Show simple item record

Indikátory plynulosti v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorSobolevská, Simona
dc.date.accessioned2020-07-24T08:05:09Z
dc.date.available2020-07-24T08:05:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119307
dc.description.abstractThis thesis analyses productive fluency of advanced learners of English and the aim is to find out if study abroad causes changes in the productive fluency of advanced learners of English. The first part deals with definition of fluency, operationalization of productive fluency by performance phenomena: repeats, false starts, and self-corrections; and with the research done so far in the field of study abroad fluency improvement. The data used for the analysis are 14 interviews with seven advanced learners of English conducted before and after studying abroad in an English-speaking country for 1 semester. 1,464 instances of performance phenomena were identified and tagged. The research revealed that the use of repeats and false starts has not changed after studying abroad, while the use of self-corrections dropped significantly after studying abroad. It was also found that certain speakers produced more performance phenomena before studying abroad and maintained the higher rates after studying abroad, suggesting that performance phenomena are employed as a speech management strategy by advanced learners of English. The results of this paper may serve as an impulse for further study of performance phenomena in learner English, and more research of study abroad linguistic gain. Keywords: learner...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část se zabývá definicí plynulosti, operacionalizací produktivní plynulosti pomocí tří performativních jevů, a to: opakování se, falešné začátky a opravy vlastní řeči; a vlivem studijních pobytů na zlepšení plynulosti. Praktická část je založena na analýze 14 rozhovorů se sedmi pokročilými žáky angličtiny před a po jednosemestrálním studiu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1 464 performativních jevů. Výzkum ukázal, že užití opakování se a falešných začátků se po studiu v zahraničí nezměnilo, zatímco užívání opravování vlastní řeči po návratu ze zahraničí kleslo. Dále se projevilo, že někteří mluvčí častěji produkují performativní jevy a tuto tendenci si zachovali i po návratu ze zahraničí, což naznačuje, že tyto jevy jsou užívány jako strategie při vedení spontánní řeči. Výsledky této práce mají sloužit jako podnět k dalšímu výzkumu performativních jevů v žákovské angličtině a jazykového zlepšení jako důsledku studijního pobytu. Klíčová slova: žákovský jazyk, plynulost, studijní pobyt, opakování se, falešné začátky, opravy vlastní řečics_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlearner language|fluency|study abroad|repeats|false starts|self-correctionsen_US
dc.subjectžákovský jazyk|plynulost|studijní pobyt|opakování se|falešné začátky|opravy vlastní řečics_CZ
dc.titleFluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking countryen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-18
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId209707
dc.title.translatedIndikátory plynulosti v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemics_CZ
dc.contributor.refereeCilibrasi, Luca
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Historiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Historyen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Historyen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část se zabývá definicí plynulosti, operacionalizací produktivní plynulosti pomocí tří performativních jevů, a to: opakování se, falešné začátky a opravy vlastní řeči; a vlivem studijních pobytů na zlepšení plynulosti. Praktická část je založena na analýze 14 rozhovorů se sedmi pokročilými žáky angličtiny před a po jednosemestrálním studiu v anglicky mluvící zemi. V těchto rozhovorech bylo nalezeno a označeno 1 464 performativních jevů. Výzkum ukázal, že užití opakování se a falešných začátků se po studiu v zahraničí nezměnilo, zatímco užívání opravování vlastní řeči po návratu ze zahraničí kleslo. Dále se projevilo, že někteří mluvčí častěji produkují performativní jevy a tuto tendenci si zachovali i po návratu ze zahraničí, což naznačuje, že tyto jevy jsou užívány jako strategie při vedení spontánní řeči. Výsledky této práce mají sloužit jako podnět k dalšímu výzkumu performativních jevů v žákovské angličtině a jazykového zlepšení jako důsledku studijního pobytu. Klíčová slova: žákovský jazyk, plynulost, studijní pobyt, opakování se, falešné začátky, opravy vlastní řečics_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyses productive fluency of advanced learners of English and the aim is to find out if study abroad causes changes in the productive fluency of advanced learners of English. The first part deals with definition of fluency, operationalization of productive fluency by performance phenomena: repeats, false starts, and self-corrections; and with the research done so far in the field of study abroad fluency improvement. The data used for the analysis are 14 interviews with seven advanced learners of English conducted before and after studying abroad in an English-speaking country for 1 semester. 1,464 instances of performance phenomena were identified and tagged. The research revealed that the use of repeats and false starts has not changed after studying abroad, while the use of self-corrections dropped significantly after studying abroad. It was also found that certain speakers produced more performance phenomena before studying abroad and maintained the higher rates after studying abroad, suggesting that performance phenomena are employed as a speech management strategy by advanced learners of English. The results of this paper may serve as an impulse for further study of performance phenomena in learner English, and more research of study abroad linguistic gain. Keywords: learner...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV