Morální chování klientů domu na půl cesty
Moral behaviour of half-way house clients
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11928Kolekce
- Kvalifikační práce [19393]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodáčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
24. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova
Klíčová slova nejsou k dispoziciDiplomová práce se věnuje morálnímu chování klientů domu na půl cesty. Vychází ze zkoumání konkrétního zařízení, jeho klientů a pracovníků domu na půl cesty občanského sdružení DOM. Cílem práce je umožnit porozumění zdrojům morálního a nemorálního chování klientů domu na půl cesty, sledovat konkrétní způsoby chování v rámci 'morálky každodenního života' a na základě těchto znalostí stanovit efektivní způsoby intervence, jež by mohli pracovníci v rámci svého působení na klienty domu na půl cesty použít. Je zřejmé, že jde o nesnadný úkol. Klienti domu na půl cesty představují na jedné straně velmi úzkou skupinu, na straně druhé jejich životní historie bývá často velmi pestrá a navzájem různorodá - od celoživotní ústavní výchovy, přes krátkodobější pobyty v dětských domovech či výchovných ústavech, psychiatrické historie sebepoškozování, týrání a zneužívání, až po pobyty na ulici, nebo drogovou či delikventní historii. Specifické životní zkušenosti negativně ovlivňují vývoj těchto jedinců a podporují tvorbu takových vnitřních struktur (od úrovně uspokojování potřeb, sebepojetí, hodnot až například po seberegulaci), které nepřispívají k realizaci morálního chování. Na druhé straně se práce zaměřuje na téma morálky, které bylo zkoumané mnoha rozličnými způsoby s často dosti odlišnými výsledky po většinu historie...