Vizuální merchandising jako nástroj marketingové komunikace v místě prodeje
Visual merchandising as a tool of in-store marketing communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118771Identifikátory
SIS: 215485
Kolekce
- Kvalifikační práce [16828]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
25. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketingová komunikace v místě prodeje, vizuální merchandising, aranžování zboží, vystavení zboží, store design, místo prodejeKlíčová slova (anglicky)
in-store marketing communication, visual merchandising, goods arrangement, goods display, store design, point of purchasePráce se věnuje vizuálnímu merchandisingu, který je jedním z nástrojů marketingové komunikace v místě prodeje. Teoretická část má v prvé řadě za cíl tento pojem zařadit právě do kontextu marketingové komunikace v místě prodeje a následně ho definovat. Dále popisuje historii vizuálního merchandisingu a jeho cíle, základní principy a aspekty. Práce se zabývá také jednotlivými nástroji, kterými jsou aranžování zboží, figuríny, osvětlení, nápisy a navigace, výlohy, práce s materiály i využití barevnosti, kdy mapuje jejich dělení, užití v praxi a zároveň popisuje mechanismy v rozmístění zboží v prodejně. V praktické části dochází kanalýze vizuálního merchandisingu u dvou vybraných prodejen, kterými jsou Vans a Manufaktura. Autor tyto prodejny analyzuje, popisuje a porovnává s koncepty, které jsou popsány v teoretické kapitole. Součástí praktické části jsou také strukturované rozhovory se zástupci značek vybraných prodejen, které sloužily kzískání doplňujících informací k vizuálnímu merchandisingu analyzovaných maloobchodních jednotek. Hlavním cílem této práce je představit vizuální merchandising jako nástroj marketingové komunikace v místě prodeje, popsat jeho teoretické základy i prozkoumat jeho vliv na nákupní chování. Cílem je také zjistit, do jaké míry jsou teoretické koncepty dodržovány v praxi a...
The thesis covers the topic of visual merchandising, which is one of the in-store marketing communication tools. The aim of the theoretical part is to put this concept in the context of this type of marketing communication and to define it. The history of visual merchandising and its objectives, principles and aspects are described as well. The thesis shows the individual tools of visual merchandising, which are goods arranging, mannequins, lighting, signs and navigation, windows, working with materials and the use of colour, where the typology and use in practice are showed. Also, the distribution mechanism of goods in a store are described by the author. In the practical part an analysis of visual merchandising at two selected stores, Vans and Manufaktura, was made. The author describes it and compares with the concepts that are illustrated in the theoretical chapter. The practical part also includes structured interviews with representatives of the brands of both the analysed stores, where additional information on the visual merchandising of the entire stores were obtained. The main goal of this thesis is to introduce visual merchandising as a tool of in-store marketing communication, to describe its theoretical roots and to explore its influence on customers' behaviour. An additional aim is to...