Zobrazit minimální záznam

Development of children from the families with low socio-economic background with the help of Smart tool
dc.contributor.advisorZábrodská, Kateřina
dc.creatorMazánková, Eva
dc.date.accessioned2020-07-17T09:51:52Z
dc.date.available2020-07-17T09:51:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118815
dc.description.abstractThis thesis focuses on the use of information technologies (ICT) in the development of children from families with low socio-economic background, specifically on the use of the Smart application. The theoretical part of the thesis discusses the specificity of the pre-school age from the perspectives of developmental psychology and social pedagogy. These disciplines are used to define the optimal characteristics and competencies necessary for school readiness. Next, specific aspects of school readiness and factors influencing this readiness are discussed. Relatedly, the specificities of upbringing in socially disadvantaged families and their impacts on child development are explored. In the following chapter, information technologies and their effects on child development are thoroughly discussed. The application Smart is then introduced, which is a specific tool designed to support the development of school readiness. The Smart application is then used in the empirical part of the thesis. Finally, at the end of the theoretical part, the diagnostic instrument Isophi is described. This instrument was used to evaluate the children participating in my research. The empirical part of the thesis describes a multiple case study of the development of children from families with low socio-economic...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje předškolních dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí informačních technologií, specificky pak pomocí rozvojového nástroje Smart. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí dítěte v předškolním věku z pohledu vývojové psychologie a sociální pedagogiky. Skrze tyto vědní disciplíny získáváme přehled o tom, jak by mělo být dítě optimálně připraveno na začátek školní docházky. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé aspekty školní zralosti a faktory ve vnějším prostředí, které školní zralost ovlivňují. Souvisejícím tématem je vliv výchovy na rozvoj dětí žijících v sociálně znevýhodněném prostředí. Následně se práce detailně věnuje informačním technologiím a konkrétně otázce, jaký mají informační technologie vliv na rozvoj dítěte. V návaznosti na to je představena vzdělávací aplikaci Smart, jež rozvíjí oblasti školní zralosti, a která je využita v empirické části diplomové práce. Na závěr teoretické části je popsán diagnostický nástroj Isophi, kterým byla prováděna diagnostika participantů výzkumu. V empirické části práce je popsán výzkum založený na vícečetné případové studii rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí vzdělávací aplikace Smart. Klíčová slova: předškolní věk, rozvoj dětí, školní zralost, vliv prostředí na dítě,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpreschool age|development od child|school readiness|influence of environment on child|family environment|social and cultural environment|social disadvantage|social skills|information technologies|educational application|SMART tool|pedagogical diagnostic|diagnostical tool Isophien_US
dc.subjectpředškolní věk|rozvoj dětí|školní zralost|vliv prostředí na dítě|rodinné prostředí|sociokulturní prostředí|sociální znevýhodnění|sociální dovednosti|informační technologie|vzdělávací aplikace|nástroj SMART|pedagogická diagnostika|diagnostická nástroj Isophics_CZ
dc.titleRozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí nástroje SMARTcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-17
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId213606
dc.title.translatedDevelopment of children from the families with low socio-economic background with the help of Smart toolen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje předškolních dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí informačních technologií, specificky pak pomocí rozvojového nástroje Smart. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí dítěte v předškolním věku z pohledu vývojové psychologie a sociální pedagogiky. Skrze tyto vědní disciplíny získáváme přehled o tom, jak by mělo být dítě optimálně připraveno na začátek školní docházky. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé aspekty školní zralosti a faktory ve vnějším prostředí, které školní zralost ovlivňují. Souvisejícím tématem je vliv výchovy na rozvoj dětí žijících v sociálně znevýhodněném prostředí. Následně se práce detailně věnuje informačním technologiím a konkrétně otázce, jaký mají informační technologie vliv na rozvoj dítěte. V návaznosti na to je představena vzdělávací aplikaci Smart, jež rozvíjí oblasti školní zralosti, a která je využita v empirické části diplomové práce. Na závěr teoretické části je popsán diagnostický nástroj Isophi, kterým byla prováděna diagnostika participantů výzkumu. V empirické části práce je popsán výzkum založený na vícečetné případové studii rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí pomocí vzdělávací aplikace Smart. Klíčová slova: předškolní věk, rozvoj dětí, školní zralost, vliv prostředí na dítě,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the use of information technologies (ICT) in the development of children from families with low socio-economic background, specifically on the use of the Smart application. The theoretical part of the thesis discusses the specificity of the pre-school age from the perspectives of developmental psychology and social pedagogy. These disciplines are used to define the optimal characteristics and competencies necessary for school readiness. Next, specific aspects of school readiness and factors influencing this readiness are discussed. Relatedly, the specificities of upbringing in socially disadvantaged families and their impacts on child development are explored. In the following chapter, information technologies and their effects on child development are thoroughly discussed. The application Smart is then introduced, which is a specific tool designed to support the development of school readiness. The Smart application is then used in the empirical part of the thesis. Finally, at the end of the theoretical part, the diagnostic instrument Isophi is described. This instrument was used to evaluate the children participating in my research. The empirical part of the thesis describes a multiple case study of the development of children from families with low socio-economic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV