Morální chování klientů domu na půl cesty
Moral behaviour of half-way house clients
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11928Identifikátory
SIS: 52640
Kolekce
- Kvalifikační práce [23621]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodáčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
24. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se věnuje morálnímu chování klientů domu na půl cesty. Vychází ze zkoumání konkrétního zařízení, jeho klientů a pracovníků domu na půl cesty občanského sdružení DOM. Cílem práce je umožnit porozumění zdrojům morálního a nemorálního chování klientů domu na půl cesty, sledovat konkrétní způsoby chování v rámci 'morálky každodenního života' a na základě těchto znalostí stanovit efektivní způsoby intervence, jež by mohli pracovníci v rámci svého působení na klienty domu na půl cesty použít. Je zřejmé, že jde o nesnadný úkol. Klienti domu na půl cesty představují na jedné straně velmi úzkou skupinu, na straně druhé jejich životní historie bývá často velmi pestrá a navzájem různorodá - od celoživotní ústavní výchovy, přes krátkodobější pobyty v dětských domovech či výchovných ústavech, psychiatrické historie sebepoškozování, týrání a zneužívání, až po pobyty na ulici, nebo drogovou či delikventní historii. Specifické životní zkušenosti negativně ovlivňují vývoj těchto jedinců a podporují tvorbu takových vnitřních struktur (od úrovně uspokojování potřeb, sebepojetí, hodnot až například po seberegulaci), které nepřispívají k realizaci morálního chování. Na druhé straně se práce zaměřuje na téma morálky, které bylo zkoumané mnoha rozličnými způsoby s často dosti odlišnými výsledky po většinu historie...