Show simple item record

Specific aspects of internet advertising from the perspective of the law against unfair competition
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorIlichman, Dominik
dc.date.accessioned2020-07-31T09:55:48Z
dc.date.available2020-07-31T09:55:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119666
dc.description.abstractOnline Advertising Specifics with regards to Unfair Competition Law Abstract This thesis analyses advertising which is strictly connected to the internet environment with regards to the unfair competition law. The importance of unfair competition regulations in the dynamic internet environment is emphasized by presenting the most problematic areas of online advertising. The great flexibility of the general clause is often the only possible way how to prosecute the new methods of online advertising. Due to the insufficient development of the Czech jurisprudence in online advertising, there are judgments of the European Court of Justice and the judgments from other member states presented in this thesis. There are detailed analyses of six different advertising practices - keywords abuse, metatags abuse, linking, fake online reviews, advertisements on online platforms, and ad blocking software. The main goal of the paper is to draw the limits of these six advertising practices by analysing and comparing various fact patterns in foreign judgments. Some of the judgments presented in the thesis are introduced in the Czech legal environment for the first time. Furthermore, the thesis focuses on the specifics which distinguish online advertising from the traditional ones. The specific characteristics of internet...en_US
dc.description.abstractSpecifika reklamy na internetu pohledem práva proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce analyzuje reklamu, která je spjata výlučně s internetovým prostředím, pohledem práva proti nekalé soutěži. Práce na problematických oblastech zvýrazňuje význam nekalosoutěžní úpravy v dynamickém internetovém prostředí. Velká flexibilita generální klauzule nekalé soutěže je často jedinou možností, jak se dají postihovat nové formy online reklamy. S ohledem na nepříliš rozvinutý stav české judikatury v oblasti online reklamy, jsou v práci analyzována rozhodnutí Soudního dvora a judikatura jiných členských států. V práci je podrobně rozebráno šest typů jednání, které se dotýkají internetové reklamy - zneužití klíčových slov, zneužití meta tagů, linking, falešné online recenze, inzerce na online platformách a programy na blokování reklamy na internetu. Především na základě zahraniční judikatury se na konkrétních situacích snažím vymezit limity online reklamy z pohledu nekalé soutěže. Některá z předkládaných soudních rozhodnutí prezentuji v českém právním prostředí vůbec poprvé. Práce se zabývá specifiky, které online reklamu odlišují od tradiční offline reklamy. Rozborem těchto specifických rysů internetové reklamy je zvýrazněna potřeba redefinice některých tradičních právní pojmů - například samotného pojmu reklama. V...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectunfair competitionen_US
dc.subjectunfair advertisingen_US
dc.subjectonline advertisingen_US
dc.subjectnekalá soutěžcs_CZ
dc.subjectnekalá reklamacs_CZ
dc.subjectonline reklamacs_CZ
dc.titleSpecifika reklamy na internetu pohledem práva proti nekalé soutěžics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-05-11
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId212696
dc.title.translatedSpecific aspects of internet advertising from the perspective of the law against unfair competitionen_US
dc.contributor.refereeHurychová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSpecifika reklamy na internetu pohledem práva proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce analyzuje reklamu, která je spjata výlučně s internetovým prostředím, pohledem práva proti nekalé soutěži. Práce na problematických oblastech zvýrazňuje význam nekalosoutěžní úpravy v dynamickém internetovém prostředí. Velká flexibilita generální klauzule nekalé soutěže je často jedinou možností, jak se dají postihovat nové formy online reklamy. S ohledem na nepříliš rozvinutý stav české judikatury v oblasti online reklamy, jsou v práci analyzována rozhodnutí Soudního dvora a judikatura jiných členských států. V práci je podrobně rozebráno šest typů jednání, které se dotýkají internetové reklamy - zneužití klíčových slov, zneužití meta tagů, linking, falešné online recenze, inzerce na online platformách a programy na blokování reklamy na internetu. Především na základě zahraniční judikatury se na konkrétních situacích snažím vymezit limity online reklamy z pohledu nekalé soutěže. Některá z předkládaných soudních rozhodnutí prezentuji v českém právním prostředí vůbec poprvé. Práce se zabývá specifiky, které online reklamu odlišují od tradiční offline reklamy. Rozborem těchto specifických rysů internetové reklamy je zvýrazněna potřeba redefinice některých tradičních právní pojmů - například samotného pojmu reklama. V...cs_CZ
uk.abstract.enOnline Advertising Specifics with regards to Unfair Competition Law Abstract This thesis analyses advertising which is strictly connected to the internet environment with regards to the unfair competition law. The importance of unfair competition regulations in the dynamic internet environment is emphasized by presenting the most problematic areas of online advertising. The great flexibility of the general clause is often the only possible way how to prosecute the new methods of online advertising. Due to the insufficient development of the Czech jurisprudence in online advertising, there are judgments of the European Court of Justice and the judgments from other member states presented in this thesis. There are detailed analyses of six different advertising practices - keywords abuse, metatags abuse, linking, fake online reviews, advertisements on online platforms, and ad blocking software. The main goal of the paper is to draw the limits of these six advertising practices by analysing and comparing various fact patterns in foreign judgments. Some of the judgments presented in the thesis are introduced in the Czech legal environment for the first time. Furthermore, the thesis focuses on the specifics which distinguish online advertising from the traditional ones. The specific characteristics of internet...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV