Show simple item record

Education of Pregnant Women about Birth Process
dc.contributor.advisorKulhavá, Miluše
dc.creatorHanáková, Anežka
dc.date.accessioned2020-07-23T09:55:40Z
dc.date.available2020-07-23T09:55:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119250
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on what pregnant women should be taught about a birth process by their midwives in antenatal classes and what important facts and skills make them mentally and physically sufficiently prepared for the birth process. It studies how well educated about the birth process after attending childbirth education classes selected group of pregnant women actually is. The primary aim of this bachelor's thesis was to describe and analyse efficiency of Czech antenatal classes in the field of preparedness for birth of selected group of pregnant women and to find out if these pregnant women were subsequently able to use their new skills during their birth process and if the given education was in their opinion sufficient and comprehensible. Thanks to this bachelor's thesis we have found out that the efficiency of education in the antenatal classes in the Czech Republic is not sufficient. The rate of well educated women is 75 %, the given education was in their opinion very well comprehensible and sufficient. However the ability to use the skills during their birth process wasn't satisfactory. Therefore we have arrived at a conclusion that antenatal classes lecturers should turn their attention to improvement of efficiency of the antenatal classes and educate pregnant women in a...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na to, co by měla porodní asistentka těhotné ženy naučit o průběhu porodu na předporodních kurzech, aby byly rodičky již předem vybaveny dostatečnými teoretickými znalostmi i praktickými dovednostmi. Dále sleduje, jak velkou míru edukace o průběhu porodu vykazuje vybraný vzorek těhotných žen po absolvování předporodních kurzů. Cílem mé bakalářské práce tedy bylo popsat a analyzovat efektivitu českých předporodních kurzů v oblasti připravenosti vybraného vzorku těhotných žen na samotný porod, a zjistit, zda ženy byly schopné poznatky získané během psychoprofylaxe následně prakticky při porodu využít a zda edukace pro ženy byla z jejich pohledu dostatečná a srozumitelná. Díky této bakalářské práci jsme zjistili, že je efektivita edukace na předporodních kurzech v České republice nedostatečná. Míra edukace žen je 75 %, srozumitelnost a dostatečnost edukace je podle žen velmi dobrá, ale využití poznatků z předporodních kurzů během porodu je opět nedostatečné. Závěrem výzkumu tedy je, že by se vedoucí předporodních kurzů měli zaměřit na zlepšení efektivity předporodních kurzů a těhotné ženy lépe edukovat. Doporučuji, aby těhotné ženy více motivovali k návštěvám předporodních kůrzů, aby více informovali o důležitosti pohybu a cvičení svalstva pánevního dna v těhotenství...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectmidwifeen_US
dc.subjectmidwiferyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectbirth processen_US
dc.subjectantenatal classesen_US
dc.subjectpsychoprophylaxisen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectporodní asistentkacs_CZ
dc.subjectporodní asistencecs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectprůběh poroducs_CZ
dc.subjectpředporodní kurzycs_CZ
dc.subjectpsychoprofylaxecs_CZ
dc.subjectefektivitacs_CZ
dc.titleEdukace těhotných žen o průběhu porodu.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-02
dc.description.departmentDepartment of Gynaecology and Obstetrics First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentGynekologicko-porodnická klinika 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId215068
dc.title.translatedEducation of Pregnant Women about Birth Processen_US
dc.contributor.refereeJurigová, Gabriela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePorodní asistentkacs_CZ
thesis.degree.disciplineMidwifeen_US
thesis.degree.programMidwiferyen_US
thesis.degree.programPorodní asistencecs_CZ
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPorodní asistentkacs_CZ
uk.degree-discipline.enMidwifeen_US
uk.degree-program.csPorodní asistencecs_CZ
uk.degree-program.enMidwiferyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na to, co by měla porodní asistentka těhotné ženy naučit o průběhu porodu na předporodních kurzech, aby byly rodičky již předem vybaveny dostatečnými teoretickými znalostmi i praktickými dovednostmi. Dále sleduje, jak velkou míru edukace o průběhu porodu vykazuje vybraný vzorek těhotných žen po absolvování předporodních kurzů. Cílem mé bakalářské práce tedy bylo popsat a analyzovat efektivitu českých předporodních kurzů v oblasti připravenosti vybraného vzorku těhotných žen na samotný porod, a zjistit, zda ženy byly schopné poznatky získané během psychoprofylaxe následně prakticky při porodu využít a zda edukace pro ženy byla z jejich pohledu dostatečná a srozumitelná. Díky této bakalářské práci jsme zjistili, že je efektivita edukace na předporodních kurzech v České republice nedostatečná. Míra edukace žen je 75 %, srozumitelnost a dostatečnost edukace je podle žen velmi dobrá, ale využití poznatků z předporodních kurzů během porodu je opět nedostatečné. Závěrem výzkumu tedy je, že by se vedoucí předporodních kurzů měli zaměřit na zlepšení efektivity předporodních kurzů a těhotné ženy lépe edukovat. Doporučuji, aby těhotné ženy více motivovali k návštěvám předporodních kůrzů, aby více informovali o důležitosti pohybu a cvičení svalstva pánevního dna v těhotenství...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on what pregnant women should be taught about a birth process by their midwives in antenatal classes and what important facts and skills make them mentally and physically sufficiently prepared for the birth process. It studies how well educated about the birth process after attending childbirth education classes selected group of pregnant women actually is. The primary aim of this bachelor's thesis was to describe and analyse efficiency of Czech antenatal classes in the field of preparedness for birth of selected group of pregnant women and to find out if these pregnant women were subsequently able to use their new skills during their birth process and if the given education was in their opinion sufficient and comprehensible. Thanks to this bachelor's thesis we have found out that the efficiency of education in the antenatal classes in the Czech Republic is not sufficient. The rate of well educated women is 75 %, the given education was in their opinion very well comprehensible and sufficient. However the ability to use the skills during their birth process wasn't satisfactory. Therefore we have arrived at a conclusion that antenatal classes lecturers should turn their attention to improvement of efficiency of the antenatal classes and educate pregnant women in a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Gynekologicko-porodnická klinika 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV