Zobrazit minimální záznam

The image of a social worker in the Czech mass media
dc.contributor.advisorHavránková, Olga
dc.creatorSarová, Klára
dc.date.accessioned2020-07-17T09:57:03Z
dc.date.available2020-07-17T09:57:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118842
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the image of a social worker in the Czech media. More specifically, it deals with how social workers are described in the press, television and the radio. The work has two goals. The first goal searches for the widest possible image of a social worker in the media. The second goal seeks to study how social workers participate in the media image and how they think about the media in relation to their work. The work consists of a theoretical and a practical part which are connected. The theoretical part forms the main basis for the second, research part of the work. It begins by defining the media, their functions, types, effects. It also touches on public opinion and the term 'social reality' which is an important part of describing the media image and its understanding. A necessary chapter of the theoretical part is also a description of the media product in the application of content analysis. Finally, the social worker and his media skills are described. The practical part is accompanied by two research methods. With the help of content analysis, the work tried to find out the widest possible picture of social workers, which consists of the press, television and the radio. The survey was conducted using keywords in a media search engine and a total of 684 articles...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá obrazem sociálního pracovníka v českých médiích. Konkrétněji se zabývá tím, jak o sociálních pracovnících píše tisk, televize a rádio. Práce si klade dva cíle. První cíl zjišťuje co nejširší obraz sociálního pracovníka v médiích. Druhý cíl se snaží vyzkoumat, jak na mediálním obraze sociální pracovníci participují a jak nad médii v souvislosti se svou prací přemýšlí. Práce se skládá z teoretické a praktické části, které na sebe navazují. Teoretická část tvoří nosný základ pro výzkumnou druhou část práce. Začíná vymezením médií, jejich funkcí, typy, účinky. Dotýká se i veřejného mínění a termínu sociální realita, jenž představuje důležitou část k popisu mediálního obrazu a jeho pochopení. Potřebnou kapitolou teoretické části je i popis mediálního produktu pro uplatnění obsahové analýzy. Nakonec je popsán sociální pracovník a jeho mediální dovednosti. Praktickou část provází dvě výzkumné metody. Za pomoci obsahové analýzy se práce snažila zjistit co nejširší obraz o sociálních pracovnících, jenž tvoří tisk, televize a rozhlas. Průzkum proběhl pomocí klíčových slov v mediálním vyhledávači a k analýze posloužilo celkem 684 článků z 6 měsíců roku 2018. Z výzkumu vyplývá mnoho poznatků. V 92 % se o sociálním pracovníkovi píše v neutrální konotaci. Z výše zmíněných druhů médií...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial worker|media image|areas of social work|print-television and radio mediaen_US
dc.subjectsociální pracovník|mediální obraz|oblasti sociální práce|tištěná-televizní a rozhlasová médiacs_CZ
dc.titleObraz sociálního pracovníka v českých médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-19
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId210287
dc.title.translatedThe image of a social worker in the Czech mass mediaen_US
dc.contributor.refereeKodymová, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá obrazem sociálního pracovníka v českých médiích. Konkrétněji se zabývá tím, jak o sociálních pracovnících píše tisk, televize a rádio. Práce si klade dva cíle. První cíl zjišťuje co nejširší obraz sociálního pracovníka v médiích. Druhý cíl se snaží vyzkoumat, jak na mediálním obraze sociální pracovníci participují a jak nad médii v souvislosti se svou prací přemýšlí. Práce se skládá z teoretické a praktické části, které na sebe navazují. Teoretická část tvoří nosný základ pro výzkumnou druhou část práce. Začíná vymezením médií, jejich funkcí, typy, účinky. Dotýká se i veřejného mínění a termínu sociální realita, jenž představuje důležitou část k popisu mediálního obrazu a jeho pochopení. Potřebnou kapitolou teoretické části je i popis mediálního produktu pro uplatnění obsahové analýzy. Nakonec je popsán sociální pracovník a jeho mediální dovednosti. Praktickou část provází dvě výzkumné metody. Za pomoci obsahové analýzy se práce snažila zjistit co nejširší obraz o sociálních pracovnících, jenž tvoří tisk, televize a rozhlas. Průzkum proběhl pomocí klíčových slov v mediálním vyhledávači a k analýze posloužilo celkem 684 článků z 6 měsíců roku 2018. Z výzkumu vyplývá mnoho poznatků. V 92 % se o sociálním pracovníkovi píše v neutrální konotaci. Z výše zmíněných druhů médií...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the image of a social worker in the Czech media. More specifically, it deals with how social workers are described in the press, television and the radio. The work has two goals. The first goal searches for the widest possible image of a social worker in the media. The second goal seeks to study how social workers participate in the media image and how they think about the media in relation to their work. The work consists of a theoretical and a practical part which are connected. The theoretical part forms the main basis for the second, research part of the work. It begins by defining the media, their functions, types, effects. It also touches on public opinion and the term 'social reality' which is an important part of describing the media image and its understanding. A necessary chapter of the theoretical part is also a description of the media product in the application of content analysis. Finally, the social worker and his media skills are described. The practical part is accompanied by two research methods. With the help of content analysis, the work tried to find out the widest possible picture of social workers, which consists of the press, television and the radio. The survey was conducted using keywords in a media search engine and a total of 684 articles...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV