dc.contributor.advisor | Pilát, Martin | |
dc.creator | Bašta, Přemysl | |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T09:55:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T09:55:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/119406 | |
dc.description.abstract | Part of this thesis consists of the implementation of my own simple space game which serves as an experimenting en vironment for testing different aproaches of artificial inteligence. There have been created abstractions in a form of sensoric methods and action plans as a transition between low leve l and high level information about game state and actions. These abstractions help algorithms of artifical inteligence with game agent manipulation. As far as algorithms are considered I chose genetic programming and Deep Q-learning as main aproachces for inteli gent agent development. Final part contains description of behaviour of developed agents and discussion of performed experiments. | en_US |
dc.description.abstract | Součástí této práce je implementace mé vlastní, jednoduché, vesmírné hry, která slouží jako experimentální prostředí pro testování různých přístupů umělé inteligence. Nad stavy a akcemi hry byly vytvořeny abstrakce ve formě senzorických metod a akčních plánů, které umožňují jednoduše přecházet z informací nízké úrovně do informací vyšší úrovně a tak pomáhají algoritmům umělé inteligence jednodušeji manipulovat s agenty, kteří se ve hře pohybují. Jako algoritmy umělé inteligence byly pro hledání inteligentních agentů zvoleny genetické programování a hluboké Q-učení. Závěrečná část se soustředí na popsání chování nalezených agentů a vzájemné porovnání výsledků z provedených ex perimentů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Space game | en_US |
dc.subject | Artificial Inteligence | en_US |
dc.subject | Genetic programming | en_US |
dc.subject | Deep Q-learning | en_US |
dc.subject | Vesmírná hra | cs_CZ |
dc.subject | Umělá inteligence | cs_CZ |
dc.subject | Genetické programování | cs_CZ |
dc.subject | Hluboké Q-učení | cs_CZ |
dc.title | Vesmírná hra s umělou inteligencí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-07-07 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 221620 | |
dc.title.translated | Space game with artificial intelligence | en_US |
dc.contributor.referee | Gemrot, Jakub | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Součástí této práce je implementace mé vlastní, jednoduché, vesmírné hry, která slouží jako experimentální prostředí pro testování různých přístupů umělé inteligence. Nad stavy a akcemi hry byly vytvořeny abstrakce ve formě senzorických metod a akčních plánů, které umožňují jednoduše přecházet z informací nízké úrovně do informací vyšší úrovně a tak pomáhají algoritmům umělé inteligence jednodušeji manipulovat s agenty, kteří se ve hře pohybují. Jako algoritmy umělé inteligence byly pro hledání inteligentních agentů zvoleny genetické programování a hluboké Q-učení. Závěrečná část se soustředí na popsání chování nalezených agentů a vzájemné porovnání výsledků z provedených ex perimentů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Part of this thesis consists of the implementation of my own simple space game which serves as an experimenting en vironment for testing different aproaches of artificial inteligence. There have been created abstractions in a form of sensoric methods and action plans as a transition between low leve l and high level information about game state and actions. These abstractions help algorithms of artifical inteligence with game agent manipulation. As far as algorithms are considered I chose genetic programming and Deep Q-learning as main aproachces for inteli gent agent development. Final part contains description of behaviour of developed agents and discussion of performed experiments. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |