Zobrazit minimální záznam

Transformative Learning from the Perspective of Participants of Experiential Education
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorKonvalinková, Andrea
dc.date.accessioned2020-07-16T10:04:33Z
dc.date.available2020-07-16T10:04:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118769
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on the topic of transformative learning in connection with adult experiential learning. The goal of the thesis is to identify transformative effects in the interpretation of participants' experiences which are caused by experiential learning courses. The concept of transformative learning is mainly examined by foreign authors who look at the concept from different perspectives. This thesis deals with a qualitative survey which is based on the reflection of the common framework of transformative learning, including its various concepts and topic of adult experiential learning. Respondents of the survey are nine employees in management positions who have completed a long-term development program focused on management skills. The development of semi-structured interview with respondents was aimed at identifying a shift in "knowing" and changes in thinking, perception and action throughout life. The analysis of qualitative data brings concrete implications in the interpretation of experience in work and personal life. Key words transformative learning, Jack Mezirow, perspective transformation, disorienting dilemma, critical reflection, dialogue, experiential education, Kolb's learning cycle, experienceen_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o transformativním učení v souvislosti se zážitkovým vzděláváním dospělých. Cílem práce je identifikovat, jaké efekty v interpretaci zkušeností účastníků přináší zážitkové programy využívající transformativní přístup k učení. Transformativnímu učení je věnována pozornost zejména zahraničními autory, kteří na koncept nahlíží v různých perspektivách. Na základě reflexe společného rámce transformativního učení včetně jeho různých pojetí a propojenosti se zážitkovým vzděláváním dospělých bylo připraveno a realizováno kvalitativní šetření. Reprezentativním vzorkem je devět pracovníků na vedoucích pozicích, kteří absolvovali dlouhodobý rozvojový program zaměřený na manažerské dovednosti. Vývoj polostrukturovaného rozhovoru s respondenty směřoval k identifikování posunu v poznání a změn v myšlení, vnímání a jednání v každodenním životě. Analýza kvalitativních dat přináší konkrétní dopady v interpretaci zkušeností v pracovním a osobním životě. Klíčová slova transformativní učení, Jack Mezirow, perspektivní transformace, dezorientující dilema, kritická reflexe, dialog, zážitkové vzdělávání, Kolbův cyklus učení, prožitekcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectexperiential education|Kolb's learning cycle|transformative learning|Mezirow|reflective learning|perspective transformationen_US
dc.subjectzážitkové vzdělávání|Kolbův cyklus učení|transformativní učení|Mezirow|reflektivní učení|perspektivní transformacecs_CZ
dc.titleTransformativní učení z pohledu účastníků zážitkového vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId215319
dc.title.translatedTransformative Learning from the Perspective of Participants of Experiential Educationen_US
dc.contributor.refereeŠerák, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o transformativním učení v souvislosti se zážitkovým vzděláváním dospělých. Cílem práce je identifikovat, jaké efekty v interpretaci zkušeností účastníků přináší zážitkové programy využívající transformativní přístup k učení. Transformativnímu učení je věnována pozornost zejména zahraničními autory, kteří na koncept nahlíží v různých perspektivách. Na základě reflexe společného rámce transformativního učení včetně jeho různých pojetí a propojenosti se zážitkovým vzděláváním dospělých bylo připraveno a realizováno kvalitativní šetření. Reprezentativním vzorkem je devět pracovníků na vedoucích pozicích, kteří absolvovali dlouhodobý rozvojový program zaměřený na manažerské dovednosti. Vývoj polostrukturovaného rozhovoru s respondenty směřoval k identifikování posunu v poznání a změn v myšlení, vnímání a jednání v každodenním životě. Analýza kvalitativních dat přináší konkrétní dopady v interpretaci zkušeností v pracovním a osobním životě. Klíčová slova transformativní učení, Jack Mezirow, perspektivní transformace, dezorientující dilema, kritická reflexe, dialog, zážitkové vzdělávání, Kolbův cyklus učení, prožitekcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on the topic of transformative learning in connection with adult experiential learning. The goal of the thesis is to identify transformative effects in the interpretation of participants' experiences which are caused by experiential learning courses. The concept of transformative learning is mainly examined by foreign authors who look at the concept from different perspectives. This thesis deals with a qualitative survey which is based on the reflection of the common framework of transformative learning, including its various concepts and topic of adult experiential learning. Respondents of the survey are nine employees in management positions who have completed a long-term development program focused on management skills. The development of semi-structured interview with respondents was aimed at identifying a shift in "knowing" and changes in thinking, perception and action throughout life. The analysis of qualitative data brings concrete implications in the interpretation of experience in work and personal life. Key words transformative learning, Jack Mezirow, perspective transformation, disorienting dilemma, critical reflection, dialogue, experiential education, Kolb's learning cycle, experienceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV