Zobrazit minimální záznam

The cult of thinness and how it was changed by Instagram
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorKamlerová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-07-21T09:50:54Z
dc.date.available2020-07-21T09:50:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119020
dc.description.abstractThe main goal of the thesis is to find out whether there is a connection between Instagram usage and a change in the perception of one's own body image, more specifically an increase in dissatisfaction with one's own physical appearance. The supporting goals are to map the individual factors arising from this dissatisfaction and to describe the solutions that Instagram users have adopted to achieve the dream appearance. Through qualitative research, specifically by analysing in-depth interviews with bloggers presenting extreme slenderness on social networks, the life stories of respondents are analysed in order to reveal how interest in body shape developed in the presence of social networks and new media. The interviews reveal the interest of Instagram users in watching and sharing photos presenting extreme slenderness and clarify their connection to eating disorders. Instead of triggering such diseases, Instagram manifests itself as a tool for maintaining and remaining in a new mental and physical condition. By publishing photographs showing a very thin body, women assure themselves of their own attractiveness, and thus also influence their self-presentation, which results in an equivalent relationship of satisfaction from slenderness and satisfaction from their self presentation.en_US
dc.description.abstractHlavním cílem práce je zjistit, zda existuje spojitost mezi užíváním Instagramu a změnou vnímaní vlastní body image, konkrétněji nárůstem nespokojenosti s vlastním tělesným vzhledem. Podpůrnými cíli práce je zmapovat dílčí faktory z této nespokojenosti plynoucí a popsat řešení, která uživatelky Instagramu přijaly za svá v rámci docílení vysněného vzhledu. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu konkrétně analýzou hloubkových rozhovorů s blogerkami, prezentujícími na sociálních sítích extrémní štíhlost jsou analyzovány životní příběhy respondentek, s cílem odhalit, jakým způsobem se vyvíjel zájem o tvar těla za přítomnosti vlivu sociálních sítí a nových médií. Rozhovory odhalují zájem uživatelek Instagramu o sledování a sdílení fotografií prezentujících extrémní štíhlost a objasňují jejich vztah k poruchám příjmu potravy. Instagram se spíše něž spouštěč takovýchto onemocnění projevuje jako nástroj sloužící k udržení a setrvání v novém psychickém a fyzickém nastavení. Zveřejňováním příspěvků zobrazujících štíhlé tělo, se ženy ujišťují o vlastní atraktivitě, a tím taktéž ovlivňují svou sebeprezentaci, ze které vyplývá ekvivalentní vztah uspokojení ze štíhlosti a uspokojení z vlastní prezentace.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMedia influenceen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjecteating disordersen_US
dc.subjectcult of thinnessen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectVliv médiícs_CZ
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectbody imagecs_CZ
dc.subjectporuchy příjmu potravycs_CZ
dc.subjectkult štíhlostics_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.titleKult štíhlosti a jeho proměny s nástupem Instagramucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215909
dc.title.translatedThe cult of thinness and how it was changed by Instagramen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem práce je zjistit, zda existuje spojitost mezi užíváním Instagramu a změnou vnímaní vlastní body image, konkrétněji nárůstem nespokojenosti s vlastním tělesným vzhledem. Podpůrnými cíli práce je zmapovat dílčí faktory z této nespokojenosti plynoucí a popsat řešení, která uživatelky Instagramu přijaly za svá v rámci docílení vysněného vzhledu. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu konkrétně analýzou hloubkových rozhovorů s blogerkami, prezentujícími na sociálních sítích extrémní štíhlost jsou analyzovány životní příběhy respondentek, s cílem odhalit, jakým způsobem se vyvíjel zájem o tvar těla za přítomnosti vlivu sociálních sítí a nových médií. Rozhovory odhalují zájem uživatelek Instagramu o sledování a sdílení fotografií prezentujících extrémní štíhlost a objasňují jejich vztah k poruchám příjmu potravy. Instagram se spíše něž spouštěč takovýchto onemocnění projevuje jako nástroj sloužící k udržení a setrvání v novém psychickém a fyzickém nastavení. Zveřejňováním příspěvků zobrazujících štíhlé tělo, se ženy ujišťují o vlastní atraktivitě, a tím taktéž ovlivňují svou sebeprezentaci, ze které vyplývá ekvivalentní vztah uspokojení ze štíhlosti a uspokojení z vlastní prezentace.cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of the thesis is to find out whether there is a connection between Instagram usage and a change in the perception of one's own body image, more specifically an increase in dissatisfaction with one's own physical appearance. The supporting goals are to map the individual factors arising from this dissatisfaction and to describe the solutions that Instagram users have adopted to achieve the dream appearance. Through qualitative research, specifically by analysing in-depth interviews with bloggers presenting extreme slenderness on social networks, the life stories of respondents are analysed in order to reveal how interest in body shape developed in the presence of social networks and new media. The interviews reveal the interest of Instagram users in watching and sharing photos presenting extreme slenderness and clarify their connection to eating disorders. Instead of triggering such diseases, Instagram manifests itself as a tool for maintaining and remaining in a new mental and physical condition. By publishing photographs showing a very thin body, women assure themselves of their own attractiveness, and thus also influence their self-presentation, which results in an equivalent relationship of satisfaction from slenderness and satisfaction from their self presentation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV