu dopravní infrastruktury města a výstavby obchvatů. Pro analytickou část práce bylo město rozděleno na 15 oblastí. U jeho obyvatel bylo pomocí online dotazníku sledováno jejich vnímání obchvatu a změny dopravního chování v závislosti na vzdálenosti jejich bydliště od obchvatu. Následovalo doplňující terénní šetření v 6 vybraných oblastech a rozhovor s vedoucím Odboru dopravy města Chrudim. Bylo zjištěno, že obchvat je obyvateli města vnímán pozitivně a je nejvíce využíván lidmi, kteří bydlí nejblíže u něj. Výsledky celého šetření mohou být přínosem pro budoucí územní plánování města.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the perception of the benefits of the bypass of Chrudim and its influence on the traffic behavior of the population. The first part of the thesis is focused on theoretical framing of the researched issue. The main topics addressed are traffic behavior, modal choice, the NIMBY effect and the subsequent integration of these topics into the context of the city's transport infrastructure and the construction of bypasses. For the analytical part of the thesis, the city was divided into 15 areas. The perception of the bypass and changes in traffic behavior in relation to the distance of their residence from the bypass were monitored by means of an online questionnaire. This was followed by an additional field survey in 6 selected areas and an interview with the head of the Transport Department of the town of Chrudim. It was found that the bypass is perceived positively by the inhabitants of the city and is mostly used by the people who live in its vicinity. The results of the whole survey can be beneficial for future town planning.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV