Zobrazit minimální záznam

Child ́s Reader and Child ́s Poet from Contemporary Award-WinningPoetry Collections Point of View
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorPerglerová, Jitka
dc.date.accessioned2020-07-27T09:48:25Z
dc.date.available2020-07-27T09:48:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119364
dc.description.abstractThe presented diploma thesis maps the situation of contemporary child's reading. It deals with the factors which form the child reader externally (especially family, school and libraries, or the projects supporting child's reading). The main part of the thesis presents an analysis of the contemporary poetry for children. It examines how the books can influence the readers and motivate them for further reading. For the text analysis, the books of poetry which were awarded in competitions of Zlatá stuha or Magnesia Litera in 2013-2017 were selected as representative samples, namely Poetický slovníček dětem v příkladech, Všelijaké řečičky pro kluky a holčičky and Moře slané vody by Radek Malý, Tetovaná teta by Daniela Fischerová, Vynálezárium by Robin Král and Hlava v hlavě by David Böhm and Ondřej Buddeus. When analyzing the illustrations, attention was paid to the selected books that won the art category of Zlatá stuha and the competition Nejkrásnější česká kniha roku (The Most Beautiful Czech Book of the Year) and to the books representing the model production of the publishing houses of Běžíliška, Meander and series Raketa in publishing house Labyrint. An aspect of illustration was analyzed in the concertina books Rekomando and Ferdinande! by Robin Král and concertina book O čem sní by Petr...en_US
dc.description.abstractPráce mapuje situaci současného dětského čtenářství. Všímá si činitelů, které působí na formování dětského čtenáře zvenčí (zejména rodina, škola a knihovny, projekty na podporu dětského čtenářství). Hlavní část práce je věnována rozboru současné poezie pro děti, u níž se zkoumá, jak může ovlivňovat čtenáře a motivovat ho k četbě. K rozboru textové složky byly jako reprezentativní vzorky vybrány knihy poezie, které získaly v letech 2013-2017 některou z ocenění Zlaté stuhy a Magnesii Litery, konkrétně Poetický slovníček dětem v příkladech, Všelijaké řečičky pro kluky a holčičky a Moře slané vody Radka Malého, Tetovaná teta Daniely Fischerové, Vynálezárium Robina Krále a Hlava v Hlavě Davida Böhma a Ondřeje Buddeuse. Při analýze ilustrací byla věnována pozornost vybraným knihám, které zvítězily ve výtvarné kategorii Zlaté stuhy a soutěže Nejkrásnější česká kniha roku a knihám reprezentujícím modelovou tvorbu nakladatelství Běžíliška, Meander a edice Raketa v nakladatelství Labyrint. Výtvarná složka byla analyzována u leporel Robina Krále Rekomando a Ferdinande! a leporela Petra Borkovce O čem sní, u knihy Hlava v hlavě a dále u tvorby Milady Rezkové a Lukáše Urbánka (knihy o Doktoru Rackovi) a Petra Nikla (především Slovohledě). Způsob provedení analýzy je vystavěn na charakteristikách implicitního...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchild's readingen_US
dc.subjectchildren's poetryen_US
dc.subjectimplied authoren_US
dc.subjectimplied readeren_US
dc.subjectreception and productionen_US
dc.subjectdětské čtenářstvícs_CZ
dc.subjectdětská poeziecs_CZ
dc.subjectimplicitní autorcs_CZ
dc.subjectimplicitní čtenářcs_CZ
dc.subjectprodukce a recepcecs_CZ
dc.titleDětský čtenář a dětský básník pohledem současných oceněných básnických dělcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-03
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId217090
dc.title.translatedChild ́s Reader and Child ́s Poet from Contemporary Award-WinningPoetry Collections Point of Viewen_US
dc.contributor.refereeMocná, Dagmar
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German languageen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce mapuje situaci současného dětského čtenářství. Všímá si činitelů, které působí na formování dětského čtenáře zvenčí (zejména rodina, škola a knihovny, projekty na podporu dětského čtenářství). Hlavní část práce je věnována rozboru současné poezie pro děti, u níž se zkoumá, jak může ovlivňovat čtenáře a motivovat ho k četbě. K rozboru textové složky byly jako reprezentativní vzorky vybrány knihy poezie, které získaly v letech 2013-2017 některou z ocenění Zlaté stuhy a Magnesii Litery, konkrétně Poetický slovníček dětem v příkladech, Všelijaké řečičky pro kluky a holčičky a Moře slané vody Radka Malého, Tetovaná teta Daniely Fischerové, Vynálezárium Robina Krále a Hlava v Hlavě Davida Böhma a Ondřeje Buddeuse. Při analýze ilustrací byla věnována pozornost vybraným knihám, které zvítězily ve výtvarné kategorii Zlaté stuhy a soutěže Nejkrásnější česká kniha roku a knihám reprezentujícím modelovou tvorbu nakladatelství Běžíliška, Meander a edice Raketa v nakladatelství Labyrint. Výtvarná složka byla analyzována u leporel Robina Krále Rekomando a Ferdinande! a leporela Petra Borkovce O čem sní, u knihy Hlava v hlavě a dále u tvorby Milady Rezkové a Lukáše Urbánka (knihy o Doktoru Rackovi) a Petra Nikla (především Slovohledě). Způsob provedení analýzy je vystavěn na charakteristikách implicitního...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented diploma thesis maps the situation of contemporary child's reading. It deals with the factors which form the child reader externally (especially family, school and libraries, or the projects supporting child's reading). The main part of the thesis presents an analysis of the contemporary poetry for children. It examines how the books can influence the readers and motivate them for further reading. For the text analysis, the books of poetry which were awarded in competitions of Zlatá stuha or Magnesia Litera in 2013-2017 were selected as representative samples, namely Poetický slovníček dětem v příkladech, Všelijaké řečičky pro kluky a holčičky and Moře slané vody by Radek Malý, Tetovaná teta by Daniela Fischerová, Vynálezárium by Robin Král and Hlava v hlavě by David Böhm and Ondřej Buddeus. When analyzing the illustrations, attention was paid to the selected books that won the art category of Zlatá stuha and the competition Nejkrásnější česká kniha roku (The Most Beautiful Czech Book of the Year) and to the books representing the model production of the publishing houses of Běžíliška, Meander and series Raketa in publishing house Labyrint. An aspect of illustration was analyzed in the concertina books Rekomando and Ferdinande! by Robin Král and concertina book O čem sní by Petr...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV