Show simple item record

Social media as an instrument of political marketing: analysis of czech political parties
dc.contributor.advisorCísař, Ondřej
dc.creatorRumiantceva, Iuliia
dc.date.accessioned2020-07-23T09:56:23Z
dc.date.available2020-07-23T09:56:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119254
dc.description.abstractBachelor thesis is about using social networks as a tool of political marketing. The aim of this work is analysis of social networks in the political marketing of Czech political parties and using the image of political marketing on social networks in numbers. Thesis is about comparison of communication on social networks with various Czech political parties. The work is focused on the communication of Czech political parties on social networks in the years 2016-2019. In this work I focused on social networks of selected Czech political parties; they are ANO, KSČM, ČSSD, SPD, Piráti, ODS, TOP 09 and STAN. Data collection is made with the help of Zoomshpere.com. It is a website that analyzes social networks and pages on social networks. It is a tool for managing, controlling, monitoring and caring for customers on social networks. The main conclusion of the thesis is that Czech political parties follow international trends in issues of political promotion, communication and representation. Czech political parties improve their communication during years and every year become more active.en_US
dc.description.abstractBakalářské práce se zabývá otázkou užívání sociálních sítích jako nástroje politického marketingu. Cílem této práce je analýza sociálních sítí v rámci politického marketingu českých politických stran a následně vytvoření obrazu využití politického marketingu na sociálních sítích v číslech. Jde o porovnání komunikace na sociálních sítích u různých českých politických stran. Práce je zaměřená na komunikaci českých politických stran na sociálních sítích v letech 2016-2019. V rámci této práce jsem se zabývala analýzou sociálních sítí vybraných českých politických stran; jsou to ANO, KSČM, ČSSD, SPD, Piráti, ODS, TOP 09 a STAN. Sběr dat probíhal pomoci webové stránky Zoomshpere.com. Je to web, který analyzuje sociální sítě a jednotlivé stránky na sociálních sítích. Je to nástroj pro správu, analýzu, monitoring i customer care na sociálních sítí. Hlavním závěrem práce je, že české politické strany následují mezinárodní trendy v otázkách politické propagace, komunikace a reprezentace. Komunikace českých politických stran na sociálních sítích se v průběhu let vyvíjí a strany jsou s každém rokem více aktivní.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectonline communicationen_US
dc.subjectCzech political partiesen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectonline komunikacecs_CZ
dc.subjectčeské politické stranycs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.titleSociální sítě jako nástroj politického marketingu: analýza českých politických strancs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-16
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId213746
dc.title.translatedSocial media as an instrument of political marketing: analysis of czech political partiesen_US
dc.contributor.refereeSedláček, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologie a veřejná politikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and Public Policyen_US
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and Public Policyen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářské práce se zabývá otázkou užívání sociálních sítích jako nástroje politického marketingu. Cílem této práce je analýza sociálních sítí v rámci politického marketingu českých politických stran a následně vytvoření obrazu využití politického marketingu na sociálních sítích v číslech. Jde o porovnání komunikace na sociálních sítích u různých českých politických stran. Práce je zaměřená na komunikaci českých politických stran na sociálních sítích v letech 2016-2019. V rámci této práce jsem se zabývala analýzou sociálních sítí vybraných českých politických stran; jsou to ANO, KSČM, ČSSD, SPD, Piráti, ODS, TOP 09 a STAN. Sběr dat probíhal pomoci webové stránky Zoomshpere.com. Je to web, který analyzuje sociální sítě a jednotlivé stránky na sociálních sítích. Je to nástroj pro správu, analýzu, monitoring i customer care na sociálních sítí. Hlavním závěrem práce je, že české politické strany následují mezinárodní trendy v otázkách politické propagace, komunikace a reprezentace. Komunikace českých politických stran na sociálních sítích se v průběhu let vyvíjí a strany jsou s každém rokem více aktivní.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis is about using social networks as a tool of political marketing. The aim of this work is analysis of social networks in the political marketing of Czech political parties and using the image of political marketing on social networks in numbers. Thesis is about comparison of communication on social networks with various Czech political parties. The work is focused on the communication of Czech political parties on social networks in the years 2016-2019. In this work I focused on social networks of selected Czech political parties; they are ANO, KSČM, ČSSD, SPD, Piráti, ODS, TOP 09 and STAN. Data collection is made with the help of Zoomshpere.com. It is a website that analyzes social networks and pages on social networks. It is a tool for managing, controlling, monitoring and caring for customers on social networks. The main conclusion of the thesis is that Czech political parties follow international trends in issues of political promotion, communication and representation. Czech political parties improve their communication during years and every year become more active.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV