Zobrazit minimální záznam

Social Media In The Eyes Of Grammar Students
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorCharvátová, Tereza
dc.date.accessioned2020-07-22T10:06:23Z
dc.date.available2020-07-22T10:06:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119148
dc.description.abstractThis thesis focuses on the influence of social media on adolescents. The aim is to find out through qualitative survey how the adolescents use social media, how are they affected by influencers, whether they are seen as role models and whether social media content or influencers influence their attitude. Also surveyed is the way adolescents distinguish between advertisement on social networks and their views about unlabeled advertisement. The school subject of social education is examined for its content, emphasis on social media and its contribution to media literacy of the students. Theoretical concepts and terminology are introduced in the theoretical section. Survey methods are described in the methodological section. The case study is a qualitative survey via focus group. Grounded theory methodology is used for analyzing the qualitative data. The outcomes of the survey are described, analyzed and interpreted in the analytical section. The conclusion concludes the outcomes of the survey and provides suggestions for further research.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Sociální média očima studentů gymnázia se zabývá sociálními médii a jejich vlivem na adolescenty. Cílem je za pomoci kvalitativního výzkumu zjistit, jak adolescenti používají sociální média, jaký mají vztah k influencerům, zda je vnímají jako vzory svého chování a jestli nějakým způsobem ovlivňuje obsah na sociálních médiích nebo influenceři jejich postoje. Dále je cílem prozkoumat, jak studenti rozlišují reklamu na sociálních médiích a jaký mají vztah k neoznačené reklamě. V neposlední řadě je zkoumán obsah školního předmětu mediální výchova, jeho přínos pro mediální gramotnost studentů a také role, kterou v jeho výuce zaujímají sociální média. V teoretické části jsou představeny teoretické koncepty a pojmy, které souvisí s tématem diplomové práce. V rámci metodologické části jsou popsány metody použité ve výzkumu. Výzkum je založen na principu případové studie a zvolena je pro něj kvalitativní metoda formou skupinových rozhovorů. Kvalitativní data jsou následně analyzována metodou zakotvené teorie. V analytické části diplomové práce jsou popsány výstupy z kvalitativního výzkumu, které jsou dále analyzovány a interpretovány. Na závěr jsou shrnuty výstupy z výzkumu a jsou navržena další doporučení pro zkoumání v této oblasti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectMedia Literacyen_US
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectinfluencercs_CZ
dc.subjectadolescentcs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.titleSociální média očima studentů gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId211984
dc.title.translatedSocial Media In The Eyes Of Grammar Studentsen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Sociální média očima studentů gymnázia se zabývá sociálními médii a jejich vlivem na adolescenty. Cílem je za pomoci kvalitativního výzkumu zjistit, jak adolescenti používají sociální média, jaký mají vztah k influencerům, zda je vnímají jako vzory svého chování a jestli nějakým způsobem ovlivňuje obsah na sociálních médiích nebo influenceři jejich postoje. Dále je cílem prozkoumat, jak studenti rozlišují reklamu na sociálních médiích a jaký mají vztah k neoznačené reklamě. V neposlední řadě je zkoumán obsah školního předmětu mediální výchova, jeho přínos pro mediální gramotnost studentů a také role, kterou v jeho výuce zaujímají sociální média. V teoretické části jsou představeny teoretické koncepty a pojmy, které souvisí s tématem diplomové práce. V rámci metodologické části jsou popsány metody použité ve výzkumu. Výzkum je založen na principu případové studie a zvolena je pro něj kvalitativní metoda formou skupinových rozhovorů. Kvalitativní data jsou následně analyzována metodou zakotvené teorie. V analytické části diplomové práce jsou popsány výstupy z kvalitativního výzkumu, které jsou dále analyzovány a interpretovány. Na závěr jsou shrnuty výstupy z výzkumu a jsou navržena další doporučení pro zkoumání v této oblasti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the influence of social media on adolescents. The aim is to find out through qualitative survey how the adolescents use social media, how are they affected by influencers, whether they are seen as role models and whether social media content or influencers influence their attitude. Also surveyed is the way adolescents distinguish between advertisement on social networks and their views about unlabeled advertisement. The school subject of social education is examined for its content, emphasis on social media and its contribution to media literacy of the students. Theoretical concepts and terminology are introduced in the theoretical section. Survey methods are described in the methodological section. The case study is a qualitative survey via focus group. Grounded theory methodology is used for analyzing the qualitative data. The outcomes of the survey are described, analyzed and interpreted in the analytical section. The conclusion concludes the outcomes of the survey and provides suggestions for further research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV